راهنمای سفر انفرادی به استانبول

صفر تا صد راهنمای سفر انفرادی به استانبول

صفر تا صد راهنمای سفر انفرادی به استانبول

استانبول به عنوان بزرگترین شهر ترکیه، صنعت گردشگری پر رونقی دارد که به امن کردن آن برای سفر انفرادی به استانبول کمک می کند. با اندازه و جاذبه های بی شمارش، برای هر نوع مسافر چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد. از مکان‌های تاریخی معروف جهان مانند مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی(مسجد سلطان احمد استانبول) گرفته تا خیابان‌های شلوغ آن که فرهنگ‌های اروپایی و خاورمیانه‌ای غرب و شرق در آن به هم می‌رسند.

استانبول شهر داستان هزار و یکشب

تجربه حس خوب سفر انفرادی به استانبول

برای مسافرانی که به دنبال یک تجربه سرگرم کننده، امن و به یاد ماندنی هستند، استانبول مقصد مناسبی است. یشتر جاذبه های اصلی استانبول در چند قدمی یکدیگرودرفاصله پیاده روی آسان هستند، بابراین یک جفت کفش پیاده روی راحت در سفر انفرادی به استانبول بپوشید. خوشبختانه شبکه حمل و نقل عمومی استانبول ساده ترین و ارزان ترین راه برای رفت و آمد است و سفر در اطراف استانبول به لطف اتوبوس‌ها، کشتی‌ها و حتی ترامواهای زیادی که به خوبی در داخل شهر به هم متصل هستند و به راحتی یافت و استفاده می شوند بسیار آسان است.

استانبول شهر داستان هزار و یکشب

اکثر استانبولی‌ها وسیله نقلیه ندارند، زیرا مترو (قطار)، تراموا، کشتی و اتوبوس راه سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تری برای عبور از ترافیک استانبول هستند. در بدو ورود، استانبول کارت را برای تخفیف در حمل و نقل عمومی خریداری کنید، استانبول کارت در تمام وسایل حمل و نقل عمومی از جمله کشتی به راحتی کار می کند و در واقع اکثر وسایل حمل و نقل عمومی پول نقد نمی پذیرند و فقط با استفاده از کارت های قابل شارژ می توانید کرایه خود را بپردازید. ما خرید استانبول کارت را در فرودگاه توصیه می کنیم در حالی که تقریباً در هر ایستگاه تراموا می توانید استانبول کارت را در شهر خریداری کنید، نگران نباشید، پس از دریافت کارت، استفاده از آن آسان است و با پول نقد دوباره شارژ می شود.

شهر بسیار بزرگ است و خدمات تراموا برای بازدید از مسجد آبی، کاخ توپکاپی و ایاصوفیه ، شاخ طلایی تا بی اوغلو، با ردیفی از بارها و رستوران‌ها، مفید است.

همانطور که انتظار دارید، تاکسی ها فراوان و ارزان هستند و dolmuşes (به معنای واقعی کلمه پر شده) تاکسی‌های مشترکی هستند که در مسیرهای اصلی شهری حرکت می‌کنند و همه جا در سفر انفرادی به استانبول دردسترس هستند . درضمن بهترین راه حمل و نقل بین سواحل آسیا و اروپا –سوار شدن و نشستن روی عرشه یک کشتی تفریحی کروز است.

دلموش

آیا سفر انفرادی به استانبول امن است؟

به طور کلی استانبول برای مسافران انفرادی امن است. با این حال، مانند هر شهر بزرگ، اقدامات احتیاطی اساسی ضروری است. از نظر ایمنی اشیاء قیمتی حمل نکنید، مراقب باشید در مکان های شلوغ جیب تان را نزنند . شب ها از خیابان های شلوغ و پر نور استفاده کنید وتا آخر شب به تنهایی در خیابان های خلوت قدم نزنید. نوشیدنی را از غریبه ها نپذیرید و از بحث های سیاسی خودداری کنید.

توجه داشته باشید که اگرچه اکثر مردم شهر واقعا صمیمی و دوستانه هستند، اما افرادی هم هستند که دوست ندارند با توریست‌ها خیلی قاطی شوند و در عکس‌هایشان بیافتند، بنابراین در حین عکاسی سعی کنید این را در نظر داشته باشید.

اگر خرید و کاوش گسترده در بازار در لیست شما است، یکی از چیزهای خاصی که در سفر انفرادی به استانبول باید از آن اجتناب کنید، پرسه زدن بیش از حد در بازارها به تنهایی است. بازار بزرگ خود یک تجربه ضروری است. اما، بازار به راهروها و کوچه‌های باریک منتهی می‌شود که در آن‌ها گم شدن بسیار آسان است. هرچه عمیق تر بروید، گردشگران کمتری وجود دارد و راحت تر هدف قرار می گیرید.در بیشتر موارد، پیروی ازعقل سلیم نقش مهمی در حفظ ایمنی دارد.

