زندگی در ترکیه چگونه است؟

زندگی در ترکیه چگونه است؟

ترکیه کشوری اوراسیایی در خاورمیانه است، که بخشی از آن در اروپا واقع شده ، و جز توسعه یافته ترین کشور هاست که بر اساس نظام جمهوری ایجاد شده است. این حکومت در سال ۱۹۲۳ به رهبری شخصی به نام آتاتورک بنا شد.

موقعیت جغرافیایی این کشور به این گونه است که از سه طرف به دریا راه دارد، از شمال به دریای سیاه، جنوب دریای مدیترانه و غرب دریای اژه راه دارد. کشور های مجاور شرق ترکیه را ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، و گرجستان، از سمت شمال غربی یونان و بلغارستان و  از سمت جنوب شرقی، کشور های سوریه و عراق تشکیل میدهند. بزرگترین شهر ترکیه استانبول است، اما پایتخت این کشور شهر آنکارا میباشد، این کشور زیبا همواره یکی از مقاصد اصلی توریست های داخلی و خارجی بوده است.

 مردم این کشور بسیار خونگرم، مهربان و مهمان پذیر میباشند و مشترکات فرهنگی زیادی با مردم ایران دارند. ترکیه فرهنگ بسیار متنوعی دارد و علت آن چیزی نیست جز مهاجرت های فراواندر واقع ترکیه تلفیقی از فرهنگ آسیایی و اروپایی است.

همچنین تنوع زیادی در موسیقی و هنر ترکیه رشد پیدا کرده است به طوری که موسیقی این کشور ترکیبی از موسیقی سنتی ترکی، ایرانی، پاپ، آمریکایی و… میباشد.

مردم ترکیه عاشق صبحانه هستند و آن را برای شروع روز ضروری میدانند به طوریکه فرقی نمیکند روز تعطیل باشد یا معمولی، ترک ها حداقل ۲۰ دقیقه را صرف خوردن صبحانه میکنند.

شهر استانبول تنها شهریست در دنیا که در ۲ قاره آسیا و اروپا میباشد، این شهر در سال ۱۵۰۲ بعنوان پر جمعیت ترین شهر جهان معرفی شد.

به موجب قراردادی که در دوران پهلوی بین شاه ایران، رضاخان و آتاتورک بسته شد، اتباع هر دو کشور به مدت ۱۰۰ سال میتوانند بدون ویزا سفر کنند.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 2 =