استانبول در یک هفته

استانبول در یک هفته

اگر شما سفری یک هفته ای به استانبول دارید ما کمکتان خواهیم کرد از این شهر زیبا و تاریخی دیدن کنید و به اکثر مناطق دیدنی آن بروید. فقط باید با برنامه ریزی پیش بروید.

روز اول را با دیدن مسجد آبی و همسایه‌اش، مسجد ایاصوفیه آغاز نمایید. سپس به بازدید از بازیلیکای سیسترن بروید و از محوطه‌‌ی تهتکاله و از راه آبی امینونو، خود را به بازار مصری برسانید و در آنجا بگردید و از غذاهای این بازار نوش جان نمایید.

روز دوم را از کاخ توپکاپی و موزه‌ی باستان‌شناسی استانبول بازدید به عمل آورید و در امتداد پل گالاتا حرکت کنید و خود را به گردشگاه جهانی بی اوغلو در پایین خیابان استقلال برسانید و از مزه‌ها و غذاهای محلی ترکیه در خیابان نویزاده نیز استفاده نمایید.

در روز سوم، قایقی در امینونو گرفته و در بسفر گردش کنید. شب هنگام به حمامی مثل جاقالوغلو یا چمبرلیتاش بروید.

روز چهارم به غرب قسمت قدیمی استانبول بروید و از موزه‌ی کاریه استانبول دیدن ننایید. بعدازظهر، به محله‌ی سلطان احمد بازگردید تا به موزه‌ی هنرهای ترکی و اسلامی بروید، در امتداد بازار آراستا بگردید تا به موزه‌ی موزاییک‌های کاخ بزرگ برسید. پس از صرف شام، در محوطه‌ی هتل آرکادیا نمای شهر را ببینید.

در روز پنجم، می‌توانید سری به محله‌ی بی اوغلو بزنید و صبح را در استانبول مدرن و یا در کاخ دولما باغچه سپری کنید. برای صرف ناهار دوباره به خیابان استقلال بروید و از میان دو رستوران لب دریا یا رستوران 360 یکی را انتخاب نمایید، شام را در همان حوالی میل کنید.

روز ششم، با قایقی به جزیره‌های پرنس سری بزنید. روز آخر را می‌توانید با بازدید از مسجد سلیمانیه آغاز نمایید و در بخش آسیایی شهر و در گردشگاهی در کادیکوی سفر خود را به پایان برسانید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 نکته مهم برای اولین سفر به استانبول

10 نکته برای کسانی که برای اولین بار به استانبول سفر می کنند! استانبول با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هشت =