راهنمای 6 مرحله ای برای شروع یک تجارت واردات یا صادرات 

راهنمای 6 مرحله ای برای شروع یک تجارت واردات یا صادرات 

مهم نیست در اقتصاد جهانی چه اتفاقی می افتد، بازار صادرات و واردات همیشه پدیدار خواهد بود. صنعت واردات و صادرات خواه برای کالاهای سرمایه ثابت، محصولات مصرفی، تجهیزات، مواد غذایی و آشامیدنی یا هر مقوله دیگری باشد، صنعتی صدها میلیارد دلاری است. زیرا تا زمانی که مردم وجود داشته اند، تجارت نیز وجود داشته است.

واردات و صادرات در واقع لباس از چین، روغن زیتون از اسپانیا، خودرو از آلمان و غیره است. با خرید محصولات محقق می شود. بنابراین، اگر محصولی را شناسایی کرده‌اید که فکر می‌کنید می‌تواند در بازار دیگری موفق باشد، وقت آن است که یاد بگیرید چگونه می‌توانید با آن وارد یا صادر کنید و آن را به یک تجارت تبدیل کنید.

به یاد داشته باشید، بیش از یک نوع تجارت واردات / صادرات در صنعت وجود دارد.

شما می توانید برای یک شرکت داخلی که می خواهد محصولات خود را در بازارهای مختلف بفروشد، یک شرکت مدیریت صادرات ایجاد کنید که کالا را صادر می کند. یک شرکت مدیریت صادرات با فروشندگان قرارداد می بندد، همه طرف های ضروری را فاکتور می کند و تبلیغات، بازاریابی، بسته بندی، حمل و نقل، تامین مالی و غیره را انجام می دهد.

همچنین می توانید مسیر دیگری را انتخاب کنید و یک شرکت بازرگانی صادراتی راه اندازی کنید. یک شرکت بازرگانی صادراتی تعیین می کند که بازارهای خارجی چه نوع محصولی را می خواهند و سپس منابع داخلی را برای ارائه آن محصول جستجو و پیدا می کند.

شما همچنین می توانید یک تاجر واردات / صادرات شوید، کالاهایی را از یک تولید کننده خریداری کنید و سپس خودتان آن کالاها را بسته بندی و ارسال کنید. هنگامی که این روش را انتخاب می کنید، تمام خطرات و تمام مزایای فروش محصول در خارج از کشور را به عهده می گیرید.

صرف نظر از الزامات خاص کسب‌وکاری که می‌خواهید انجام دهید، مراحل خاصی وجود دارد که هر کسی که یک تجارت واردات / صادرات را شروع می‌کند باید انجام دهد. پس از کجا شروع کنیم؟ در این مقاله ، ما شش مرحله را به اشتراک خواهیم گذاشت تا شما را راهنمایی کنیم تا تجارت واردات /صادرات خود را راه اندازی کنید.

1. پایه های کسب و کار خود را بگذارید

این اولین قدم شماست: اصولی را که باید انجام دهید تکمیل کنید. به عنوان مثال، انجام معاملات رسمی در کشوری که دفتر مرکزی کسب و کار شما در آن قرار دارد، خرید یک نام دامنه، اخذ مجوزهای تجاری که به طور قانونی باید داشته باشید و غیره.

شما همچنین به یک طرح تجاری نیاز خواهید داشت. هنگام تهیه طرح تجاری خود، باید قوانین و مقررات بازارهایی را که می خواهید در آن فعالیت کنید نیز یاد بگیرید. به عنوان مثال، اگر می خواهید الکل و محصولات تنباکو را به ترکیه بیاورید، به مجوز وزارت کشاورزی و جنگلداری نیاز دارید که ممکن است ماه ها طول بکشد.

از الزامات قانونی برچسب پشتیبان گرفته تا دریافت بیمه، باید در مورد هر چیزی که هنگام تجارت با کشورهای دیگر با آن مواجه می شوید، تحقیق کنید. شما می توانید از طریق منابعی مانند شاخص پتانسیل بازار GlobalEDGE یا با بازدید از مقامات دولتی محلی و وب سایت ها تحقیق کنید.

شاید مهمتر از همه، شما باید سرمایه داشته باشید. هزینه های راه اندازی بسته به نوع واردات / صادراتی که با آن شروع می کنید می تواند بسیار متفاوت باشد. همه می‌دانند که پول درآوردن نیاز دارد، بنابراین هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار باید مطمئن شوید که سرمایه در دسترس دارید.

برای راه اندازی کسب و کار جدید خود، در صورت امکان، می توانید کارت اعتباری شرکتی را که برای شما مناسب است و هیچ کسر کارمزد سالانه ندارد، تهیه کنید یا می توانید برای وام راه اندازی اقدام کنید.

2. تصمیم بگیرید که چه چیزی را وارد یا صادر کنید و بازار خود را تعیین کنید

این مرحله با مرحله اول همراه است زیرا شما باید بدانید که چه چیزی را وارد یا صادر خواهید کرد تا برنامه تجاری خود را تعیین کنید و بدانید که باید از چه مقرراتی پیروی کنید. اگر وارد این تجارت می‌شوید، باید به این دلیل باشد که به تجارت بین‌المللی علاقه دارید، محصولی را کشف کرده‌اید که در بازار دیگری بدرخشد یا هر دو.

بیایید دلیل اول را دلیل شما فرض کنیم. چه چیزی از بازار داخلی به بازارهای خارجی صادر خواهید کرد؟ شاید لوازم یدکی خودرو از هند تا ترکیه یا محصولات نساجی از ترکیه به اروپا را انتخاب کنید. به طور کلی، شما باید اطلاعات عمیقی در مورد محصولی که می خواهید وارد کنید یا صادر کنید و بازاری که هدفتان است داشته باشید.

فقط از این طریق می توانید بفهمید ارزش پیشنهادی محصولاتی که می فروشید چیست و شرایط یا زبان خاص صنعت که به شما کمک می کند از سایر واردکنندگان و صادرکنندگان متمایز شوید.

تحقیقات بازار یک کار نسبتاً جامع است، اما سوالات اصلی که می‌خواهید به آنها پاسخ دهید عبارتند از:

  • محصول یا خدماتی که می خواهید بفروشید چیست؟
  • بازار هدف یا کاربر نهایی شما چه کسی است – آیا مصرف کنندگان بازار انبوه هستند یا برای کسب و کارها یا دولت ها؟
  • از کدام کشور یا کشورهایی واردات یا صادرات خواهید داشت؟
  • در نهایت، چه کسانی شرکای تجاری شما خواهند بود؟

شرکای تجاری شما می‌توانند نماینده شرکت تولیدی، توزیع‌کننده عمده‌فروشی یا خرده‌فروش باشند که در هر طرف فرآیند واردات یا صادرات ، مخاطب شما هستند . اینها افرادی هستند که با آنها تجارت خواهید کرد، بنابراین کاری که انجام می دهید این نیست که فقط میوه فرآوری شده را در ایالات متحده بخرید، آن را در جعبه ای با علامت “Turkey” قرار دهید و انتظار داشته باشید که وقتی به بندر رسید، کسی آن را تحویل بگیرد.

3. منبع تامین کننده خود را ایجاد کنید

هنگامی که با یک عمده‌فروش یا نماینده سازنده تماس می‌گیرید، تامین‌کننده محصول خود را هدف قرار می‌دهید.

شما اغلب می توانید تامین کنندگان را از طریق شرکت هایی مانند Alibaba، Global Sources و Thomas Register نیز پیدا کنید.

شما باید تامین کننده بالقوه خود را در مورد مزایای ورود به بازار ترکیه (یا بازار دیگری که می خواهید در آن بفروشید) متقاعد کنید و تدارکات را برای تحویل محصولات آنها از انبار محلی یا تاسیسات تولیدی آنها به بازار دیگر، اغلب در بازار دیگر، ارائه دهید.

شاید شما تامین کننده خودتان باشید. با تحقیق در مورد هزینه خرید سهمی از محصول یا خدماتی که می‌خواهید وارد یا صادر کنید، می‌توانید خود را تشویق کنید که یک خانه بین‌المللی برای کالاهای خود پیدا کنید.

4. قیمت گذاری محصول

فرض کنید می دانید با کدام محصول می خواهید کار کنید و بازار هدف خود را مشخص کرده اید. حالا باید تصمیم بگیرید که چقدر قیمت می دهید. به طور کلی، مدل کسب و کار در یک تجارت واردات / صادرات مبتنی بر دو درک اساسی است:

حجم واحدهای فروخته شده و کمیسیون به دست آمده از این حجم. علاوه بر این، اگر شما یک شرکت مدیریت صادرات هستید، ممکن است بر اساس حقوق و دستمزد یا هزینه ثابت به اضافه پورسانت به شما پرداخت شود.

اما نباید کارمزدی تعیین کنید که خیلی کم باشد وگرنه سودی نخواهید داشت. سربار شما و ویژگی های محصولاتی که وارد می کنید یا صادر می کنید – قیمت، اعتبار، در دسترس بودن – البته نقش مهمی در تعیین قیمت شما دارند. در صنعتی که تعیین کرده اید.

5. مشتریان خود را شناسایی کنید

تعیین اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند یا ایده ای از بازار هدف خود دارید بسیار مهم است، اما بخش مهم واقعی این است که با آنها ارتباط برقرار کنید و آنها را به توافق برسانید که از شما خرید کنند یا به شما بفروشند.

باز هم نمی توانید محصولات خود را به بندر حیدرپاشا ارسال کنید و شروع به فروش آنها به عابران کنید. معمولاً باید توزیع کنندگان و مشتریان را در محل مربوطه پیدا کنید و راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. اگر وب سایتی با کیفیت دارید که از کمپین های بازاریابی دیجیتال استفاده می کند، مشتریان شما نیز می توانند شما را پیدا کنند.

برقراری تماس تلفنی نیز یک تاکتیک سنتی و مفید است. با مخاطبین محلی در منطقه خود تماس بگیرید یا با اتاق بازرگانی منطقه خود، کنسولگری های تجاری، سفارت ها و غیره تماس بگیرید. با سازمان ها تماس بگیرید این سازمان‌ها و دفاتر می‌توانند فهرستی از مخاطبین محلی را در اختیار شما بگذارند که می‌توانند هنگام شروع یک تجارت واردات /صادرات بسیار مفید باشند.

6. فرآیند لجستیک را روشن کنید

این بزرگترین و پیچیده ترین مرحله است. و اگر در یک محیط خانه شروع به کار می کنید، احتمالاً مراحل مختلفی را شامل می شود، از تکمیل زنجیره تامین تا انتقال به فضای اداری. این مرحله همچنین بسته به نوع تجارت واردات /صادراتی که تصمیم دارید شروع کنید، به طور قابل توجهی متفاوت است.

اگر تاجر واردات /صادرات هستید، ممکن است بخواهید با یک شرکت حمل و نقل جهانی تماس بگیرید که به عنوان نماینده حمل و نقل برای حمل محموله شما خدمت می کند – این کار باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و همچنین نگرانی شما در مورد انتقال محصولات خود از یک کارخانه به کارخانه را از بین می برد. انباری دیگر شما اطلاعاتی در مورد کسب و کار خود و جزئیات مربوط به هدف خود از محصول را در اختیار آنها قرار می دهید و آنها قراردادهای حمل و نقل، بیمه و حتی هر گونه مجوز، مجوز، تعرفه و سهمیه مورد نیاز برای فعالیت در کشور دیگری را از طرف شما ترتیب می دهند.

اگر شما یک شرکت مدیریت صادرات یا یک شرکت بازرگانی صادرات هستید، می توانید تمام این فرآیندها را در داخل انجام دهید و بر صرف هزینه و زمان برای بازاریابی خدمات خود تمرکز کنید، یا می توانید با رشد کسب و کار خود فضای اداری تجاری را اجاره کنید.

اساساً، شما باید به فکر واردات و صادرات به عنوان یک تجارت کل نگر باشید، نه فقط مجموعه ای از عملیات، و مطمئن شوید که تمام اقدامات لازم را برای کسب سود در ماه ها و سال های آینده انجام می دهید.

پیوستن به یک انجمن واردات /صادرات، پیدا کردن یک مربی در این زمینه، و تماس با آژانس‌های دولتی محلی و ملی می‌تواند به شما در این راه کمک زیادی کند.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

بهترین کالاهای وارداتی از ترکیه

بهترین کالاهای وارداتی از ترکیه با حداقل سرمایه

بهترین کالاهای وارداتی از ترکیه با حداقل سرمایه واردات از ترکیه به ایران در سال‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =