«آداب معاشرت»، واحد درسی جدید مدارس ترکیه

«آداب معاشرت»، واحد درسی جدید مدارس ترکیه

«آداب معاشرت»، واحد درسی جدید مدارس ترکیه

قرار است واحد جدید درسی با عنوان «آداب معاشرت» به دروس دانش آموزان پایه نهم و دهم دبیرستان های ترکیه و واحد درسی «خوش اخلاقی و ادب» به واحدهای درسی مقطع راهنمایی ترکیه اضافه شود.

به گزارش روزنامه حریت در تاریخ 13 دسامبر، واحد درسی «خوش اخلاقی و ادب» برای دانش آموزان مقطع راهنمایی احباری خواهد بود.

واحد درسی «خوش اخلاقی و ادب» شامل 72 ساعت آموزش در دو سطح می باشد. برنامه درسی سطح اول این دوره شامل چهار واحد «آداب و ادب»، «آداب و ادب در خانواده»، «آداب و ادب در محیط مدرسه»، «آداب و ادب در جامعه» بود. در برنامه درسی سطح دوم این دوره، پنج واحد «آداب و ادب»، «آداب و ادب در روابط بین فردی»، «آداب و ادب در محیط»، «آداب و ادب در محیط‌های دیجیتال»، «آداب و ادب در فرهنگ های مختلف» است.

اما واحد درسی «آداب معاشرت»که شامل یک برنامه 36 ساعته است، به صورت واحدی انتخابی در دسترس دانش آموزان پایه نهم و دهم دبیرستان قرار می گیرد.

در این واحدهای درسی، روی آداب معاشرت، رفتار، گفتار و شیوه لباس پوشیدن«مناسب» تاکید شده است. حریت توضیح داده که این مبانی آداب رفتاری، با رویکردی تحقیقی و عملی طراحی شده است.

این دوره ها قرار است آگاهی دانش آموزان نسبت به اهمیت آداب معاشرت و رفتار «درست» را ارتقا داده و مهارت های لازم برای زندگی احتماعی دانش آموزان را توسعه بخشد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی پسوند ki یا ضمیر ارتباطی برای کوتاهی کردن جملات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 7 =