پردرآمدترین مشاغل فنی در ترکیه ۲۰۲۴

پردرآمدترین مشاغل فنی در ترکیه ۲۰۲۴

امروزه همه می خواهند از نظر مالی زندگی راحت داشته باشند. اما همه در مورد آنچه برای رسیدن به این هدف نیاز است اتفاق نظر ندارند. برخی راه هایی مانند تحصیلات عالی را امتحان می کنند، برخی تلاش می کنند تا کارآفرین شوند و برخی تلاش می کنند با سال ها کار در یک شرکت ارتقا پیدا کنند.

در حال حاضر بازار کار مشاغل فنی در کشور ترکیه رونق بسیاری داشته و نقش مهمی در توسعه صنعت و اقتصاد این کشور دارند. این مشاغل اغلب شامل مهندسان مختلف مانند: برق، مکانیک، نف و گاز، عمران، برق خودرو، برق صنعتی، سوپروایزر کنترل و سایر هستند و افرادی که مهارت‌های فنی و تخصصی در این زمینه‌ها داشته باشند می‌توانند با فرصت‌های شغلی مناسب و پردرآمدی در ترکیه روبرو شوند. در ادامه این مقاله از استانبول سرا همراه ما باشید تا بیشتر با پردرآمدترین شغل فنی در ترکیه آشنا شوید.

پردرآمدترین مشاغل فنی در ترکیه کدام اند؟

پردرآمدترین شغل فنی در ترکیه چیست؟ این سوال، دغدغه بسیاری از افرادی هست که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند. به دلیل شرایط اقتصادی پایدار ترکیه و نزدیکی به کشور ما بسیاری از ایرانیان از طریق کار به این کشور مهاجرت می‌کنند.

بنابراین پیش از مهاجرت لازم است تا از پردرآمدترین مشاغل فنی در کشور ترکیه آگاهی لازم داشته باشید تا بتوانید در رابطه با شغل آینده خود بهتر تصمیم‌گیری کنید. در جدول زیر بهترین مشاغل فنی با درآمد بالا در ترکیه بیان شده است:

شغل  درآمد ماهیانه (به لیر)
برق خودرو ۶۸.۰۰۰
تعمیرات برق ساختمان و سازه ۸۰.۰۰۰
تعمیر و نگهداری تجهیزات نجاری ۷۸.۰۰۰
سوپروایزر امور فنی منابع طبیعی ۷۵.۰۰۰
برق صنعی ۶۷.۰۰۰
مکانیک خودرو ۶۴.۰۰۰
هوشمندسازی ساختمان ۶۹.۰۰۰
سوپروایزر امور کشاورزی ۶۹.۰۰۰
سوپروایزر کنترل، تولید و پردازش ۵۹.۰۰۰
تعمیرات لوازم الکتریکی ۶۰.۰۰۰

سایر حوزه‌ها نیز مانند: مهندس معماری و معماری داخلی، تعمیرات خانه، جوشکاری، لوله‌کشی، نقاش حرفه‌ای ساختمان، نصب پارکت و تمامی مشاغل مرتبط به کارهای فنی جزو پردرآمدترین شغل فنی در ترکیه هستند؛ البته اگر در کنار داشتن مهارت تخصصی، به زبان ترکی نیز مسلط بوده و به راحتی بتوانید با ترکی استانبول ارتباط برقرار کنید قادر هستید در هر یک از مشاغل این کشور فعالیت داشته باشید.

حتی وجود نمایندگی رسمی شرکت های اتومبیل سازی مانند فیات، فورد، مینی، رنو، پژو و سایر شرکت‌های خودروسازی معروف موجب شده تا با ارائه مدرک بین‌المللی این حوزه بتوانید نسبت به استخدام در این شرکت‌ها اقدام نمایید. میزان درآمد این مشاغل باتوجه به عواملی نظیر نوع تخصص، تجربه، محل کار و سابقه کاری متفاوت در نظر گرفته خواهد شد. درآمد ماهیانه برخی دیگر از مشاغل فنی در ترکیه به شرح جدول زیر است:

