کاپ کیک اسفناج

کاپ کیک اسفناج

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک اسفناج:

مواد لازم مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
شیر ۱ لیوان
شکر ۱ لیوان
روغن مایع ۱/۲ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
وانیل ۲ قاشق چای خوری
آرد ۲ تا ۳ لیوان
اسفناج پوره شده ۱ لیوان
مواد لازم کرم کیک:
شیر ۲ لیوان
شکر ۳ یا ۴ قاشق غذاخوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
آرد ۱ قاشق غذاخوری پر
نشاسته 1 قاشق غذاخوری
پنیر ماسکارپونه ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کاپ کیک اسفناج:

تخم مرغ ها را از قبل از یخچال خارج میکنیم تا هم دمای اتاق شود بعد آنها را در ظرفی ریخته و شکر را به آن اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا حجمش بیشتر شده و کرم رنگ شود، بعد روغن مایع و وانیل را اضافه میکنیم و هم میزنیم.

سپس پوره اسفناج و شیر را اضافه کرده و هم میزنیم، آرد و پکینگ پودر را مخلوط کرده و دو بار الک میکنیم و آرد را کم کم به مواد اضافه کرده و خوب هم میزنیم و مایع کیک را در قالبی که از قبل چرب کرده ایم و آردی کرده ایم میریزیم.

ظرف را در فری که از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم بمدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تا زمانی که کیک بپزد و طلایی شود قالب را از فر خارج کرده میگذاریم خنک شود.

برای تهیه کرم کیک، شیر،آرد،نشاسته و شکر را در ظرفی خوب مخلوط میکنیم و روی شعله کم اجاق می‌گذاریم تا به آرامی بجوشد و مدام هم میزنیم، تا قوام پیدا کند.

سپس وانیل و پنیر ماسکارپونه به کرم اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شود و از روی اجاق برمیداریم کیک اسفناج خنک شده را توسط قالب گرد یا سر استکان برش های گرد میزنیم و روی کیک ها را با کرم کیک میپوشانیم و اطراف مینی کیک ها را در پودر پسته می غلتانیم و روی آنها را به صورت دلخواه تزیین میکنیم و بمدت ۶ تا ۷ ساعت در یخچال میگذاریم.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

طرز تهیه دسر مگنولیا ترکیه با طعم باقلوا (آموزش تصویری)

طرز تهیه تصویری مگنولیا با طعم باقلوا دسر مگنولیا خوشمزه و مجلسی از دسرهای محبوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + یازده =