دونات خوشمزه ترکی

دونات خوشمزه ترکی

مواد لازم برای تهیه دونات ترکی: 

مواد لازم مقدار لازم
تخم مرغ 2 عدد 
شیر 1.5 لیوان
مارگارین و یا کره(نرم شده در دمای اتاق) 100 گرم 
خمیر مایه خشک فوری 1پاکت (10 گرم)
شکر 3 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
وانیل شکری 1 پاکت (5 گرم و یا وانیل ایرانی کمی)
آرد 4 الی 4.5 لیوان
برای تزیین:
ترافل های رنگی مختلف به مقدار لازم
برای سرخ کردن:
روغن مایع به مقدار لازم

طرز تهیه دونات ترکی:
ابتدا خمیر مایه و شیر را داخل ظرف بزرگی بریزید(خمیر مایه خشک فوری نیاز به استراحت ندارد) و سپس بقیه مواد مورد نیاز برای خمیر را بریزید و هم بزنید آرد را در آخر و با کنترل بریزید و ورز بدید و خمیری به نرمی گوش که موقع فشار جای دست روی آن بماند آماده کنید (آرد را حتما با کنترل و کم کم بریزید وقتی خمیر لطیفی شد که به دست نچسبید آرد ریختن را قطع کنید).

2 دقیقه قبل فر را با درجه 100 ، گرم کنید و سپس فر را خاموش کرده روی خمیر ورز داده شده را بپوشانید و خمیر را 1 ساعت داخل فر گرم و خاموش بذارید(در فر بسته باشد)موقع گذاشتن خمیر، فر خاموش باشد و داخل آن استراحت کند.

من خمیرهای مایه دار را همیشه به این صورت آماده میکنم. خمیر عمل آمده را روی میز بذارید کمی ورز بدید و روی سط آرد پاشی شده با کمک وردنه بصورتیکه خیلی نازک نباشد باز کنید(5 تا 7 میلی)با کمک لیوان به شکل دایره هایی برش بزنید.

با کمک در بطری آب و یا هر دستگاه دیگری وسط خمیرهای دایره ای را ببرید (شکل حلقه شود).

خمیرهای حلقه ای را داخل سینی که آرد پاشیده اید بذارید و روی دونات ها را با دستمال تمیز بپوشانید و 15دقیقه استراحت دهید. تا وقتی خمیر تمام شود به این کار ادامه دهید(میتوانید هر خمیر حلقه ای را روی کاغذهای روغنی که به شکل مربع و در اندازه دونات بریده اید و کمی آرد پاشیده اید بذارید با اینکار انداختن دونات داخل روغن راحتتر میشود)

داخل ماهیتابه نچسب روغن مایع بریزید. چند عدد از دوناتها را داخل روغنی که خیلی داغ نباشد بریزید و پشت و روی آنها را با کنترل سرخ کنید. سپس یک طرف دونات ها را داخل شکلاتی که از قبل به روش بنماری آب کرده اید آغشته کنید و به ترافل های تزئینی آغشته کنید.

تزئین کردن کاملا به خلاقیت شما و ترجیح خودتان بستگی دارد. داخل یخچال قرار داده بعد از اینکه سرد شد سرو کنید. کنار چای، قهوه که خیلی سنگین نیست طعم لذیذی دارند. 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

SÖMELE KÖFTE

طرز تهیه کوفته سوملک، غذای خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه کوفته سوملک، غذای خوشمزه و مخصوص ترکیه ای مواد لازم برای دستور تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 5 =