موزه نساجی استانبول

موزه نساجی استانبول

موزه نساجی استانبول در سال 1925 میلادی بازگشایی شده تا کلکسیونی از فرش های قدیمی و انواع منسوجات سراسر دنیا در آن به نمایش گذاشته شود . موزه Textile که از جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می آید با داشتن جذابیت های فوق العاده هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند . هدف از ایجاد این موزه در نیمه اول قرن بیستم گسترش دانش عمومی و قدردانی از هنر و فرهنگ در سطح محلی ، ملی و بین المللی بوده و همچنین اهمیت دادن به منسوجات در جهان از طریق بورس تحصیلی ، نمایشگاه ها و برنامه های آموزشی از دیگر برنامه های این موزه ارزشمند می باشد .

موزه نساجی ترکیه به عنوان یکی از دیدنی های استانبول ، کلکسیونی بیش از 19 هزار منسوجات و اشیا مربوط به پنج هزار سال و به نمایندگی از شش قاره جهان ، از جمله فرهنگ شرق میانه ، آسیا ، آفریقا و سرخپوست را به نمایش گذاشته و انواع مختلف فرش عثمانی که متعلق به صدها سال پیش هستند در این موزه به چشم می خورد .

از دیگر جذابیت های این موزه می توان به وجود کتابخانه و مجموعه 20 هزارتایی Arthur D. Jenkins که یکی از منابع درجه نخست در جهان برای مطالعه هنر منسوجات است اشاره نمود . بازدید از این موزه در تور استانبول می تواند یک ایده خوب برای افرادی باشد که به فرش و صنایع دستی ترکیه علاقه دارد . توجه داشته باشید که جذابیت این موزه به حدی ست که برای بازدید از آن تورهای نیم روزی تشکیل می شود .

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + یازده =