جاذبه های گردشگری منطقه ساری‌یر استانبول

جاذبه های گردشگری منطقه ساری‌یر استانبول

ساری‌یر یکی از مناطق برجسته استانبول است که در شمال استانبول واقع شده است. علاوه بر مناطق آرام و سرسبزش مانند جنگل بلگراد و پارک جنگلی آتاتورک، با مراکز توریستی خود مانند پارک امیرگان و قلعه روملی حصار، یکی از مناطق مورد علاقه استانبولی ها است. ساری‌یر منطقه ای سرسبز است که با رستوران هایی که برای صرف صبحانه و غذا دارد، مورد توجه افراد محلی و توریست هاست و از هر نظر ارزش دیدن دارد.

ساری‌یر کجاست؟

محله ساری‌یر استانبول، در شمال‌ترین نقطه استانبول اروپایی واقع شده است. از سمت شرق، به تنگه بسفر محدود است و از سمت غرب، با محله «ایوب سلطان» همسایه است. از شمال با دریای سیاه (کارادنیز) و از جنوب نیز با دو «محله شیشلی» و «محله بشیکتاش» همسایه است. جالب است بدانید که منطقه ساری‌یر استانبول، با توجه به تقسیمات جغرافیایی این شهر، به نوعی شهرستان به حساب می‌آید و در زبان ترکی، با نام «ایلچه» خوانده می‌شود.

قلعه روملی حصار استانبول | Rumeli Hisarı

قلعه روملی، قلعه ای تاریخی با منظره ای پانوراما، یکی از زیباترین بناهای تاریخی ساری‌یر است. قلعه روملی قلعه ای است که توسط مهمت فاتح ساخته شده است. این قلعه که درست در کنار تنگه بسفر ساخته شده است تا در برابر خطراتی که ممکن است پس از فتح استانبول از تنگه بسفر به وجود بیاید، منظره شهر را نیز منعکس می کند.

Rumeli Hisarı
این قلعه از نظر جغرافیایی و تاریخی نیز جایگاه مهمی دارد. قلعه روملی که چشم اندازی بسیار زیبا دارد امروزه به عنوان موزه و تئاتر روباز مورد استفاده قرار می گیرد. بخش تئاتر همچنین میزبان سازمان های موسیقی داخلی و خارجی به ویژه در تابستان است.
می توانید به قلعه روملی بیایید، در این مکان تاریخی صبحانه بخورید و با قدم زدن در ساحل اوقات خوشی را سپری کنید.

جنگل بلگراد | Belgrad Ormanı

جنگل بلگراد که در دوره عثمانی و بیزانس به عنوان یک منبع مهم برای تامین آب مورد نیاز شهر مورد استفاده قرار می‌گرفت، امروزه یک تور طبیعت بی‌نظیر با مناطق تفریحی زیبا، مسیرهای پیاده‌روی، فرصت‌های پیک نیک و بسیاری موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

گونه‌های جانوری و درختی زیادی در این جنگل وجود دارد که کسانی که می‌خواهند با فضای آرام و زندگی طبیعی‌اش برای مدتی از هرج و مرج شهر دور شوند، به آنجا رفت و آمد می‌کنند.

Belgrad Ormanı

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در اینجا انجام دهید، پیاده‌روی آخر هفته در هوای تازه در مسیر پیاده‌روی 6.5 کیلومتری است.

جنگل بلگراد که یکی از مسیرهای محبوب سفر برای علاقه مندان به عکاسی است، به خصوص در بهار و پاییز به رنگی باشکوه تبدیل می شود. توصیه می‌کنم این جنگل را که در هر فصل به همه شکل‌هایش دیده می‌شود را به فهرست مکان‌های دیدنی خود در ساری‌یر اضافه کنید.

فانوس دریایی روملی | Rumeli Feneri

فانوس دریایی روملی که می توانید منظره دریای سیاه را تا جایی که چشمانتان می بیند تماشا کنید، فانوس دریایی قدیمی است. این مکان که با نام Türkeli Feneri نیز شناخته می شود، در سال 1986 ساخته شده است، در روستای روملی فنری قرار دارد که نام خود را از آن گرفته است. فانوس روملی که در آن زمان برای هدایت کشتی ها در زمان جنگ ساخته شده بود از جمله پناهگاه های ماهیگیری است. فانوس دریایی با ارتفاع تقریبی 60 متر و طول 30 متر آماده است تا لذت تماشای شگفت انگیزی را به شما ارائه دهد.

Rumeli Feneri

پارک امیرگان | Emirgan Korusu

این نخلستان در سواحل بسفر در ابتدا «باغ های فریدون» نام داشت. سه عمارت به نام‌های آلاچیق زرد، آلاچیق صورتی و کوشک سفید بین سال‌های 1871 تا 1878 در این زیبایی طبیعی ساخته شد که در طول زمان دست به دست شد. جشنواره لاله ها هر ساله در فروردین ماه در بیشه امیرگان برگزار می شود که اکنون می توانید به عنوان پارک از آن دیدن کنید. در صورت تمایل می توانید در این منطقه که بیش از 120 گونه درختی وجود دارد، با عزیزان خود یک پیک نیک داشته باشید.

Emirgan Korusu

پارک جنگلی آتاتورک استانبول | Atatürk Arboretumu

اگر عاشق طبیعت و سرسبزی هستید، حتما باید به پارک جنگلی آتاتورک بیایید. پارک آتاتورک در یک قطعه جنگلی 296 هکتاری در مجاورت جنگل بلگراد تأسیس شد. هیچ نوشیدنی یا غذای دیگری به جز آب در ورودی درختکاری مجاز نیست. استفاده از حیوانات خانگی، هواپیماهای بدون سرنشین و سه پایه ممنوع است. جمع آوری بذر و گل و برگ و امثال آن هر چند به زمین افتاده باشد حرام است.

Atatürk Arboretumu

باغ ژاپنی بالتالیمانی استانبول | Japon Bahçesi

باغی پنهان در وسط شهر. باغ ژاپنی Baltalimanı یک پارک عمومی است. دروازه ورودی که نشان دهنده دوستی بین دو کشور است، دارای معماری طراحی شده با توجه به تنگه های ژاپن و ترکیه است. این باغ که با استفاده از مواد طبیعی ساخته شده است، حاوی گیاهان منحصر به فردی است که در باغ های ژاپنی استفاده می شود. در باغ، یک جزیره آبشار، یک حوض طبیعی، یک پل سنگی و چوبی که جزیره را به ساحل متصل می کند و همچنین یک چایخانه ژاپنی وجود دارد. 4850 درخت و گیاه در باغ وجود دارد. فانوس های ساخته شده از سنگ طبیعی باغ را تزئین می کنند. دیوارهای سبک ژاپنی اطراف باغ را احاطه کرده اند.

Japon Bahçesi

موزه ساکیپ سابانچی | Sakıp Sabancı Müzesi

موزه معروف ساکیپ سابانجی که نمونه های ارزشمندی از خط عثمانی را در خود جای داده است، نکته جالب دیگری است که می توانید به مسیر سفر خود در ساری‌یر اضافه کنید.

تاریخچه ساختمانی که موزه در آن قرار دارد به سال 1925 برمی گردد. این ساختمان که توسط ادوارد د ناری ساخته شده است توسط Hacı Ömer Sabancı در سال 1951 خریداری شد.

Sakıp Sabancı Müzesi

این عمارت که سالها ساکیپ سابانجی در آن اقامت داشت به دانشگاه سابانجی اهدا شد تا در سال 1998 به موزه تبدیل شود. این بنای تاریخی که در بین مردم به عمارت سوارکار نیز معروف است، درهای خود را به عنوان موزه در سال 1381 به روی بازدیدکنندگانش گشود. علاوه بر نمایشگاه‌های دائمی و موقت، فعالیت‌های فرهنگی مختلفی مانند سمینارها و همایش‌ها نیز در این موزه برگزار می‌شود که از روز تاسیس تاکنون یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر بوده است.

سواحل کیلیوس | Kilyos plajları

سواحل کیلیوس که اولین مکان هایی هستند که هنگام لذت بردن از آفتاب، دریا و شن و ماسه به ذهن متبادر می شوند، از جمله مکان هایی هستند که استانبولی ها به آن سفر می کنند. اگرچه ساحل کیلیوس به خاطر ساحل شلوغ در ماه های تابستان مشهور است، اما همچنین میزبان سواحلی مانند ساحل عمومی Kilyos، Uzunya، Solar Beach و Burç Beach نیز می باشد.

این اقامتگاه تفریحی زیبا که دارای کلوپ های ساحلی زیادی نیز می باشد، فعالیت های ساحلی زیادی مانند والیبال ساحلی و موج سواری و همچنین رستوران ها، کافه ها و بارهای بسیاری را ارائه می دهد. همچنین فراموش نکنید که سواحل کیلیوس به خاطر کنسرت های تابستانی خود مشهور هستند.

Kilyos plajları

روستای گاریپچه | Garipçe Köyü

این روستای زیبا و کوچک که در مکانی زیبا بین Rumeli Feneri و Rumeli Kavağı واقع شده است، از جمله مکان هایی است که اگر می خواهید از استرس شهر دور شوید و زندگی طبیعی و روستایی را از نزدیک احساس کنید، می توانید به مسیر سفر خود اضافه کنید. منبع اصلی درآمد روستای گاریپچه که یکی از آدرس های محبوب برای یک صبحانه خوب آخر هفته نیز می باشد، ماهیگیری است.

شما می توانید یک صبحانه دلپذیر را یا در کنار دریا یا در یک عمارت تاریخی صرف کنید و از یک ناهار یا شام منحصر به فرد در مکان هایی که به ماهی تازه خود معروف هستند، لذت ببرید.

Garipçe Köyü

این روستا با خوردن صبحانه و ماهی مورد علاقه خوش‌خوراک‌ها و با طبیعت خود علاقه‌مندان به عکاسی را به خود جلب می‌کند. علاوه بر این، اینجا مکانی است که دوستداران تاریخ با بناهای تاریخی خود مانند قلعه گاریپچه و برج حسن پاشا می توانند ساعاتی را بدون حوصله سپری کنند.

نقشه و موقعیت جغرافیایی منطقه ساری‌یر استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

16 جاذبه دیدنی منطقه امینونو استانبول

16 جاذبه دیدنی منطقه امینونو استانبول

16 جاذبه دیدنی منطقه امینونو استانبول محله امینونو در استانبول، یکی از محله‌های تاریخی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =