۵ مورد از بهترین رستوران‌های خانوادگی استانبول

۵ مورد از بهترین رستوران‌های خانوادگی استانبول

به دلیل فرهنگ خانوادگی قوی و علاقه به کودکان در ترکیه، همراهی کودکان با والدینشان برای غذا خوردن عادی است و رستوران‌های استانبول- به‌جز آن‌هایی که بسیار تجملی‌اند- بسیار استقبال می‌کنند. تعجب نکنید اگر میزبان یا پیشخدمت کودکتان را تحسین می‌کند، لپ او را می‌کشد یا حتی کودکان کوچک‌تر را برای چرخ زدن در غذاخوری در آغوش می‌گیرد. ما در بسیاری از بهترین رستوران‌ها در استانبول غذا خورده‌ایم، و در حالیکه خانواده‌های خود را به بسیاری از آن‌ها می‌بردیم، تعداد کمی از آن‌ها هم برای جوانان و هم برای بزرگترها مناسب هستند.

چند رستوران منتخب و مناسب خانواده:

فجن (Fıccın)

از تمامی مکان‌های راحت برای خوردن غذا در استانبول، «فجن» غذاخوری‌ای غیر جدی در بهترین حالتش است. منو دارای غذاهای مخصوص ترکیه‌ای و چرکسی با قیمتی مناسب است (چرکس‌ها قوم قفقازی شمالی هستند که پس از غلبه‌ی روس‌ها در قرن 19 بر آن ناحیه از قفقاز رانده شدند). کل خانواده می‌توانند در این مکان بی‌تکلف غذا بخورند و از مزه‌های (meze) محلی متنوع و غذاهای اصلی بدون خرج زیادی لذت ببرند. کودکان (و بزرگسالان) مطمئن‌اند که از مانتی (mantı)، یا راویولی گوشت که در ماست موسیر و کره خوابانده شده‌اند (می‌توانید اگر مایل باشید بدون سیر سفارش دهید) بسیار خوششان خواهد آمد.

یکی دیگر از غذاهای محبوب سالاد مرغ چرکسی، مزه‌ای (meze) از مرغ تکه تکه شده، ماست، گردوی رنده شده و کمی ادویه، است. فجن رستوران‌های زیادی با میزهای داخل و بیرون آن‌ها دارد که یافتن میز معمولاً دشوار نیست در حالیکه برای گروه‌های بزرگتر رزرو میز پیشنهاد می‌شود. همچنین فجن انتخاب عالی‌ای برای نهار است اما سعی کنید از ازدحام ساعت 12 تا 1:30 زمانیکه کارمندان اطراف آنجا به سوی این رستوران هجوم می‌آورند دوری کنید.

رستوران فجن در یکی از فرعی‌های خیابان استقلال قرار دارد که از دبیرستان مشهور گالاتاسارای خیلی دور نیست. می‌توان با مترو (ایستگاه‌های شیش‌هانه یا تاکسیم) یا از تونل کاراکوی به راحتی به آنجا دسترسی پیدا کرد.

اکسپرس اینه‌گول کوفته‌جی‌سی (Ekspres İnegöl Köftecisi)

در قسمت آسیایی کادیکوی (Kadıköy)، نزدیک به ایستگاه اصلی کشتی‌ها، محل گرانبهای مخفی و یکی از بهترین مکان‌های مناسب برای هر سن از افراد، اکسپرس اینه‌گول کوفته‌جی‌سی را خواهید یافت. این رستوران همیشه خوراک ساده‌ای دارد، که فقط کوفته‌ی گوشت اینه‌گول (نوعی کوفته‌ی گوشتی محلی ترکیه مخصوص شهر اینه‌گول)، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، سالادهایی شامل پیاز (سالاد سرد لوبیا با روغن زیتون و پیاز و تخم‌مرغ آب‌پز) و یک مشت دسر محلی سرو می‌کند. بشقاب استاندارد کوفته و سیب‌زمینی مطمئناً محبوب کودکان خواهد بود، و سرویس‌دهی سریع به این معنی است که حتی قبل از اتمام سفارش شما، جوانان گرسنه غذای خود را خواهند گرفت.

در روزهای شنبه و یکشنبه رستوران پر از خانواده‌های اطراف آنجا همراه با کودکان نو پا، نوجوانان و پدربزرگ و مادربزرگ‌هاست. اتاق غذاخوری سلف سرویس مانند و بزرگ آن، مکانی برای نشستن را تضمین می‌کند، اما اگر عجله داشته باشید، همیشه می‌توانید در راه خود برای خرید ساندویچ‌های بیرون بر آنجا توقف کنید!

به اکسپرس اینه‌گول کوفته‌جی‌سی می‌توان از طریق کشتی‌های امینونو (Eminönü)، کاباتاش (Kabataş) یا بشیکتاش (Beşiktaş) در قسمت اروپایی به راحتی دسترسی یافت.

حارم استانبول (Harem İstanbul)

برای خانواده‌هایی که در همسایگی سلطان احمد زندگی می‌کنند، رفتن به کافه‌رستوران «حارم استانبول» را از دست نخواهند داد، رستورانی که میان راهنمای رستوران‌های استانبول به سرعت جایی برای خود یافته است. حارم فقط چند قدم آن‌طرف‌تر از ایستگاه تراموای سلطان احمد دورتر است و با پیاده‌روی کوتاهی از تمامی بناهای تاریخی اطراف آنجا مانند مسجد آبی،مسجد ایا صوفیه و کلیسای بازیلیک می‌توان به آنجا رفت.

کارمندان حارم از تزئین غذای کودکان خوشحالند و صندلی‌های بلندی برای میهمانان جوان‌تر دارند. والدین نیز با دیدن ظروف محلی ترکیه‌ای ساخته شده از مواد تازه و محلی و خوراک با مقادیر زیاد لذت خواهند برد. برای چیزهای غیر معمول، تستی کباب (testi kebap)، بشقاب گوشت و سبزیجات که در یک ظرف سفالی دربسته که فقط یکبار با شکستن باز می‌شود را سفارش دهید. شما همچنین باید بال‌های مرغ خوشمزه‌ی آنجا را امتحان کنید-غذایی آسان با هر دست‌پختی. «حارم» رستوران مناسبی برای رفتن خانواده‌ی شما در سلطان‌احمد و مکان مناسبی برای قوت گرفتن دوباره حین یا بعد از یک روز طولانی گشت و گذار است.

کومپیر در اورتاکوی (Kumpir in Ortaköy)

همسایگی اورتاکوی در استانبول به دلیل یکی از خاص‌ترین غذاهای ترکیه، کومپیر، سیب‌زمینی‌های بزرگ شکم‌پر، مشهور است. غذای اصلی بسیاری از استانبولی‌ها، که هیچ کسی نباید بدون خوردن سیر حداقل یک کومپیر استانبول را ترک گوید. در حالیکه رستوران‌های کومپیر زیادی در اطراف ساحل اورتاکوی وجود دارد، بهترین کومپیرها در استندهای روباز هستند. در حالیکه کومپیرجی (kumpirci)(شخصی که کومپیر درست می‌کند) سیب‌زمینی را با مقدار زیادی از کره، پنیر و نمک درست می‌کند، بچه‌ها می‌توانند هرچاشنی‌ای که بخواهند به آن اضافه شود.

با انتخاب وسیعی از چاشنی‌هایی از قبیل ماست و سبزی‌ها، سالاد پاستا، سالاد بلغور ذرت، سس تند، زیتون، سالاد زیتون، ترشی‌ها، غلات و پنیر اضافه، ترکیبات نامحدود هستند (یا شما می‌توانید فقط کومپیر را با همه‌شان انتخاب کنید). بیشتر خانواده‌ها از خوردن سیب‌زمینی‌شان در کنار ساحل و روی نیمکت‌ها یا در کنار زمین‌های بازی اطراف آنجا لذت می‌برند. اورتاکوی در قسمت اروپایی قرار دارد و یک پیاده‌روی کوتاه از بشیکتاش یا گرفتن تاکسی ارزانی از تاکسیم فاصله دارد. بعد از کومپیر، از قدم زدن در بسفر به بالا به سمت همسایگی آرناووت‌کوی و ببک لذت ببرید.

بیگ شفز (Big Chefs)

«بیگ شفز»، که حق امتیاز آن برای ترکیه است، یکی دیگر از بهترین رستوران‌ها برای خانواده‌ها به دلیل راحتی در آن-مکان‌های متعددی در شهر وجود دارند- و منوی کودکان‌اش است. برای افرادی که به غذا ناخنک می‌زنند، جوان و پیر، اینجا مکانی مناسبی برای غذا خوردن است. منو شامل غذاهای بین‌المللی و نیز غذاهای ترکیه‌ای است.

برای مثال منوی کودکان شامل اسپاگتی، شنیتسل، کوفته‌های گوشت ترکیه‌ای و یک همبرگر کوچک است. مرکزی‌ترین «بیگ شفز» برای بازدیدکنندگان استانبول نزدیک خروجی متروی شیش‌هانه (Şişhane) قرار دارد، اما اگربتوانید به «بیگ شفز» در همسایگی تارابیا (Tarabya) بروید، می‌توانید از منظره‌ی بسفر که میلیون‌ها دلار می‌ارزد نیز لذت ببرید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار در ماه رمضان بیشتر روزه داران سراغ غذاهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − شش =