karaköy istanbul

جاذبه های دیدنی منطقه کاراکوی استانبول

جاذبه های دیدنی منطقه کاراکوی استانبول

کاراکوی (Karaköy) در سمت اروپایی واقع شده است، منطقه ای تاریخی در منطقه بی اوغلو است. از آنجایی که بی اوغلو، همسایه بشیکتاش و شیشلی، یکی از محبوب ترین و جذاب ترین مناطق استانبول است، کاراکوی نیز میزبان بازدیدکنندگان زیادی است. کاراکوی بین امینونو، یکی از مناطق قدیمی و توریستی استانبول و پل گالاتا واقع شده است.

کاراکوی که در سال‌هایی که بیزانس بر سرزمین‌های استانبول تسلط داشت به عنوان یک مرکز تجاری و سرگرمی برجسته بود، در اواخر قرن نوزدهم به مرکز بانکداری معروف شد. به دلیل اهمیت تاریخی این شهر، میزبان بسیاری از بناهای تاریخی است که امروزه تحت حفاظت هستند. بنابراین، به محض اینکه وارد کاراکوی می شوید، خود را در فضایی تاریخی می بینید.

مکان های دیدنی در کاراکوی استانبول

کاراکوی، جایی که هرکسی می‌تواند با مکان‌های لذت‌بخش، فضای تاریخی و زندگی تفریحی، فعالیتی مناسب برای خود بیابد، همچنین میزبان مکان‌هایی است که در صدر فهرست مکان‌های دیدنی استانبول قرار دارند.

برج گالاتا | Galata Kulesi

برج گالاتا استانبول که در بی اوغلو قرار دارد و یکی از نمادهای شناخته شده شهر است، یکی از قدیمی ترین بناها است. تاریخچه آن به قرن ششم باز می گردد. اولین بار توسط امپراتور بیزانس آناستاسیوس ساخته شد و سپس توسط جنواها در سال 1348 مرمت شد. این برج 66.9 متر ارتفاع دارد و میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. بازدیدکنندگان می توانند منظره جذاب استانبول را از برج تماشا کنند که با آسانسور یا پله های دایره ای باریک از آن بالا می روند.

برج گالاتا در طول تاریخ برای اهداف مختلف مانند برج دیدبانی، زندان و فانوس دریایی مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین به خاطر افسانه ای که هزارفن احمد چلبی از برج در قرن هفدهم پرواز کرد، مشهور است. امروزه برج گالاتا اغلب مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی است. یک رستوران و کافه واقع در برج، هنگام صرف غذا و نوشیدنی، منظره ای پانوراما از شهر را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

برج گالاتا | Galata Kulesi

پل گالاتا | Galata Köprüsü

پل گالاتا که کاراکوی و امینونو را به هم متصل می کند، یکی از نمادهای استانبول است. اگر با تراموا به کاراکوی بیایید، به هر حال از روی پل رد خواهید شد، اما اگر با تراموا نیامدید، اکیداً به شما توصیه می کنم روی پل قدم بزنید. 80 متر از پل 490 متری برای ورود کشتی ها به شاخ طلایی باز شده است. با این ویژگی به آن پل باسکول می گویند. وقتی به پل‌های باسکول در سراسر جهان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که پل گالاتا یکی از نادرترین پل‌های باسکول است که تراموا از روی آن عبور می‌کند.

پل گالاتا | Galata Köprüsü

گالاپورت | Galataport

گالاتاپورت یک نقطه ملاقات پویا بین دریا و خشکی است که در منطقه کاراکوی استانبول واقع شده است. این پروژه ترکیبی یک بندر کروز مدرن را با خرید، غذا و نوشیدنی، فضاهای اداری، هتل ها، مناطق فرهنگی و هنری و مسیرهای پیاده روی عمومی گرد هم می آورد. گالاتاپورت که به عنوان یک پایانه سفر دریایی طراحی شده است که درهای خود را به روی گردشگری جهانی باز می کند، همچنین به مقصدی جذاب برای ساکنان و بازدیدکنندگان استانبول تبدیل شده است.

این منطقه که با فروشگاه های خرید، بوتیک ها، رستوران ها و کافه ها غنی شده است، برندهای محلی و بین المللی را گرد هم می آورد. گالری ها و مناطق نمایشگاهی مختلفی برای علاقه مندان به فرهنگ و هنر ارائه می شود، بنابراین منطقه را به یک مقصد فرهنگ و هنر تبدیل می کند تا فقط یک مرکز تجاری.

یکی از جنبه های مهم گالاتاپورت این است که خط ساحلی کاراکوی برای عموم باز است. مسیرهای پیاده روی، مناطق نشیمن و مناطق سبز فضاهای باز آرامش بخشی را ایجاد می کنند که همه می توانند از آن استفاده کنند. در واقع، این پروژه که با اصول پایداری توسعه یافته است، شامل عناصر سازگار با محیط زیست مانند بهره وری انرژی، مدیریت زباله و طراحی زیست محیطی است.

گالاپورت | Galataport

گالاتاپورت که از نظر حمل و نقل نیز مورد توجه قرار می گیرد، حمل و نقل آسان را با اتصالات حمل و نقل عمومی و دسترسی عابران پیاده ارائه می دهد. گالاتاپورت که با چشم انداز ایجاد یک منطقه مدرن در کنار آب که به تاریخ استانبول احترام می گذارد، توسعه یافته است و هدف آن کمک به ساختار پویای شهر است. این مجموعه به عنوان یک مجموعه چند منظوره طراحی شده است که هم افراد محلی و هم گردشگران می توانند از آن بازدید کنند.

پله های کاموندو | Kamondo Merdivenleri

پلکان کاموندو یک پلکان تاریخی است که در منطقه بی اوغلو استانبول واقع شده است. علاوه بر این، این ساختمان قابل توجه خیابان بانک ها و خیابان گالاتا در کاراکوی را به هم متصل می کند.

پله ها که به سبک آرت نوو هستند، یک جنبش هنری که در اوایل قرن بیستم تأثیرگذار بود، با ساختار مارپیچی خود بسیار چشمگیر هستند. نام پله ها از آبراهام سالومون کاموندو گرفته شده است. سالومون کاموندو، که در دوران امپراتوری عثمانی در امور مالی فعالیت کرد، این پله ها را ساخت. اگرچه اطلاعات متفاوتی در مورد علت ساخت آن وجود دارد، اما گفته می‌شود که کاموندو این پله‌ها را ساخته است زیرا می‌خواست نوه‌هایش به راحتی به مدرسه دسترسی داشته باشند.

خیابان بانک ها |‌ Bankalar Caddesi

منطقه ای که کاراکوی در آن قرار دارد به عنوان یک مرکز مالی در دوره عثمانی خدمت می کرد. بانک عثمانی، بیمه و موسسات مالی آن دوره در این خیابان قرار داشتند. بسیاری از بانک ها تا دهه 1990 دفتر مرکزی خود را در خیابان داشتند، اما بیشتر بانک ها بعداً دفتر مرکزی خود را به مناطق دیگر منتقل کردند. خیابانی که با نام خیابان وویودا نیز شناخته می شود، یکی از خیابان هایی است که امروزه افرادی که به کاراکوی می آیند با علاقه در آن قدم می زنند. حتماً باید در خیابان درست زیر پلکان کاموندو پرسه بزنید.

خیابان بانک ها |‌ Bankalar Caddesi

موزه بانک عثمانی | Osmanlı Bankası Müzesi

موزه بانک عثمانی که در سال 1856 تأسیس شد، در سال 1863 در استانبول با نام Bank-ı Osmani Şahane افتتاح شد و سال ها بانک رسمی امپراتوری عثمانی بود. ساختمان بانک واقع در خیابان بانک ها امروزه به عنوان موزه عمل می کند. در این موزه کتاب های حسابداری، اسکناس، پرونده ها و سهام وجود دارد که می توانید سفری تاریخی از آخرین سال های امپراتوری عثمانی تا اولین سال های جمهوری را در آنجا داشته باشید.

موزه هنرهای مدرن استانبول | İstanbul Modern Sanat Müzesi

موزه هنر مدرن استانبول در سال 2004 به عنوان اولین موزه هنر مدرن و معاصر ترکیه تاسیس شد. همچنین میزبان آثار برجسته هنر معاصر جهان است. نمایشگاه های موقت به طور مرتب آثار هنرمندان بین المللی و محلی را به نمایش می گذارد که جنبه های مختلف دنیای هنر را منعکس می کند. علاوه بر این، معماری ساده و کاربردی موزه بیانگر روح آزاد و نامحدود هنر مدرن است. علاوه بر این، مناطق باز و سطوح شیشه ای بزرگ اجازه ورود نور طبیعی را می دهند.

İstanbul Modern Sanat Müzesi

سالت گالاتا | Salt Galata

یکی از مهم‌تین جاهایی که در کاراکوی حتما باید به دیدنش بروید، مجموعه‌ی SALT است که در ساختمانی واقع شده که زمانی یک بانک عثمانی بود و طراحی داخلی آن با آن مرمر استفاده شده و ستون‌های زیبا، شما را به وجد می‌آورد. این مکان یک انستیتو هنر معاصر بوده که در خود یک کتابخانه بزرگ، گالری هنری، رستوران، کافه، فروشگاه کتاب و حتی موزه‌ای کوچک دارد. دوست داران هنر می‌توانند یک روز کامل را در این مجموعه سر کنند و از بودن در آن جا لذت ببرند و مردم عادی نیز می‌توانند از آثار هنری بازدید کرده، در کافه یا رستوران چیزی سفارش دهند و کتابی برای خود بخرند.

مسجد کلیچ علی پاشا | Kılıç Ali Paşa Camii

مسجد کلیچ علی پاشا که توسط معمار سینان توسط دریاسالار کلیچ علی پاشا ساخته شده است، از مهمترین مساجد استانبول است. مسجد کلیچ علی پاشا که از نظر معماری شبیه ایاصوفیه، یکی از مهمترین نمادهای شهر است، در واقع به عنوان ایاصوفیه شناخته می شود که معمار سنان با استفاده از تأثیرات عثمانی آن را بازسازی کرد. این مسجد نیز از جمله مساجدی نادر است که توانسته اصالت خود را تا به امروز حفظ کند. مجموعه مسجد که با آبنمای توپخانه هماهنگ است، شامل بقعه، حمام و مدرسه نیز می باشد.

مسجد کلیچ علی پاشا | Kılıç Ali Paşa Camii

حمام ترکی کیلیچ علی پاشا | Kılıç Ali Paşa Hamamı

همانطور که اشاره کردم حمامی نیز به همین نام در مجموعه مسجد کلیچ علی پاشا وجود دارد. حمام بسیار بزرگ است زیرا ساختاری دارد که اجازه می دهد نور روز از آن عبور کند. حمام که در گذشته سالیان متمادی به عنوان سرپناه افراد بی خانمان مورد استفاده قرار می گرفت، از این نظر نیز از اهمیت تاریخی برخوردار است. البته از آنجایی که پس از استفاده به عنوان سرپناه مورد بی توجهی قرار گرفته است، روند بازسازی آن زمان زیادی می برد. حمام کلیچ علی پاشا که امروزه به عنوان حمام کاری فعالیت می کند دارای دو بخش برای استفاده زنان و مردان است.

حمام ترکی کیلیچ علی پاشا | Kılıç Ali Paşa Hamamı

گذرگاه فرانسوی | Fransız Geçidi

گفتم کاراکوی و اطراف آن مرکز مهم مالی و تجاری برای امپراتوری عثمانی بود. پاساژ فرانسوی در واقع یک نقطه تاریخی است که قدمت آن به این دوره ها بازمی گردد. در گذشته محصولاتی که توسط کشتی های فرانسوی که در ساحل پهلو می گرفتند از این گذرگاه وارد شهر می شد. به همین دلیل این مکان را پاساژ فرانسوی می نامند. ساختمان تشکیل دهنده دروازه یکی از اولین ساختمان های نئوکلاسیک در استانبول است. این فضای تاریخی را باید با نشستن در کافه های واقع در امتداد پاساژ فرانسوی که پس از مرمت در سال 1992 به وضعیت فعلی خود رسید، احساس کنید.

