پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

معرفی ساندویچ های خوشمزه‌ی ترکیه همراه با قیمت

معرفی ساندویچ های ترکیه همراه با قیمت

دوروم غذای لذیذ خیابانی استانبول

دوروم(DÜRÜM) یک غذای ساندویچی ترکی است که توانسته نظر بسیاری از گردشگران تور استانبول را به خود جلب کند و به یک غذای محبوب و پرطرفدار هم در بین گردشگران و هم در بین افراد محلی تبدیل شود دوروم نام دارد .

دوروم از نظر مواد مورد استفاده در آن یکی از متنوع‌ترین غذاهای خیابانی عرضه شده در استانبول است. دوروم بیشتر به عنوان یک میان وعده مورد استفاده قرار می‌گیرد و نام آن نیز گویای همین مساله است. دوروم در واقع ترکیبی از نانی شبیه به لواش با محتویاتی نظیر مرغ، گوشت، و پنیر یا انواع سبزیجات است که بصورت لقمه‌ای مصرف می‌شود. شکل ظاهری دوروم و دست و پاگیر نبودن مصرف آن، این غذا را بسیار محبوب کرده است. استانبول سرا در این مطلب به معرفی خوشمزه ترین دوروم های ترکیه می پردازد با ما همراه باشید تا در سفر به استانبول لذت ساندویچ های ترکی را تجربه کنید.

انواع ساندویچ های خوشمزه ترکیه

  • ساندویچ آدانا کباب(ADANA DÜRÜM)
  • ساندویچ اورفا کباب(URFA DÜRÜM)
  • ساندویچ هاش هاش ( HAŞHAŞ DÜRÜM)
  • ساندویچ تاووک شیش(TAVUK ŞİŞ DÜRÜM)
  • ساندویچ دونر گوشت(Et Döner Dürüm)
  • ساندویچ چوب شیش(ÇÖP ŞİŞ DÜRÜM)
  • ساندویچ جگر(CİĞER DÜRÜM)

ساندویچ آدانا کباب(ADANA DÜRÜM)

یکی از کباب های معروف و خوشمزه ی ترکیه آدانا کباب است که باید بهترین و با کیفیت ترین نوع آن را در ترکیه مزه کنید.

برای طبخ این کباب معمولا از گوشت گاو استفاده می شود اما گاهی هم مخلوطی از تکه های گوشت گاو و گوسفند را انتخاب می کنند. گوشت چرخ شده را با مخلوطی از پیاز، سیر، ادویه جات و ترشیجات مخصوص ترکی مزه دار می کنند. ترک ها ادویه ای مخصوص به خود را دارند که از ترکیب مواد و ادویه های مختلف زیادی تشکیل می شود؛ این ترکیب شامل سماق، پاپریکا، تخم رازیانه، دانه کنجد، زیره، دارچین، فلفل شیرین، نعناع و پونه کوهی می باشد.

در مرحله بعد باید گوشت مزه دار شده را مانند کباب کوبیده ی ایرانی به سیخ کشید و روی آتش گذاشت.چربیِ گوشت باعث انسجام مواد می شود و به هنگام پخت روی آتش، مزه ای لذیذ به غذا می دهد.

وقتی آدانا کباب آماده شود، باید سیخ را از آن جدا کرد. در نهایت چیزی که سرو می گردد مشابه همان چیزی که ما با عنوان کباب کوبیده می شناسیم.

اگر به ترکیه سفر کردید و خواستید آدانا کباب را امتحان کنید این نکته را در نظر بگیرید که آدانا کباب غذای تندی است و شاید هر کسی نتواند آن را بچشد. اگر هم تندی و آتشین بودن این کباب برایتان مسئله ای نبود، می توانید آن را با مخلوطی از فلفل سبز، فلفل قرمز، پیاز، گوجه فرنگی، بلغور و سبزی پلو نوش جان کنید.

