چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

باقلوای بلبل یواسی

باقلوای بلبل یواسی

باقلوای بلبل یواسی (Bülbül yuvası)به معنای آشیانه بلبل است و یکی از مشهورترین انواع باقلوای ترکی محسوب می شود. اسم این باقلوا به دلیل ظاهر گرد و آشیانه مانندش است.به این باقلوا، باقلوای لانه بلبلی نیز گفته می شود.

اصلی ترین ماده ی باقلوای بولبول یواسی خمیرهای فیلو است که به شکل دایره درمی آورند و وسط آن ها را با مغزیجات (غالبا پسته و بادام) پر می کنند.

طرز تهیه این باقلوا تقریبا مشابه طرز تهیه باقلوای بورما است و تنها تفاوتشان در نحوه شکل دادن خمیر فیلو است. این مدل باقلوا را با مغزیجات مختلف و رنگارنگ پر می شود و با ظاهر زیبایش برای سوغاتی و هدیه دادن بسیار مناسب است.

*خمیر فیلو یکی از خمیرهای محبوب برای تهیه خوراک ‌های ترکی، یونانی و اروپای شرقی است که در تهیه انواع باقلوا، پای و شیرینی ‌ها استفاده می‌شود. خمیر فیلو که برای پختن باقلوا و شیرینی استفاده می شود نازک‌تر از خمیریست که مصرف غذایی دارد.
اشکال مختلفی از این نوع باقلوای ترکی استانبولی است و به همین علت برای تست کردن این باقلوا در کافه ها از فروشنده باقلوای بولبول یواسی بخواهید‌ چون برخی از آنها،مانند عکس بالا، با مواد باقلواهای دیگر پخته میشوند و خمیر فیلو ندارند.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

taş kadayıf tarifi

دسر تاش کادایف یکی از دسرهای معروف ترکيه

دسر تاش کادایف یکی از دسرهای معروف ترکيه مواد لازم برای تهیه دسر تاش کادایف: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + یک =