پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

لقمه های کرپ گوشتی و پنیری

لقمه های کرپ گوشتی و پنیری

مواد لازم برای تهیه لقمه های کرپ گوشتی و پنیری:

مواد لازم مقدار لازم
مواد لازم خمیر کرپ
تخم مرغ 2 عدد
آرد یک و نیم لیوان
شیر یک و نیم لیوان
نمک به مقدار لازم
روغن مایع(یا کره) به مقدار لازم
مواد لازم مایه ی گوشتی
گوشت چرخ کرده 200 گرم
فلفل سبز تازه شیرین 3 تا 4 عدد
پیاز کوچک 1 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق مرباخوری
کره به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار دلخواه
پودر فلفل قرمز خشک به مقدار دلخواه
مواد لازم روی خوراک
پنیر چدار(رنده شده) به مقدار لازم

طرز تهیه لقمه های کرپ گوشتی و پنیری:

برای تهیه ی مایه ی گوشتی داخل کرپ، پیاز را ریز خرد کرده و در کره ، تفت می دهیم سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و به همراه پیاز، خوب تفت می دهیم سپس فلفل های سبز تازه و شیرین را خرد کرده و گوجه فرنگی ها را رنده می کنیم و به مخلوط گوشت، اضافه کرده و خوب هم می زنیم.

در آخر رب گوجه فرنگی، نمک ، فلفل سیاه و پودر فلفل قرمز خشک را نیز به بقیه ی مواد اضافه کرده و اجازه می دهیم همه ی مواد به خوبی با هم بپزد و اگر لازم بود، به اندازه ی یک فنجان، آب به مواد اضافه می کنیم تا مایه بدون این که خشک بشود، خوب بپزد.

برای تهیه ی کرپ، در ظرفی، آرد و شیر را به خوبی با هم مخلوط کرده و می زنیم تا کاملا یکدست شود سپس تخم مرغ ها را اضافه کرده و همه ی مواد را به خوبی با هم مخلوط می کنیم سپس نمک را اضافه کرده و هم می زنیم.

در یک تابه ی نچسب، کمی کره یا روغن مایع ریخته و روی شعله ی اجاق قرار می دهیم تا داغ شود سپس به اندازه ی یک ملاقه از خمیر کرپ را داخل تابه ریخته و تابه را به صورت دورانی تکان می دهیم تا مایه ی کرپ کاملا کف تابه، پخش شود سپس اجازه می دهیم تا دو طرف کرپ روی شعله ی متوسط اجاق بپزد و سرخ شود.

وقتی تمام کرپ ها آماده شد، داخل هر کرپ، مقداری از مخلوط گوشتی را قرار می دهیم و کرپ ها را به صورت دلخواه، می بندیم و داخل قالب مورد نظر، کنار هم می چینیم سپس روی کرپ ها را با پنیر رنده شده ی چدار می پوشانیم و قالب را داخل فری که از قبل با دمای 170 درجه ی سانتی گراد روشن کرده ایم، قرار می دهیم تا پنیر، ذوب شده و روی خوراک کمی طلایی شود سپس از فر خارج کرده و سرو می کنیم.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

طرز تهیه دسر مگنولیا ترکیه با طعم باقلوا (آموزش تصویری)

طرز تهیه تصویری مگنولیا با طعم باقلوا دسر مگنولیا خوشمزه و مجلسی از دسرهای محبوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 2 =