کجای استانبول ترکیه اقامت کنید؟

اگر در سفر انفرادی هستید بهتر است در مناطق مرکزی‌تر اقامت کنید تا دسترسی به همه چیز برایتان راحت‌تر باشد. به علاوه اغلب مردم می‌خواهند بدانند آیا استانبول در شب‌ها هم امن است؟ به طور کلی این شهر در اغلب نقاط امن است اما اگر تنها هستید منطقی‌تر است که منطقه اصلی مانند برج گالاتا استانبول یا جایی نزدیک به خیابان استقلال بمانید. در این ناحیه اقامتگاه‌های زیادی وجود دارد که انتخاب را برای شما راحت می‌کند. همچنین یکی دیگر از مناطقی که ما واقعا برای اقامت توصیه می‌کنیم، جهانگیر است، این منطقه بسیار جذاب است که به خاطر مغازه‌های عتیقه فروشی‌اش معروف بوده، اما همچنین یک مکان واقعا سرگرم کننده و جالب برای اقامت است!

یکی دیگر از نواحی جالب که کم‌تر مورد توجه قرار میگیرد و برای اقامت انتخاب می‌شود محله کادیکوی در سمت آسیایی تنگه‌ی بسفر استانبول است منطقه‌ای سنتی از شهر است که با اقامت در مناطق مرکزی که بالاتر گفتیم بسیار بسیار متفاوت است، اما از لحاظ‌هایی هم خوب است. اگر به تنهایی با تور استانبول سفر می‌کنید، کادیکوی با هر بودجه‌ای گزینه‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد، از ارزان‌ترین هاستل‌ها گرفته تا بوتیک هتل‌های بسیار شیک! به علاوه کادیکوی به عنوان منطقه‌ای پرجنب و جوش برای آشنایی با مردم وقتی در سفر انفرادی هستید انتخابی عالی است. کادیکوی در استانبول را یکی از بهترین نقاط برای اقامت در نظر بگیرید که حتی شلوغی نقاط مرکزی را هم ندارد و در عین حال به شدت جذاب است.

چه کارهایی در استانبول ترکیه انجام دهیم؟

رفتن به بازارهای استانبول در ترکیه

اگر به تنهایی سفر می‌کنید و قصد دارید استانبول را بگردید خیلی بهتر است به دنبال فعالیت‌های جمعی‌تر باشید تا خیلی احساس تنهایی و جدا افتادگی نکنید. بنابراین رفتن به یکی از بازارهای سطح شهر مثل بازار بزرگ استانبول یا بازار ادویه استانبول و گشتن بین غرفه‌ها احتمالا ایده خیلی خوبی برای شما خواهد بود.

شما می‌توانید بین مردم محلی بگردید با آن‌ها هم‌صحبت شوید و چیزهایی را برای خرید پیدا کنید. البته بازارگردی آن هم به تنهایی برای خیلی‌ها به اندازه کافی جذاب نیست و اگر شما هم از این دسته از افراد هستید می‌توانید یکی از بهترین فعالیت‌ها ممکن در اینجا، یعنی سفر با کشتی در بسفر استانبول و رفتن به کادیکوی را در لیست کارهایتان قرار دهید. نه تنها سفری دریایی و فوق‌العاده است و می‌توانید شهر را از منظره دیگری تماشا کنید بلکه در کادیکوی هم بازار سنتی با انواع اقلامی همچون پنیر، زیتون، ادویه‌جات، ترشی‌جات و البته ماهی تازه را پیدا خواهید کرد.

تفریحات شبانه در اطراف گالاتا در استانبول ترکیه

همچنین اگر به دنبال فعالیتی جذاب و شبانه هستید گذراندن اوقاتی در اطراف گالاتا ایده فوق‌العاده‌ای خواهد بود. در این محله نگین‌های گردشی بسیاری وجود دارد و جوانان هم علاقه دارند تا در اینجا دور هم جمع شوند و با ابزارآلات موسیقی به اجرای آهنگ و هنرنمایی بپردازند. برای افرادی که می‌خواهند تجربه‌ای عالی در تور استانبول داشته باشند شبگردی در گالاتا انتخاب جذابی است چرا که جوانان همه خوش برخورد و صمیمی هستند و خیلی زود با شما دوست می‌شوند. از دیگر مکان‌های شهر که در شب می‌توانید از آن بازدید کنید، منطقه توپخانه است، این ناحیه که حال و هوای نوپرستانه‌ای دارد و مدرن‌تر است با رستوران‌های عالی، کافه‌ها و چند فروشگاه جالب به استقبال شما می‌آید.

استانبول شهر داستان هزار و یکشب

بازدید از جاذبه‌های اصلی استانبول

فرقی نمی‌کند در سفری خانوادگی باشید یا قرار است تنهایی از استانبول دیدن کنید، بعضی از کارها باید در هر سبک سفری انجام شود مثلا دیدن مسجد آبی استانبول را هر مسافری و تحت هر شرایطی انجام می‌دهد، چه بار اولش باشد و چه بار دهم! اما اگر می‌خواهید خیلی هم در مسیرهای توریستی نباشید می‌توانید از کوچه پس کوچه‌های فرعی‌تر گذر کنید و با مغازه‌داران محلی‌تر آشنا شوید که لوازم و خدمات قیمت مناسب‌تری را هم ارائه می‌دهند.

5 ویژگی یک تور خوب و ایده آل استانبول

به علاوه برای یکی از تجارب همیشگی و معتبری که باید در تور استانبول انجام دهید سفر در امتداد بسفر و تماشای شهری ستودنی و هنری و زیبا از زاویه‌ای متفاوت است. اینها روش‌های حمل و نقل فوق‌العاده ارزانی در دسترس قرار می‌دهند که بسیار مفیدتر از سوار شدن به اتوبوس یا قطار هستند و اغلب، مناظری که از شهر مقابل چشمانتان می‌گسترانند که شگفت‌انگیز و به شدت دیدنی هستند. یکی از فعالیت‌های جانبی شما در سفری انفرادی می‌تواند عکاسی از چنین مناظری باشد.

چه چیزی در سفر انفرادی به استانبول ترکیه بخورید؟

یکی از موهبت‌های دیگر سفر انفرادی این است که هر زمان گرسنه بودید و هر چیزی دوست داشتید می‌توانید بخورید، در حالی که بودن در جمع آزادی شما را محدود می‌کند و باید تابع اکثریت باشی این زمانی تشدید می‌شود که هر کسی دوست دارد چیزی را امتحان کند و اتفاق نظر در رستوران هم وجود ندارد. اما وقتی شما خودتانید و خودتان هرطوری بخواهید تصمیم می‌گیرید و این برای شما واقعا امتیاز برتری خواهد بود. اگر در سفر استانبول نمی‌دانید کجا غذا بخورید یکی از توصیه‌های ما رفتن به بازارهای محلی استانبول است. شاید تعجب کنید اما در بازارهای محلی همیشه غذای خوب و خانگی پیدا می‌کنید که با قیمت‌های مناسب عرضه می‌شوند بماند که به خاطر وجود مردم محلی خوش برخورد و صمیمی احساس تنهایی هم نخواهید کرد. از طرفی اگر به دنبال جایی برای استراحت و لذت بردن از عصری شاعرانه و دل‌انگیز هستید، منطقه توپخانه همانطور که گفتیم به خاطر فضای مدرن و نوآورانه‌اش انتخاب بسیار مناسبی است. در حقیقت یکی از جالب‌ترین کارهایی است که می‌توان در استانبول انجام داد، کافه‌ها و کافی شاپ‌های جذاب این منطقه است که می‌توانید یک بعدازظهر را به کاوش در همه آن‌ها بگذرانید.

بهترین محله استانبول ترکیه برای شکم‌گردی

هر کسی که به تنهایی به استانبول سفر می‌کند باید وبه اورتاکوی در سمت آسیایی بسفر برود. این منطقه از اساس به خاطر غذاهایش شهرت دارد و شناخته شده است. یکی از ترجیحی‌ترین انتخاب‌های مردم در اورتاکوی کومپیر، سیب زمینی پخته شکم پر با هزاران تاپینگ برای انتخاب است. این منطقه شدیدا پر رفت و آمد است و غرفه‌های زیادی هم وجود دارد که غذا می‌فروشند و بسیاری از مردم به صورت گروهی در کنار آب می‌نشینند و از خوردن سیب زمینی‌های شکم پر لذت می‌برند. به علاوه اینجا مناظر بسیار زیبایی از تنگه بسفر نیز دارد!

کومپیر

در سمت دیگر رودخانه، درست در زیر قلعه روملی استانبول، مجموعه‌ای از رستوران‌های واقعا خوب را خواهید دید که بهترین صبحانه‌های سنتی را با قیمت ثابت فقط با شصت لیر سرو می‌کنند، که اگر تنها باشید، تجربه‌ای سرگرم‌کننده است!

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 نکته مهم برای اولین سفر به استانبول

10 نکته برای کسانی که برای اولین بار به استانبول سفر می کنند! استانبول با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 5 =