طرز تهیه کیک انار

کیک انار

مواد لازم برای تهیه کیک انار:

مواد لازم مقدار لازم
تخم مرغ ۵ عدد (هم دمای اتاق)
شکر  ۱ لیوان
روغن مایع  ۲ قاشق غذاخوری
نمک  نوک قاشق چای خوری
نشاسته ۱ فنجان قهوه
وانیل  ۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر  ۱ قاشق چای خوری
آرد  ۱ لیوان
پودر کاکائو  ۴ قاشق غذاخوری
مواد لازم خامه کیک:
پودر کرم اوله ی توت فرنگی  ۲ بسته
شیر ۴ لیوان
پودر کرم شانتی ۱ بسته
مواد لازم روی کیک:
دونه انار به مقدار دلخواه
ژله انار یک بسته

 

طرز تهیه کیک انار:
زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا میکنیم،زرده های تخم مرغ را با شکر و وانیل در ظرف مناسبی با همزن برقی خوب هم میزنیم تا کرم رنگ شود و در ظرف دیگری سفیده های تخم مرغ را با نمک با همزن برقی به مدت ۶ تا ۷ دقیقه هم میزنیم تا فرم بگیرد و از ظرف نریزد.

در ظرف دیگری آرد،نشاسته،بکینگ پودر و پودر کاکائو را الک میکنیم.

نصف مخلوط آرد را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کرده و به وسیله همزن دستی یا لیسک با آرامی همه مواد را با هم مخلوط کرده و آرد را به خورد زرده تخم‌مرغ می‌دهیم ،سپس روغن مایع را به آن اضافه کرده و مخلوط میکنیم بقیه مخلوط آرد را اضافه کرده و هم میزنیم.

سپس سفیده تخم مرغ زده شده را به خمیر اضافه میکنیم و به وسیله لیسک به آرامی و به صورت دورانی همه مواد را با هم مخلوط می کنیم خمیر کیک اسفنجی را درون قالب کمربندی که کف آن را یک لایه کاغذ روغنی قرار داده‌ایم میریزیم.

قالب راه درون فری که از قبل با دمای حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کردیم قرار می دهیم تا کیک بپزد.

سپس قالب را از فر خارج کرده و بعد از اینکه کیک خنک شد آن را از قالب خارج می کنیم و آن را از وسط نصف کنیم تا دو لایه کیک داشته باشیم لایه زیرین کیک را دوباره درون قالب کمربندی قرار می‌دهیم.

برای تهیه کرم کیک ، شیر درون ظرف گود مناسبی میریزیم سپس کرم اوله راه به آن اضافه کرده و خوب هم میزنیم تا کاملا یکدست شود بعد پودر کرم شانتی را به آن اضافه کرده و به وسیله همزن برقی می زنیم تا قوام خامه ای پیدا کند.

تمام سطح کیکی که درون قالب قرار دادیم را با خامه می پوشانیم (مانند تصویر) و به آرامی با یک قاشق روی خامه را صاف میکنیم سپس لایه دیگر کیک را روی آن قرار می‌دهیم و کیک را با قالب درون یخچال میگذاریم.

برای تهیه لایه روی کیک ژله ی انار را با توجه به دستور روی بسته آماده میکنیم و بعد از اینکه مایه ژله کمی خنک شد،انار های دون شده را به آن اضافه کرده و تمام سطح کیک را با ژله انار آماده شده میپوشانیم کیک را بمدت یک شب درون یخچال قرار می‌دهیم سپس برش زده و سرو میکنیم.

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار در ماه رمضان بیشتر روزه داران سراغ غذاهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 6 =