نکاتی در ارتباط با اجاره خانه در ترکیه

نکاتی در ارتباط با اجاره خانه در ترکیه

هنگام عقد قرارداد اجاره، حضور مالک خانه و یا وکیل قانونی وی که وکالت نامه محضری دارد الزامیست، هرگز امضای مشاور املاک رو نپذیرید مگر این که از صاحب ملک وکالت نامه محضری داشته باشد.

شما حق کنترل کردن سند خانه (Tapu) و کارت شناسایی مالک خانه را دارید.

طبق قانون جدید حق کمیسیون اجاره بنگاه حداکثر به میزان 1 اجاره به اضافه ارزش افزوده می باشد، در صورتی که مشاور املاک به شما فاکتور ارائه کند، در غیر این صورت ارزش افزوده پرداخت نگردد.

حداکثر مبلغ قانونی جهت پول پیش (Depozito) معادل 2 ماه اجاره می باشد و پیشنهاد می شود که در قرارداد کلمه معادل 2 ماه اجاره به جای مبلغ نوشته شود (به طور مثال اگر اجاره 1000 لیر باشد، به جای نوشتن 2000 لیر از عبارت معادل دو اجاره (İki Kira Bedeli) استفاده شود) این امر به شما کمک میکند که در سال های آتی در صورتی که اجاره افزایش یافت پس از تحویل خانه زمان تخلیه صاحب خانه موظف هست که معادل دو کرایه افزوده شده رو به شما عودت کند. البته مثالی که زده شد صرفاً جهت اطلاع هست و ممکن هست مبلغ دپوزیت معادل یک اجاره باشد.

تمامی پرداختی ها رو به حساب صاحب ملک با شرح پرداخت انجام بدید. هیچ مبلغی رو به جز حق کمیسون مشاور املاک رو به صورت دستی پرداخت نکنید. مبلغی که به عنوان ودیعه (Kapora) نزد مشاور املاک قرار میدهید حداکثر معادل نصف مبلغ اجاره باشد، نه بیشتر. و حتماً در قبال آن رسید دریافت کنید.

طبق قانون جدید حداکثر درصد قانونی افزایش کرایه در پایان هر سال معادل درصد Tüfe (قبلاً ÜFE بود) می باشد، که این مبلغ روز سوم هر ماه در سایت TÜİK اعلام میشود.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 2 =