آدانا دوروم

  • قیمت آدانا دوروم در رستوران های معمولی رو به پایین در استانبول: 13 لیر

ساندویچ یورفا کباب(URFA DÜRÜM)

یورفا کباب نام یکی از غذاهای محبوب ترکیه است؛ کبابی که به گفته ی خود ترک ها از نظر محبوبیت و خوشمزگی بعد از آدانا کباب قرار دارد و آن را پسر عموی آدانا می نامند. در رابطه با طرز تهیه و مواد اولیه این کباب باید بدانید که تفاوت چندانی با آدانا کباب ندارد. اصلی ترین تفاوت این دو در تند مزه نبودن یورفا کباب است. در مواد اولیه این کباب از فلفل قرمز شیرین استفاده می شود و طعم ملایم تری نسبت به آدانا دارد. تفاوت دیگر این کباب در این است که در مقایسه با آدانا کمی آبدارتر سرو می شود. پس اگر نتوانستید در سفر به ترکیه آدانا را به دلیل طعم تند آن امتحان کنید حتما یورفا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

یورفا دوروم

  • قیمت اروفا دوروم در رستوران های معمولی رو به پایین در استانبول: 13 لیر

ساندویچ هاش هاش (HAŞHAŞ DÜRÜM)

ساندویچ هاش هاش یکی دیگر از دوروم های خوشمزه ترکی است که کاملا شبیه آدانا دوروم است با این تفاوت که در این دوروم از گوشت دنده گوسفند استفاده میشود وبا فلفل قرمز، سیر، ادویه جات و جعفری طعم دار میشود. این ساندویچ خوشمزه در فصل های بهار و تابستان بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

 

  • قیمت هاش هاش دوروم در رستوران های معمولی رو به پایین در استانبول: 13 لیر

جوجه کباب یا تاووک شیش(TAVUK ŞİŞ DÜRÜM)

اگر زیاد اهل گوشت قرمز نیستید و با این حال می خواهید یکی از خوشمزه ترین کباب های ترکیه را امتحان کنید پیشنهادمان تاووک شیش است. برای تهیه این کباب، تکه های سینه مرغ یا قسمت های دیگر را ابتدا در شیر یا ماست چکیده می خوابانند و بعد در روغن زیتون و ادویه های مخصوص کباب قرار می دهند. بعد تکه های مرغ مزه دار شده را به سیخ می کشند و کباب می کنند. نوع تندتر و اسپایسی تر این کباب همراه با سس فلفل قرمز ویژه سرو می شود و بسیار خوشمزه و تند و تیز است.

  • قیمت تاووک شیش دوروم در رستوران های معمولی رو به پایین در استانبول: 13 لیر

ساندویچ دونر گوشت(Et Döner Dürüm)

ترکیه به غذاهای گوشتی لذیذش شهرت دارد و بدون شک یکی از معروف ترین غذاهای ترکیه ای دونر کباب است. این کباب که به کباب ترکی هم معروف است را همه کم و بیش می شناسیم و در کشور خودمان هم تهیه می شود. حجم زیادی از گوشت یا مرغ را به صورت لایه لایه روی سیخی چرخان قرار می دهند. با چرخیدن کباب نزدیک آتش، گوشت کم کم کباب و پخته می شود. برای سرو هم به میزان لازم از کباب می برند. همراه با موادی مثل پیاز و فلفل سرو می کنند. کباب ترکی یکی از پرطرفدارترین غذاهای ترکیه است. این نوع کباب را هم به صورت ساندویچ و هم به صورت پرسی سرو می کنند.

  • قیمت دونر دوروم دوروم در رستوران های معمولی رو به پایین در استانبول: 13 لیر

ساندویچ چوب شیش(ÇÖP ŞİŞ DÜRÜM)

یکی دیگر از لذیذترین و بهترین کباب های ترکیه چوپ شیش نام دارد. در واقع، وقتی گوشت را برای شیش کباب به مکعب های تر و تمیز تقسیم می کنند با باقی مانده گوشت و اضافه های گوشت چوپ کباب درست می کنند. خرده های گوشت و چربی را با سیر، فلفل سیاه، پونه کوهی و روغن زیتون ترکیب می کنند و به سیخ می کشند.  این کباب خیلی زود آماده می شود و به عنوان میان وعده یا غذای اصلی همراه با گوجه و فلفل سرو می شود.

  • قیمت چوب شیش دوروم در رستوران های معمولی رو به پایین در استانبول: 14 لیر

ساندویچ جیگر(CİĞER DÜRÜM)

ساندویچ جیگر که یکی از دوروم های لذیذ و خوشمزه ترکیه است .این دوروم شبیه ساندویچ چوب شیش است با این تفاوت که به جای استفاده از گوشت از تیکه های جیگر و چربی استفاده میشود.

  • قیمت جیگر دوروم در رستوران های معمولی رو به پایین در استانبول: 14 لیر

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار در ماه رمضان بیشتر روزه داران سراغ غذاهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 9 =