سالاساک، اولین محله در قسمت آسیایی استانبول

سالاساک، اولین محله در قسمت آسیایی استانبول

سالاساک، اولین محله در قسمت آسیایی شهر استانبول است، که بزرگترین بخش آن را بسفر تشکیل میدهد و دقیقا در دهانه جنوبی آن قرار گرفته است. باید گفت که این قسمت یکی از زیباترین نماهای در شهر استانبول را تشکیل داده است و میتوانید یک نیم رخ زیبا از شهر استانبول را در اینجا ببینید.

در هر موقع در سالاساک، روح تازه با مردم و نماهای جذاب شهر در جریان است، بسیاری از افراد در باغچه چای مشغول نوشیدن چای هستند و در همین حین نیز غروب خورشید را تماشا میکنند، عابرین پیاده در کنار ساحل در عصر هنگام قدم می زنند و توریست ها و بازدیدکنندگان به میدان شهر می آیند.

اسکودار، یکی از ایده آل ترین ناحیه ها است که در تمام شهر استانبول وجود دارد، آنجا تنها ده دقیقه تا قسمت شمالی سالاساک فاصله دارد. آن محله نیز منزل بسیاری از یادگارها و سایتهای تاریخی است.

چشمه احمد سوم در میان اصلی اسکودار قرار گرفته است که یکی از اصلی ترین و پرجاذبه ترین بخش های اسکودار است. بخش های دیگر نیز مسجد میری ماه سلطان است و بعد از آن مسجد سیم سیپسا قرار گرفته است که هر دو آنها به وسیله معمار مشهور «سینان» ساخته شده اند. رستوران کانات، تخصص ویژه ای در طبخ غذاهای محلی ترکیه ای عثمانی دارد که از سال ۱۹۳۳ مشغول به کار بوده است و یکی دیگر از محله های اسکودار است که شما حتما باید آن را ببینید.

شما میتوانید پس از آن به سمت کوزگونکوک بروید. با خانه های آنتیک و قدیمی خیابان هایی خاطره انگیز و جذاب، از میان محله آن عبورکنید، اما نوشیدن یک قهوه ترکی را در سینارلتی کاهوسی را فراموش نکنید، غذاهای دریایی را نیز در ایسمیت بباریتین پری، میل کنید، و شیرینی ها و کیک ها که در لیمونکوک کاهوسی، پخته میشود را امتحان کنید.

بعد از کوزگونکوک شما به منطقه بیلربیی روبرو میشوید. در حالی که این منطقه به خاطر قصرها و کاخ هایی که در آن قرار گرفته است مشهور است، آن خانه های چوبی، بناهای چوبی ساحلی بازسازی شده و رستوران های با غذاهای دریایی نیز دارد که آرامش، سکوت و جذابیت ویژه ای به این محله بخشیده است.

افزون بر این، خود قصر بیلربیی نیز در میدان ایسکل را ببینید که در کنار آن نیز چشمه و قهوه خانه ایسکل قرار گرفته است.

سنگلکوی و بناهای ساحلی اش

سنگلکوی، محله ای است که نام آن به خاطر محصولات سیفی اش به خصوص خیارهایش شناخته شده است، این منطقه یکی از زیباترین ناحیه های ساحلی در بسفر است. اگرچه عمده بناهای کنار ساحل تاریخی در این ناحیه در آتشسوزی از بین رفته اند، اما بناهایی مانند، بنای سید الله پاشا، و ادیف افندی هنوز پابرجا مانده اند، که نمونه های خوبی از معماری سنتی محسوب میشوند. پیش از ترک، شما باید مقداری شیرینی بورکی را از یکی از مغازه های معروف محله یورکی را خریدارای کنید و با یک مقدار چای ترکی در سایه یک درخت قدیمی بنشینید و با هم نوش جان کنید.

باید در اینجا قسمت S.A.V را نیز ببینید. موزه های خودرهای کلاسیک در سنگلکوی نیز جای جذابی است. در قسمت ناحیه کولی لی، شما میتوانید به سمت سمت دانشکده افسری کولی لی حرکت کنید. ساختمان ها اکنون در این منطقه دستخوش بازسازی های زیادی از زمان پادشان مهمت شده اند و اکنون این بنا به عنوان یک مدرسه نظامی مورد استفاده قرار میگیرد.

کاندیل لی: تنها رصدخانه شهر استانبول

کاندیل لی که در کنار بسفر قرار گرفته است، به صورت مستقیم در همسایگی با «ببک» در بخش اروپایی شهر استانبول قرار گرفته است. این محله شامل تنها خانه ای است که در تمام استانبول قرار گرفته است و همچنین از محله های مشهوری آن «اسکارفس کاندیل لی» است. کاندیل لی به صورت پیوسته یک مکان سکونت مورد توجه برای خانواده ها است، به خصوص آن دسته از خانواده هایی که می خواهند در کنار قصرهای زندگی کنند. در نوک تپه ای که رصدخانه قرار گرفته است، نمای بسیار خوبی از پل بسفر و پل سلطان مهمت قابل مشاهده است.

نقشه و موقعیت جغرافیایی محله سالاساک استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − دو =