مسجد آراپ | Arap Camii

این کلیسا که قبل از فتح استانبول به کلیسای سنت پائولو یا کلیسای سنت دومنیکو معروف بود، پس از فتح شهر به عنوان مسجد بازسازی شد. این کلیسا که بر اساس سبک معماری گوتیک ساخته شده است، تنها کلیسای گوتیک استانبول است که از قبل از فتح باقی مانده است. یکی دیگر از ویژگی های مهم این مسجد این است که مسجدی است که بعد از فتح استانبول اولین اذان ترکی در آن خوانده شد. این مسجد که امروزه نیز برای عبادت باز است، یکی از مهم ترین بناهای مخفی استانبول است. حتما به شما توصیه می کنم وقتی به کاراکوی می روید از این مسجد دیدن کنید.

مسجد آراپ | Arap Camii

اقامتگاه گالاتا مولوی | Galata Mevlevihanesi Müzesi

اقامتگاه گالاتا مولوی، قدیمی ترین اقامتگاه مولوی در استانبول، به عنوان یک مجموعه اجتماعی در سال 1491 ساخته شد. این بنا که با نام های کولکاپیس مولوی و لژ گالیپدده نیز شناخته می شود، در اثر زلزله و آتش سوزی آسیب دیده و چندین بار تعمیر شده است. محوطه سماحانه لژ مولوی که از بخشهایی مانند سماحان، حجره های دراویش، دفتر شیخ، کتابخانه و بخش خواهران تشکیل شده است برای ساخت موزه استفاده می شود.

در کاراکوی چه باید کرد؟

کاراکوی در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین مناطق استانبول تبدیل شده است. به همین دلیل میزبان مکان های تفریحی، رستوران ها، کافه ها و رویدادهای بسیاری است. بنابراین، وقتی به کاراکوی می روید، مکان های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید و فعالیت های زیادی می توانید انجام دهید.

اگر اوایل روز به کاراکوی می‌آیید، می‌توانید روز را با یک صبحانه یا شاید برانچ خوب شروع کنید. پس از آن، می توانید در رویدادهای مراکز هنری یا گالری های منطقه شرکت کنید. حتماً به شما توصیه می کنم نگاهی به تقویم رویدادها و نمایشگاه های مکان هایی مانند Galeri Nev Istanbul، Mixer Art Gallery و Salt Galata بیندازید. می توانید برای شرکت در نمایشگاه یا رویداد هنرمندی که دوست دارید، یک تور کاراکوی برنامه ریزی کنید.

همچنین کافی شاپ ها و دسر فروشی های زیبایی در کاراکوی وجود دارد. اگر به کافی شاپ های موج سوم علاقه دارید، می توانید جایگزین های زیادی را در اینجا امتحان کنید. فضای گرمی در انتظار شماست چرا که بیشتر کافی شاپ ها و دسرفروشی هایی که می توانید در آن ها بنشینید و با دوستانتان چت کنید بوتیک هستند. اگر عصر به کاراکوی می روید، تصمیم کاملا بستگی به نوع غذایی که می خواهید و حس سرگرمی شما دارد. غیرممکن است که در کاراکوی جایی مناسب برای خود پیدا نکنید که میزبان مکان هایی مناسب برای هر سلیقه و حس سرگرمی است.

در مورد سفر، خوردن و آشامیدن صحبت کردیم. خرید چطور؟ خیابان های کاراکوی پر از مغازه است. شما عاشق خرید در Karaköy خواهید شد، به خصوص اگر به جواهرات، لباس ها یا محصولات تزئینی طراحان بوتیک علاقه دارید. ممکن است در هر مرحله با فروشگاه متفاوتی روبرو شوید و محصولاتی را که دوست دارید پیدا کنید. علاوه بر این، خیابان های کاراکوی نیز بسیار رنگارنگ هستند. شما می توانید دیوارهای زیادی را پیدا کنید که در مقابل آنها می خواهید عکس بگیرید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی محله کاراکوی استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پارک تفریحی آدا پارک بایرام پاشا استانبول

پارک تفریحی آدا پارک بایرام پاشا استانبول

پارک تفریحی آدا پارک بایرام پاشا استانبول پارک تفریحی آدا پارک بایرام پاشا استانبول (Adapark …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهار =