پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

موزه نساجی استانبول

موزه نساجی استانبول

موزه نساجی استانبول در سال 1925 میلادی بازگشایی شده تا کلکسیونی از فرش های قدیمی و انواع منسوجات سراسر دنیا در آن به نمایش گذاشته شود . موزه Textile که از جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می آید با داشتن جذابیت های فوق العاده هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند . هدف از ایجاد این موزه در نیمه اول قرن بیستم گسترش دانش عمومی و قدردانی از هنر و فرهنگ در سطح محلی ، ملی و بین المللی بوده و همچنین اهمیت دادن به منسوجات در جهان از طریق بورس تحصیلی ، نمایشگاه ها و برنامه های آموزشی از دیگر برنامه های این موزه ارزشمند می باشد .

موزه نساجی ترکیه به عنوان یکی از دیدنی های استانبول ، کلکسیونی بیش از 19 هزار منسوجات و اشیا مربوط به پنج هزار سال و به نمایندگی از شش قاره جهان ، از جمله فرهنگ شرق میانه ، آسیا ، آفریقا و سرخپوست را به نمایش گذاشته و انواع مختلف فرش عثمانی که متعلق به صدها سال پیش هستند در این موزه به چشم می خورد .

از دیگر جذابیت های این موزه می توان به وجود کتابخانه و مجموعه 20 هزارتایی Arthur D. Jenkins که یکی از منابع درجه نخست در جهان برای مطالعه هنر منسوجات است اشاره نمود . بازدید از این موزه در تور استانبول می تواند یک ایده خوب برای افرادی باشد که به فرش و صنایع دستی ترکیه علاقه دارد . توجه داشته باشید که جذابیت این موزه به حدی ست که برای بازدید از آن تورهای نیم روزی تشکیل می شود .

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

16 جاذبه دیدنی منطقه امینونو استانبول

16 جاذبه دیدنی منطقه امینونو استانبول

16 جاذبه دیدنی منطقه امینونو استانبول محله امینونو در استانبول، یکی از محله‌های تاریخی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − پنج =