بهترین مکان های دیدنی استانبول 2024

بهترین مکان های دیدنی استانبول 2024

بهترین مکان های دیدنی استانبول 2024

10 عنوان در لیست بهترین مکان های استانبول برای بازدید در سال 2024 وجود دارد. این مکان ها ردپای سه امپراتوری که در استانبول حکومت می کردند را دارند. به این ترتیب می توانید شاهد تاریخی باشید که از دوره روم شروع شده و به 1800 سال می رسد.

تاریخ استانبول دارای ساختاری پیچیده است که از لایه های زیادی تشکیل شده است. در این شهر که پایتخت امپراتوری روم، بیزانس و عثمانی بوده، بناهای تاریخی معروفی وجود دارد.

1. ایاصوفیه استانبول | Hagia Sophia

ایاصوفیه در دوره بیزانس به عنوان یک کلیسا ساخته شد. این ساختمان که با تاریخ 1500 ساله خود جلب توجه می کند، صفحه جدیدی در تاریخ معماری جهان گشود.


ایاصوفیه حدود 900 سال یک کلیسا باقی ماند. این بنا که در قرن پانزدهم به مسجد تبدیل شد، به مدت 500 سال به عنوان مسجد ادامه یافت. ایاصوفیه که در دوران جمهوری خواهان 90 سال موزه باقی ماند، اکنون دوباره به مسجد تبدیل شده است.

2. آب انبار باسیلیکا سیسترن استانبول | Basilica Cistern

آب انبار باسیلیکا سیسترن یکی از مرموزترین مکان های استانبول است. آب انبار باسیلیکا، مخزن آب زیرزمینی 1500 ساله، توسط مشهورترین فرمانروای بیزانس، امپراتور ژوستینیان ساخته شده است.


آب انبار باسیلیکا یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در استانبول است. برخی از صحنه های فیلم های هالیوود مانند جیمز باند و دوزخ در آب انبار فیلمبرداری شده است.

3. هیپودروم قسطنطنیه استانبول | Sultanahmet Square

هیپودروم سیرکی بود که میزبان رویدادهای ورزشی و اجتماعی برای مردم قسطنطنیه بود. امروزه، آن را به عنوان میدان سلطان احمد می شناسند و هنوز هم می توانید برخی از قطعات باقی مانده از ساختار اصلی رومی را ببینید.


در این میدان ستون تئودوسیوس، ستون سرپانتین و ستون دیواری قرار دارند که از قدیمی ترین آثار تاریخی استانبول هستند. به خصوص ستون تئودوسیوس در اصل یک ابلیسک مصری بوده و 3500 سال قدمت دارد.

4. مسجد کبود استانبول | The Blue Mosque

مسجد آبی یا مسجد کبود که به نام مسجد سلطان احمد نیز شناخته می شود، یک مسجد تاریخی است که در شهر استانبول یافت شده است. این یک جاذبه توریستی محبوب است که هنوز هم به عنوان مسجد عمل می کند و نام آن از کاشی های آبی رنگ زیبای دستی که دیوارهای داخلی آن را پوشانده است، گرفته شده است.


کاشی های ایزنیک در داخل مسجد آبی نشان دهنده اوج هنر عثمانی است. با وجود اینکه مدادکاری ها و کاشی کاری های دیوارهای مسجد دارای رنگ های متنوعی است، اما غالب ترین رنگ آبی است.

مسجد آبی استانبول از سال 2015 تحت بازسازی اساسی قرار گرفته است. سنگ مرمر، کاشی و مداد کاری مرمت شده است. اگر بازسازی در سال جاری به پایان برسد، مسجد آبی یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در استانبول در سال 2024 خواهد بود.

5. کاخ توپکاپی استانبول | Topkapi Palace Museum

کاخ توپکاپی استانبول زمانی به عنوان مقر باشکوه و اقامتگاه سلاطین عثمانی بوده است. پس از پایان امپراتوری عثمانی در سال 1923، این کاخ به موزه تبدیل شد. این شامل صدها اتاق است که اکثراً بسته هستند، اما گردشگران هنوز هم می توانند برخی از مهم ترین و نمادین ترین اتاق های کاخ را کشف کنند.

زمانی که از موزه‌های شلوغی مانند کاخ توپکاپی در استانبول بازدید می‌کنید، باید کارت موزه بخرید تا در صف بلیط‌ها منتظر نمانید.

6. بازار بزرگ استانبول | Grand Bazaar

بازار بزرگ استانبول یکی از قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده جهان است. از بیش از 57 خیابان سرپوشیده و حدود 3000 فروشگاه مختلف تشکیل شده است که هر روز حدود 300000 بازدیدکننده مختلف را به خود جذب می کند.

بازار بزرگ همچنین به عنوان یکی از اولین مراکز خرید در جهان و مکانی عالی برای گشت و گذار در هنگام بازدید از استانبول در نظر گرفته می شود. در بازار بزرگ می توانید کاشی، جواهرات، چرم، چراغ های رنگارنگ و قالیچه های ترکی بخرید.

7. مسجد سلیمانیه استانبول | Suleymaniye Mosque

مسجد سلیمانیه استانبول یک مسجد امپراتوری عثمانی است که به سفارش سلیمان باشکوه و توسط معمار امپراتوری معمار سینان طراحی شده است.

مسجد سلیمانیه در حال حاضر یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری جهان و همچنین دومین مسجد بزرگ در کل ترکیه است. بزرگترین مسجد ترکیه مسجد سلیمیه است که در شهر ادرنه و در مرز اروپایی این کشور واقع شده است.

مسجد سلیمانیه اغلب مورد توجه گردشگران قرار می گیرد زیرا کمی از مرکز گردشگری سلطان احمد دور است. اما پس از بازدید از بازار بزرگ ، می توانید با کمی پیاده روی به این مسجد باشکوه برسید.

با تمام این ویژگی های تاریخی، مسجد سلیمانیه یکی از بهترین مکان های دیدنی استانبول در سال 2024 است. فراموش نکنید که سلیمانیه، یکی از بهترین مساجد استانبول را به لیست خود اضافه کنید!

8. بازار ادویه استانبول |‌ Egyptian Bazaar

بازار ادویه استانبول یکی از افسانه‌ای‌ترین مجتمع‌های خرید سرپوشیده در جهان است و مکان دیدنی برای ادویه‌های عجیب و غریب از سراسر کشور است. اگر می خواهید یک هدیه آشپزی منحصر به فرد را برای دوستان و اعضای خانواده خود بیاورید، بازار ادویه مکانی فوق العاده برای بازدید در استانبول است.

پس از بازدید از بازار ادویه، به شدت توصیه می شود که از مکان های غذاهای خیابانی و بازارهای عمومی اطراف آن دیدن کنید. بیشتر تورهای غذای خیابانی در استانبول از اینجا شروع می شود.

9. کاخ دلمه باغچه استانبول | Dolmabahçe Sarayı

کاخ دولما باغچه استانبول در سواحل اروپایی بسفر واقع شده است و زمانی به عنوان مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی بوده است. کاخ دولما باغچه یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تاریخی برای بازدید در استانبول است و قطعاً مقصدی است که حتما باید ببینید.

کاخ همچنین نشان دهنده تغییر معماری عثمانی در طول زمان است. در حالی که کاخ توپکاپی با معماری دوره کلاسیک تزیین شده بود، کاخ دولما باغچه یک ساختمان اروپایی با معماری باروک و نئوکلاسیک است.

10. کلیسای چورا استانبول | Chora Museum

کلیسای چورا استانبول یک ساختمان باشکوه است که سرنخ هایی در مورد معماری دوره اواخر امپراتوری بیزانس به دست می دهد. بهترین موزاییک های بیزانسی حفظ شده در استانبول در داخل این بنای تاریخی قرار دارد.

کلیسای چورا در زمان امپراتوری عثمانی به مسجد تبدیل شد و مسجد کاریه نام گرفت . این بنا که به مدت 90 سال مانند ایاصوفیه به عنوان موزه مورد استفاده قرار می گرفت، اکنون دوباره به مسجد تبدیل شده است.

در این مقاله بهترین مکان های دیدنی استانبول را معرفی کرده ایم . البته به جز این 10 اثر تاریخی، در استانبول چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد استانبول هستید، می توانید صفحه سرای گردشگری این سایت را بررسی کنید .

به عنوان مثال، یک مکان دیگر وجود دارد که در بین مکان های تاریخی استانبول به آن اشاره نکردیم، اما بسیار مهم است. برای اطلاع از این بنای تاریخی واقع در نزدیکی میدان تکسیم می توانید مقاله برج گالاتا استانبول را مطالعه کنید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

Küçükçekmece’de gezilecek yerler

جاذبه های گردشگری منطقه کوچوک چکمجه استانبول

جاذبه های گردشگری منطقه کوچوک چکمجه استانبول منطقه کوچوک چکمجه(Küçükçekmece)، واقع در سمت اروپایی استانبول، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =