تاکسی های خطی دلموش در استانبول

تاکسی های خطی دلموش در استانبول

دولموش (dolmuş) یک نوع مینی‌بوس است که در مسیرهای مشخصی حرکت می‌کند و شما می‌توانید هر کجا که در طول این مسیر خواستید، پیاده شوید.

این مینی‌بوس‌ها یک علامت مخصوص در جلوی شیشه خود دارند که باعث تفاوت آن‌ها با سایر وسایل نقلیه می‌شود، همچنین کرایه آن‌ها بسیار ارزان خواهد بود.

اگر در ترکیه ماشین ندارید، بدانید که خدا شما را خیلی دوست دارد، چون دولموش‌ها همه‌جا هستند و این یعنی هر زمانی که اراده کنید می‌توانید سوار یکی از آن‌ها شوید. اما وقتی به عنوان یک خارجی سوار دولموش می‌شوید، مقصد خود را به راننده بگویید، کرایه خود را پرداخت کنید و در صندلی عقب ماشین بنشینید

براساس فرهنگ محلی فردی که در صندلی جلوی دولموش می‌نشیند، وظیفه جمع‌آوری کرایه مسافرها و تحویل آن به راننده را بر عهده دارد، همچنین باید مقصد هر مسافر را به راننده یادآوری کند. اگر برحسب اتفاق مجبور شدید در صندلی‌های جلو بنشینید و همه پول‌ها به سمتتان آمد و هیچ نظری ندارید که بقیه مسافرها به شما چه می‌گویند، خیلی آرام بگویید «پاردون، تورکجه بیلمیوروم» («ببخشید، من ترکی بلند نیستم» که به نگارش ترکی این‌گونه است Pardon, Türkçe bilmiyorum) و سپس به سمت صندلی‌های عقب دولموش بروید و با خیال راحت بنشینید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

2 نظر

  1. احمد کرباسی

    با سلام-در مطالب مربوط به دلموش ها میخوانیم که تعداد مسافران آنها بایستی هشت تا ده نفر باشد اما عملا راننده های آنها در جهت سود طلبی بعضاً تا حدی آنها را پر می‌کنند که یکی دو نفر هم روی رکاب دلموش می ایستند و بهترین شرایط را بدینوسیله برای سارقین حرفه ای فراهم میکنند.بنده تا باحال دوبار از جیبم بهمین نحو سرقت شده که یکبار آن گزارش پلیس دارد.متاسفانه علیرغم ادعای پلیس مبنی بر جریمه کردن چنین راننده هایی هیچگونه کنترل و نظارتی بر عملکرد آنها وجود ندارد و بخصوص مسافرین و توریستها بدین شکل بیشتر در در معرض خطر سرقت کیفهای جیبی و مدارکشان قرار میگیرند.حال در استانبول این مشکل را به چه ارگانی بغیر از پلیس باید منعکس نمود؟با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =