کاپ کیک اسفناج

کاپ کیک اسفناج

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک اسفناج:

مواد لازم مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
شیر ۱ لیوان
شکر ۱ لیوان
روغن مایع ۱/۲ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
وانیل ۲ قاشق چای خوری
آرد ۲ تا ۳ لیوان
اسفناج پوره شده ۱ لیوان
مواد لازم کرم کیک:
شیر ۲ لیوان
شکر ۳ یا ۴ قاشق غذاخوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
آرد ۱ قاشق غذاخوری پر
نشاسته 1 قاشق غذاخوری
پنیر ماسکارپونه ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کاپ کیک اسفناج:

تخم مرغ ها را از قبل از یخچال خارج میکنیم تا هم دمای اتاق شود بعد آنها را در ظرفی ریخته و شکر را به آن اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا حجمش بیشتر شده و کرم رنگ شود، بعد روغن مایع و وانیل را اضافه میکنیم و هم میزنیم.

سپس پوره اسفناج و شیر را اضافه کرده و هم میزنیم، آرد و پکینگ پودر را مخلوط کرده و دو بار الک میکنیم و آرد را کم کم به مواد اضافه کرده و خوب هم میزنیم و مایع کیک را در قالبی که از قبل چرب کرده ایم و آردی کرده ایم میریزیم.

ظرف را در فری که از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم بمدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تا زمانی که کیک بپزد و طلایی شود قالب را از فر خارج کرده میگذاریم خنک شود.

برای تهیه کرم کیک، شیر،آرد،نشاسته و شکر را در ظرفی خوب مخلوط میکنیم و روی شعله کم اجاق می‌گذاریم تا به آرامی بجوشد و مدام هم میزنیم، تا قوام پیدا کند.

سپس وانیل و پنیر ماسکارپونه به کرم اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شود و از روی اجاق برمیداریم کیک اسفناج خنک شده را توسط قالب گرد یا سر استکان برش های گرد میزنیم و روی کیک ها را با کرم کیک میپوشانیم و اطراف مینی کیک ها را در پودر پسته می غلتانیم و روی آنها را به صورت دلخواه تزیین میکنیم و بمدت ۶ تا ۷ ساعت در یخچال میگذاریم.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

taş kadayıf tarifi

دسر تاش کادایف یکی از دسرهای معروف ترکيه

دسر تاش کادایف یکی از دسرهای معروف ترکيه مواد لازم برای تهیه دسر تاش کادایف: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 16 =