ویزای گردشگری سلامت در ترکیه

ویزای گردشگری سلامت در ترکیه

خارجیانی که به منظور گردشگری سلامت به ترکیه می آیند چگونه می توانند مجوز اقامت دریافت کنند؟

اتباع خارجی زیادی برای درمان و برخوردار شدن از خدمات پزشکی طی مدت های کوتاه یا طولانی به ترکیه سفر می کنند. قبلا، خارجیان توسط ویزای الکترونیک و یا بدون ویزا که اجازه اقامت ۳ ماهه را به آن ها می داد به این کشور می آمدند. برای اقامت قانونی طولانی تر در ترکیه، در مواقعی که ویزا جهت درمان های پزشکی کافی نباشد، بیماران دارای حق مراجعه جهت دریافت مجوز اقامت کوتاه مدت درمانی هستند. در این شرایط، فرد باید تا زمانی که دارای ویزای معتبر باشد با مراجعه به سیستم مهاجرتی آنلاین و پر کردن فرم مربوطه و اخذ وقت ملاقات از اداره مهاجرت، برای مجوز اقامت اقدام کند. با دریافت وقت ملاقات در مدت زمانی که ویزا دارای اعتبار است، فرد خارجی حتی اگر مدت ویزایش تمام شده باشد هم می تواند به طور قانونی تا تاریخ سررسید وقت ملاقات در کشور بماند.

لطفا به خاطر داشته باشید که در شهرهای توریستی که به قصد گردشگری سلامتی خواهید رفت از قبیل استانبول، آنکارا و ازمیر وقت ملاقات طی ۱ الی ۲ ماه داده می شود.

بعد از دریافت وقت ملاقات از اداره مهاجرت، بیمار باید مدارک مندرج در زیر را جهت تحویل در تاریخ مقرر آماده کند:

۱) فرم درخواست پر شده موجود در آدرس https://e-ikamet.goc.gov.tr
۲) کپی گذرنامه
۳) کپی ویزای الکترونیکی و یا کپی مهر ورود (برای شهروندان با ویزای آزاد)
۴) ۴ قطعه عکس بیومتریک
۵) بیمه سلامت معتبر
۶) تاییدیه آدرس محل اقامت:

الف- در صورتی که بیمار منزل اجاره کرده باشد؛ اجاره نامه تایید شده از سوی دفترخانه

ب- چنانچه فرد خارجی در بیمارستان می ماند؛ مهر و امضای سند مربوطه تایید شده از بیمارستان

ج- اگر بیمار در منزل شخص سوم (شهروند ترک) اقامت می کند؛ تعهدنامه رسمی تایید شده از سوی دفترخانه (چنانچه فرد متاهل باشد، در تعدنامه باید رضایت همسر وی هم وجود داشته باشد)

۷) سند مهر و امضا شده توسط رئیس بیمارستان و پزشک مربوطه که نشان دهنده طول دوره درمانی است.
۸) پرینت از حساب بانکی مربوط به کشور خارجی و یا بانک داخل ترکیه
۹) رسید هزینه مجوز اقامت؛ این رسید بر حسب کشور فرد متغیر می باشد.

گردشگری سلامت

علاوه بر این، همراهان بیمار هم طی این مدت می توانند به همان شکل مجوز دریافت کنند. در صورتی که بیمار کودک باشد، برای مراقبت از کودک (بیمار) می توان در دوره درمان مجوز “گردشگری سلامت در ترکیه” دریافت کرد. همچنین ماموران اداره مهاجرتی گواهی تولد ترجمه شده به زبان ترکی و تایید شده توسط دفترخانه رسمی و حاوی مهر آپوستیل را درخواست خواهند کرد.

چنانچه کشور فرد مراجعه کننده جزء کشورهای با قرارداد آپوستیل ۸/۹ نباشد، گواهی تولد باید از سوی کنسولگری ترکیه تصویب شده و از سوی وزارت امور خارجه به تایید برسد.

چنانچه شخص مراقب کننده از کودک تنها یکی از والدین باشد، والد دیگر باید بیانیه رضایت والدین با مهر آپوستیل را فراهم کرده و ترجمه ترکی تایید شده توسط دفترخانه رسمی را به همراه داشته باشد.

اگر پرستار کودک یکی از والدین وی باشد، سند ازدواج به عنوان مدرک همراه با سایر مدارک باید به اداره مهاجرت فرستاده شود. فراموش نکنید اگر سند ازدواج از مقامات غیر از ترکیه اخذ شده باشد، باید مهر آپوستیل و ترجمه رسمی آن را نیز داشته باشید. اگر کشور درخواست کننده بین کشورهای با قرارداد آپوستیل نباشد، در این صورت سند ازدواج باید از سوی کنسولگری کشور مبدا در ترکیه به رسمیت شناخته شده و از سوی وزارت امور خارجه تایید شود.

منبع:atakurumsal.com

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 2 =