در استانبول چه غذایی بخوریم؟

غذای کباب روده گوسفندی کوکورچ (Kokoreç)

این کباب بسیار خوشمزه که در سراسر ترکیه و یونان سرو میشود وجزء غذا های بسیار خوشمزه می باشد که با روده گوسفند بریان شده درست میشود این کباب به این صورت درست میشود که گوشت قرمز که همان روده گوسفند می باشد را برش میدهند وبا آب گوجه فرنگی و فلفل و ادویجات محلی و گیاهان معطر خشک شده پخته میشود بعد بر روی کوره تاپیده میشود . این غذای خوشمزه بسیار ارزان بوده و میتوانید یک وعده ناهاری خود را از این خوراک سنتی ترکیه لذت ببرید.

ایسلک بورگیر (Islak Burger)

یک نوع پیتزای گوشت می باشد که با رب گوجه فرنگی همراه با سس و پیاز آغشته شده سپس در ظرف های شیشه ای بخار پز میکنند و به عنوان همبرگر نرم معروف شده است قیمت این پیتزا حدود4 لیر بوده و در 24 ساعت شبانه روز در قسمت جنوبی میدان تکسیم میتوانید تهیه کنید.

تاووک پیلاو (Tavuk Pilav)

اگر عادت دارید در وعده‌های غذایی خود حجم بالایی از مواد غذایی را مصرف کنید و هیچ یک از غذاهای اشاره شده در بالا نمی‌تواند شما را سیر کند، پس تاووک پیلاو یا همان مرغ و برنج گزینه‌ی محبوب شما است. تاووک پیلاو غذایی داغ و حجیم است. شناسایی فروشندگان تاووک پیلاو در سطح شهر بسیار ساده است، چراکه می‌توان گاری‌ها با مکعب شیشه‌ای را در هر جای شهر مشاهده کرد، اما در صورتی که دنبال بهترین تجربه‌ی خوردن تاووک پیلاو هستید، پس به سراغ فروشندگان تاووک پیلاو در اون کاپانی، روبروی بازار مانیفاتورچیلار بروید.

دیلی کاشار لی تست (Dilli Kaşarlı Tost)

یک نوع ساندویچ با پنیر و گوشت زبان گوساله کبابی شده که از محبوب ترین غذاهای استانبول می باشد و معمولا در نزدیک میدان تکسیم میتوانید این ساندویچ خوشمزه را تهیه کنید.

نان سیمیت (Simit)

این حلقه خمیری پخته شده  به عنوان معرو فترین نان ترکیه شناخته شده است . در هر جای از این کشور که باشید حتما دکه های را در خیابان های اصلی میبنید که نان سیمیت تازه و داغ را میفروشند این نان بسیار ارزان را در نانوایی های سطح شهر نیز میتوانید ببینید . روی این نان خمیری کنجد زیادی پاشیده شده و در وعده صبحانه یا میان وعده میتوانید آن را میل کنید با قیمت ناچیز 1لیر و نیم .

درباره‌ی استانبول سرا

همچنین ببینید

بستنی ماراش ترکیه، نهمین دسر محبوب جهان

بستنی ماراش ترکیه، نهمین دسر محبوب جهان

بستنی ماراش ترکیه، نهمین دسر محبوب جهان «ماراش دوندورما (Maraş Dondurması)»، بستنی سنتی و محبوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 15 =