شغل  درآمد ماهیانه (به دلار)
مهندس برق (برق قدرت، مخابرات، الکترونیک و کنترل) تا ۱۲.۰۰۰
مهندس مکانیک (طراحی و تولید ماشین ‌آلات، وسایل نقلیه و سیستم‌های مکانیکی) تا ۱۳.۰۰۰
تکنسین برق تا ۶.۰۰۰
تکنسین مکانیک تا ۷.۰۰۰
تکنسین کامپیوتر تا ۷.۰۰۰
مهندس عمران (طراحی و ساخت سازه‌‌های عمرانی مانند انواع ساختمان‌ و پل‌‌) تا ۷.۰۰۰
مهندس نرم‌افزار (توسعه نرم‌‌افزارهای مختلف از جمله وب، موبایل و نرم‌‌افزارهای کسب و کار) تا ۸.۰۰۰
تعمیرات خودرو (مشاغل خصوصی یا در سرویس‌های خودرو) تا ۵.۰۰۰

شرایط اخذ اقامت کاری برای مشاغل فنی در ترکیه

جهت اشتغال در کشور ترکیه می‌بایست نسبت به دریافت مجوز کار و اقامت اقدام کنید. درواقع با کاریابی، ویزای ترکیه و مجوز کار می‌توانید به صورت موقت تا زمان اعتبار قرارداد کاری خود در این کشور اقامت داشته باشید. اما برای دریافت اقامت دائم باید به مدت ۵ سال در کشور ترکیه بمانید و هر سال حداقل ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشید. عدم داشتن سوءپیشینه در ۳ سال گذشته (زمانی که در ترکیه اقامت داشتید)، عدم دریافت کمک اجتماعی، سلامت جسمی و روانی، داشتن تمکن مالی کافی (توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی)، داشتن بیمه سلامت و اقامت ممتد ۵ سال یا غیرممتد ۸ سال از دیگر شرایط اخذ اقامت دائم ترکیه به شمار می‌آیند.

مدارک لازم جهت کار در بهترین شغل فنی ترکیه

  • ارائه اصل و کپی پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک اقامت (در صورت وجود)
  • ۴ قطعه عکس
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • ارائه بیمه درمانی معتبر
  • مدارک لازم جهت کار در بهترین شغل فنی ترکیه

اهمیت تسلط به زبان ترکی در درآمد مشاغل فنی

میزان تسلط به زبان ترکی به ویژه ترکی استانبولی در کاریابی و همچنین درآمد شما تاثیرگذار است. هر چه سطح زبان ترکی شما بالاتر باشد و بتوانید به خوبی ترکی صحبت کنید قطعا جایگاه و درآمدتان بیشتر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که سطح زبان مورد نیاز برای کار در ترکیه با توجه به شرایط شما و انتظار کارفرما متفاوت در نظر گرفته خواهد شد، اما لازم است در آزمون تومر شرکت کرده و حداقل نمره قابل قبول را بدست آورید. اکثر کارفرمایان در ترکیه حداقل نمره B1 را برای آزمون تومر در نظر می‌گیرند.

همچنین با توجه به اینکه ترکیه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان بوده ممکن است برخی از مشاغل، نیازمند مدارک زبان آلمانی یا فرانسوی نیز باشند. بنابراین برخورداری از مدرک زبان دیگر می‌تواند شانس شما را برای پیدا کردن شغل پردرآمد در کشور ترکیه افزایش دهد.

اهمیت سابقه کاری برای مشاغل فنی در ترکیه

سابقه و تجربه کاری برای مشاغل فنی در ترکیه به شرایط کار و کارفرما وابسته است. به طوری که برای بعضی از مشاغل داشتن سابقه کاری چندان اهمیتی ندارد؛ اما در مقابل برخی از کارفرمایان نیز به شرط برخورداری از سابقه کاری نیرو استخدام می‌کنند. در حالت کلی داشتن حداقل یک سال سابقه کاری به صورت تمام وقت برای کاریابی در ترکیه یک مزیت محسوب می‌شود و اگر سه سال سابقه کاری مرتبط نیز در ۵ سال اخیر داشته باشید به طور حتم شرایط بهتری برای استخدام شما در نظر گرفته خواهد شد. کار تمام وقت در ترکیه به معنای ۳۰ ساعت کار در هفته طی ۱۲ ماه است و کار نیمه‌وقت نیز به مدت ۱۵ ساعت در هفته در ۲۴ ماه خواهد بود.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

China Homelife Turkey 2024

نمایشگاه محصولات چین در استانبول

نمایشگاه محصولات چین در استانبول نمایشگاه محصولات چین در استانبول (China Homelife 2024) در روزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =