پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

لوکوم یا باسلوق آلبالویی

لوکوم یا باسلوق آلبالویی

مواد لازم برای تهیه لوکوم آلبالویی:

مواد لازم مقدار لازم
شکر ۱ کیلوگرم
آب نیم لیتر
آب لیمو ترش ۱ ق غذاخوری
نشاسته ۱ لیوان
آب آلبالو نصف فنجان
پودر کرم تار تار ۲ گرم
روغن بادام به مقدار لازم
مواد لازم روی لکوم:
نشاسته ۱ فنجان
پودر شکر ۱ لیوان

طرز تهیه لوکوم آلبالویی:

شکر و آب را در قابلمه ی گود بزرگی میریزیم و قابلمه را روی شعله ی متوسط اجاق قرار میدهیم تا بجوشد آید و شکر کاملاً در آب حل شود سپس آب لیمو ترش را به آن اضافه کرده و اجازه می‌دهیم تا زمانی که شربت کمی غلیظ شود به جوش ادامه می دهد.

در ظرف مناسب دیگری آب آلبالو و نشاسته را به خوبی با هم مخلوط می کنیم طوری که نشاسته کاملا در آب آلبالو حل شده که یکدست شود مخلوط نشاسته را کم کم به شربت در حال جوشیدن اضافه می کنیم و مدام شربت را هم می زنیم تا گلوله گلوله نشود.

سپس پودر کرم تارتار را اضافه کرده و به هم زدن مواد روی شعله کم ادامه می دهیم تا زمانی که مایه باسلوق قوام پیدا کرده و کاملاً غلیظ شود.

داخل یک سینی دیواره دار را با روغن بادام چرب کرده و مایه ی باسلوق را درون سینی می ریزیم و آن را داخل سینی پر کرده و روی آن را صاف می‌کنیم سپس اجازه می‌دهیم باسلوق به همین حالت بماند تا کاملا سرد و سفت شود.

نشاسته و پودر شکر را در ظرفی با هم مخلوط کرده و آن را روی میز کار میریزیم سپس سینی باسلوق کاملا سرد شده را روی مخلوط نشاسته و پودر شکر برمی‌گردانیم.

تیغه یک چاقوی تیز آشپزخانه را با روغن بادام چرب کرده و باسلوق را به اندازه دو بند انگشت برش میزنیم و تمام اطراف برش ها را درون پودر شکر می غلتانیم و در ظرف مورد نظر می چینیم.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

طرز تهیه کباب لقمه ترکیه ای

طرز تهیه کباب لقمه ترکیه ای لذیذ و خوش طعم

طرز تهیه کباب لقمه ترکیه ای لذیذ و خوش طعم کباب لقمه ترکیه، یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =