سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

اختلاف ساعت ایران و ترکیه

اختلاف ساعت ایران و ترکیه

اختلاف ساعت تهران و استانبول در اغلب اوقات 1:30 ساعت است اما در دو مقطع زمانی، اختلاف ساعت به 30 دقیقه و 2:30 می رسد.

یک: در ابتدای فروردین، هنگامی که ساعت رسمی ایران یک ساعت به جلو کشیده می شود اختلاف ساعت تهران و استانبول از 1:30 به 2:30 ساعت می رسد اما پس از چند روز، ترکیه نیز ساعت رسمی خود را جلو میکشد از اینرو اختلاف ساعت به همان 1:30 بر می گردد.

دو : آغاز مهرماه با برگشتن ساعت به حالت اولیه خود همراه است. ایرانیان در ابتدای مهر ساعت رسمی را یک ساعت به عقب می کشند بنابراین، اختلاف ساعت ایران و ترکیه به 30 دقیقه تقلیل می یابد اما این روند چندان پایدار نیست چرا که ترکیه نیز در اواسط مهر با توجه به تغییر ساعت اروپا، ساعت رسمی خود را به عقب می کشد و اختلاف ساعت بین این دو کشو به همان 1:30 ساعت بر می گردد.

یکی از مواردی که در هنگام سفر برای مسافران قابل توجه است ، اختلاف ساعتی ست که مبدا با مقصد دارد و اغلب مسافران خواهان پاسخ این سوالند که وقتی به مقصد میرسند چه ساعتی از شبانه روز است تا خود را با شرایط پیش رو هماهنگ کنند . از آنجایی که در تمام هتل های دنیا ، ساعت پذیرش هتل ساعت 14 می باشد در این مورد نیز این اختلاف ساعت قابل توجه می باشد . اگر تور ترکیه را برای سفر انتخاب کرده اید در زیر می توانید اطلاعاتی در زمینه اختلاف ساعت ایران و استانبول و موارد دیگر کسب کنید .

در سفر ترکیه و تور استانبول شما به اطلاعاتی در مورد مقصد خود نیاز دارید . ساعت رسمی استانبول حدود یک ساعت و نیم از تهران عقب تر می باشند یعنی اگر در ایران ساعت 12 باشد در استانبول ساعت 10:30 می باشد . از دیگر اطلاعات جانبی برای این سفر اینکه واحد پول ترکیه ، لیر می باشد ، ولتاژ برق 220 ولت است و آب لوله کشی قابل شرب نمی باشد در ضمن کد تلفن استانبول 212 0090  است .

اگر قصد سفر هوایی به استانبول را دارید آ اطلاعات زیر نیز برایتان مفید خواهد بود :

مدت زمان پرواز تهران تا استانبول :                                              3 ساعت و 2 دقیقه

فاصله هوایی تهران تا استانبول :                                               2043 کیلومتر

 

 

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 3 =