نمایش حیات وحش 8500 ساله استانبول

نمایش حیات وحش 8500 ساله استانبول

مرکز تحقیقات باستان زیست شناسی(Bioarchaeology) ترکیه در دانشگاه جراح پاشا استانبول یافته های مهمی را به نمایش گذاشته که حیات وحش متنوع استانبول را از 8500 سال پیش تا امروز روایت می کند.

به گزارش روزنامه حریت در تاریخ ۲۵ دسامبر، اگرچه استانبول امروز به خاطر گربه ها، سگ ها و مرغ های دریایی اش معروف است، اما هزارن سال پیش گونه های بسیاری از جانداران، از فیل و آهو گرفته تا کرکس و دلفین در استانبول زیست داشته اند.

پروفسور دکتر ودات اونار، مدیر این مرکز که پس از حفاری‌های مترو و مارمارای ینی‌کاپی در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد توضیح داد: «بیشترین بقایای یافت شده حیوانات استانبول به دوره بیزانس برمی‌گردد. پیش از این در هنگام حفاری مترو و مارمارای ینی‌کاپی، طیف وسیعی از حیوانات از ماهی تن گرفته تا فیل و کرکس و خوک در آنجا کشف شد»

از دیگر حیواناتی که به گفته دکتر اونار، بقایایشان در استانبول کشف شده می توان به اسب های بیزانسی، شترهای یک کوهانه، خرس، گاومیش کوهان دار، شترمرغ، دلفین، آهو و روباه اشاره کرد.

اونار توضیح داد که اکوسیستم زیست محیطی استانبول در هزاران سال گذشته بسیار متفاوت با امروز بوده و به همین دلیل جانداران دیگری نیز در این منطقه زندگی می کرده اند.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

Küçükçekmece’de gezilecek yerler

جاذبه های گردشگری منطقه کوچوک چکمجه استانبول

جاذبه های گردشگری منطقه کوچوک چکمجه استانبول منطقه کوچوک چکمجه(Küçükçekmece)، واقع در سمت اروپایی استانبول، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 16 =