خوشمزه ترین کوفته های ترکی برای مبتدیان

خوشمزه ترین کوفته های ترکی برای مبتدیان

کوفته یکی از غذاهای مهم ترکی است که می‌توان غذای ملی ترکیه خواند . طبق یک تحقیق، 291 نوع غذای کوفته در غذاهای این کشور وجود دارد.

کوفته به غذایی می‌گویند که در آن همه چیز با هم چرخ شده باشد و شکل بگیرد. در این ترکیب، کتلت هم یک جور کوفته محسوب می‌شود. از بین این همه کوفته، با امتحان کردن مشهورترین‌هایش شروع کنید و بعد که حرفه‌ای شدید سراغ حدود ۳۰۰ نوع دیگر بروید.

ایچلی کوفته | İçli Köfte
وسط این توپ خوشمزه سرخ شده، ترکیب بلغور، گوشت چرخ کرده، پیاز چرخ شده، دارچین، جوز هندی و میخک انتظارتان را می‌کشد. ایچلی کوفته را داغ میل کنید و به روح مخترعش درود و سلام بفرستید.

ایچلی کوفته | İçli Köfte
چی کوفته | Çiğ Köfte
در یکی از گزارش‌های «استانبول سرا» بعضی‌ از شما نظر چندان مساعدی درباره چی کوفته نداشتید… چرا؟ واقعا چطور می‌توانید از این ترکیب سرد خوشمزه شامل بلغور، پیاز، پیازچه، جعفری، فلفل اورفا، روغن زیتون و سالسا دل پری داشته باشید؟ چی کوفته اصل با گوشت خام کوبیده شده درست می‌شود، اما به دلیل مسائل بهداشتی، در رستوران‌ها نوع گیاهی آن سرو می‌شود. یک بار چی کوفته را با دوغ و سس انار و لیموی تازه و کاهو (به جای نان لواش) میل کنید تا حساب کار دستتان بیاید!

چی کوفته | Çiğ Köfte
کوفته اینگول  | İnegöl Köftesi

در ناحیه اینگول بورسا، کوفته‌ای طبخ می‌شود که بر خلاف دوتای قبلی، یک غذای اصلی است. گوشت چرخ کرده، پیاز، نمک و جوش شیرین را با هم خوب ورز می‌دهند و سه ساعت در یخچال می‌گذراند و روی گریل کباب می‌کنند. اینگول کوفته از این جهت خاص می‌شود که مخلوط گوشت آن چاشنی خاصی ندارد و برای دوستداران طعم گوشت لذیذ است.

کوفته اینگول  | İnegöl Köftesi

کوفته آکچابات | Akçaabat Köftesi

دستور پخت این مشهورترین کوفته ترکی که محصول منطقه Akçaabat در ترابزون است، در کتاب‌های آشپزی همه کشورهای جهان هم پیدا می‌شود. گوشت تازه ذبح شده را برای ۲۴ ساعت استراحت می‌دهند، سپس چرخ می‌کنند و با آرد سوخاری، سیر، روغن نباتی یا زیتون و نمک مخلوط می‌کنند. این مخلوط یک ساعت می‌ماند تا دوباره ورز داده شود. بعد از آن در مشت‌های با وزن حدود ۳۳ گرم فرم داده می‌شود و باز هم دوساعتی استراحت می‌کند تا دست آخر روی ذغال برود. این کوفته خسته را با گوجه فرنگی سرخ شده، سیب زمینی سرخ شده، پیاز خرد شده و بلغور سرو می‌کنند.

کوفته آکچابات | Akçaabat Köftesi

کوفته مرجیمک | Mercimekli Köfte

اگر طعم تند چی کوفته را نمی‌پسندید، کوفته مرجیمک را تست کنید. مرجیمک همان دال عدس است و این کوفته صد در صد گیاهی، پایه خود را از مرجیمک می‌گیرد.

دال عدس، بلغور، سالسا، پیازچه، پیاز، جعفری، زیره، فلفل چیلی و فلفر سیاه را با هم خوب ورز می‌دهند تا به عمل بیاید. آداب نوش جان کردنش مثل چی کوفته، با سس انار و کاهو یا نان لواش است.

کوفته مرجیمک | Mercimekli Köfte
علاوه بر این پنج ستاره کوفته‌های ترکی، کوفته‌های دیگری مثل Saliva Köfte-yikes!)، sucuk köfte، göce köftesi، Yalıköy Köftesi، Tire Köftesi، Adapazarı Islama Köftesi، و Sultanahmet köftesi و خیلی دیگر وجود دارند. بعضی از آن‌ها در بعضی رستوران‌های محلی پیدا می‌شود، اما خیلی از آن‌ها را باید در آشپزخانه مادران و مادربزرگ‌های ترکی پیدا کنید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

Ispanaklı ve kivili kek

کیک اسفناج و کیوی با ظاهر و طعم شگفت انگیز

کیک اسفناج و کیوی با ظاهر و طعم شگفت انگیز مواد لازم برای دستور کیک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 10 =