خیابان شیشلی استانبول

خیابان شیشلی استانبول

خیابان شیشلی استانبول با توجه به قرار گرفتن در مسیر نزدیک‌ترین راه ارتباطی با میدان تکسیم، به عنوان مرکزی پر رفت و آمد در این شهر شناخته می‌شود که همواره گردشگران بسیاری را جذب خود می‌نماید.

قشر ثروتمند استانبول در این منطقه زندگی میکنند به همین دلیل هتل های پنج ستاره استانبول مهم مانند هتل گرند جواهر -ایمپریال بیزینس بومونتی – پارک حیات – دیوان – لاساگراداهتل هالیدی اینهتل هیلتون استانبول بسفروس و همچنین مراکز خرید مهم مانند مرکز خرید زورلومرکز خرید آستوریامرکز خرید ترامپ و … در آن موجود می باشد.

منطقه شیشلی استانبول بیشتر از محله تکسیم حالت مسکونی داشته و بیشتر توریستی است.

دیدنی‌های خیابان شیشلی استانبول
از جاذبه‌های مهم دیدنی در خیابان شیشلی استانبول، می‌توان به نمونه‌هایی از جمله:

  • وجود مراکز خرید با اجناسی مقطوع و اورجینال
  • نزدیکی بسیار زیاد با میدان تکسیم و راحتی در عبور و مرور
  • قرار گرفتن ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس برای گردشگران
  • هتل‌های پنج ستاره مشهور و مجلل
  • رستوران‌های زیبا و کافی‌شاپ‌های امروزی و لوکس
  • و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

امکان خرید بهترین و ارزان‌ترین ملزومات مورد نیاز در بخش کفش، کیف و پوشاک در خیابان شیشلی استانبول فراهم گردیده است. بیش‌ترین نمونه خرید در این خیابان، خریدهای کلی و مقطوع می‌باشد که می‌توان در کنار این نمونه، شاهد خریدهای جزئی و تک نیز بود. به همین واسطه انتخاب تور استانبول به عنوان یکی از انتخاب‌های خریداران پوشاک در جهان محسوب می‌گردد.

رستورانهای منطقه شیشلی
در این منطقه رستورانهای لوکس با کیفیت غذای مناسب و همچنین کافی شاپ های نزدیک مراکز خرید وجود دارد تا مسافران در حین خرید استراحت داشته باشند. اما چند رستوران معروف در این منطقه را برای شما به اختصار توضیح می دهیم:
رستورانهای که انواع غذاهای بین‌المللی و غذاهای سنتی ترکیه را سرو می‌کنند.
دلیکتِسِن یک رستوران محلی تحت تأثیر فرهنگ و غذای غرب در منطقه نیشانتاشی (Nisantasi) است. فهرست غذاهای متنوع و طعم غذاهای لذیذ.

نیشتانتاشی کوش باشی مکانی است که توسط خرده ­فروش­‌ها احاطه شده و خریداران با لذت بردن از کیفیت بالای موجود در غذای محلی ترکیه در این رستوران، قوای خود را برای ادامه کنکاش این شهر احیا می­‌کنند. قبل از اینکه غذای اصلی یعنی کباب‌ترکی (Turkish kebabs) و نان پیتا (Pita) سرو شود، از شما به وسیله مزه (Mezze) (ظرف‌های کوچک ولی پر از خوراکی‌های خوشمزه) به عنوان اشتهاآور پذیرایی خواهد شد

وان کاهوالتی اِوی مکانی مشهور برای خوردن صبحانه و میان نهار (brunch وعده غذایی که می‌توان از آن به عنوان صبحانه دیرهنگام یاد کرد و ۲ وعده صبحانه و نهار در آن ادغام می‌شود) است
کافه عشق  فهرست غذایی کاملی برای صبحانه و میان‌صبحانه را در اختیار شما می­‌گذارد به ویژه اینکه با دیدن تنوع قهوه‌هایی که این کافه سرو می‌کند، شگفت‌زده خواهید شد.

منطقه شیشلی به دلایل زیادی دارای هوای تمیزتری نسبت به دیگر مناطق استانبول می باشد. ودر کل میتوان اقامتی خوب در این منطقه داشته باشید.

نحوه دسترسی به خیابان شیشلی استانبول

فاصله خیابان شیشلی استانبول با میدان تکسیم با استفاده از اتوبوس، فاصله‌ای نزدیک به ۵ یا ۶ دقیقه می‌باشد. مسافتی که حتی می‌توان آن را پیاده و بدون استفاده از وسایل نقلیه طی نمود. از این رو یکی از جذابیت‌های اصلی سفر به دل این خیابان، تجربه گشت و گذارهای متفاوت و ویژه است.

نقشه و موقعیت جغرافیایی خیابان شیشلی استانبول

 

بازدیدکننده محترم در صورت هر گونه ابهام یا ارائه پیشنهاد در خصوص این مطلب می توانید با نوشتن دیدگاهتان، ما را مطلع سازید، کارشناسان استانبول سرا کمتر از ۴۸ ساعت به شما پاسخ خواهند داد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =