کیک پرتقالی ترکیه

کیک پرتقالی ترکیه

مواد لازم برای تهیه کیک پرتقالی ترکیه:

مواد لازم مقدار لازم
تخم مرغ 4عدد
شکر 1لیوان
شیر 1لیوان
کره یا مارگارین نرم شده 200گرم
آرد 3لیوان
وانیل 1پاکت 5گرمی
بگینک پودر 1پاکت (10گرم)
پوست رنده شده پرتقال 1عدد
آب پرتقال 6قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک پرتقالی با سس شکلاتی

طرز تهیه کیک پرتقالی ترکیه:

ابتدا همه جای داخل قالب کیک را با کره یا مارگارین بوسیله فرچه به خوبی چرب کنید و در فریزر بگذارید تا وقتی مایه کیک آماده شد در آن بریزید.

تخم مرغها و شکر و شیر و کره نرم شده و وانیل را در ظرفی بریزید و سپس پوست پرتقال رنده شده و بعد آب پرتقال طبیعی را اضافه کنید و در آخر آرد را بدون اینکه الک کنید اضافه کنید و در مواد دیگر ریخته و با همزن برقی با دور تند به مدت 1.5دقیقه هم بزنید تا مواد با هم به خوبی ترکیب شوند تا مایه کیک صاف و یکدست و قوام مانند خامه شود.

بعد از اینکه مایه کیک یک دست شد در این مرحله بگینک پودر را نیز اضافه کرده و به مدت 30تا 35‌ثانیه بزنید تا بگینک مودر به خورد مایه کیک برود .

نکته مهم این کیک این است که در این مرحله بگینک پودر را اضافه کنید.

بعد از 30ثانیه همزن را کنار بگذارید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید و تمام مواد گوشه و کنار ظرف را به سمت داخل ظرف بیاورید تا با مایه کیک مخلوط شوند .(چون وقتی با همزن برقی هم میزنید مقداری از مواد در کنار ظرف باقی میماند و بگنیک پودر به خوبی با مواد ترکیب نمیشود)

سپس قالب کیک را از فریزر درآورید و در حالی که کره ای که داخل قالب مالیده اید سفت شده مایه کیک را در قالب بریزید.(به جای قالب از پیرکس هم میتوانید استفاده کنید).

سپس لیسک را وسط مایه کیک چند بار حرکت چرخشی دهید تا هوای و حبابهای مایه کیک خارج شود و قالب کیک در فر از قبل گرم شده با دمای 180درجه قرار دهید و کیک را به مدت حدود50تا55 دقیقه با تنظیم فر بالا و پایین روشن بپزید.

(توجه کنید دمای فر ها متفاوت است و شما با توجه به دمای فرتون و با کنترل بپزید) و درب فر را تا 10دقیقه آخر پخت باز نکنید و بعد از اینکه کیک پخت 5دقیقه زمان بدید تا از داغی بیفتد و سپس در بشقاب پذیرایی برگردانید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

طرز تهیه دسر مگنولیا ترکیه با طعم باقلوا (آموزش تصویری)

طرز تهیه تصویری مگنولیا با طعم باقلوا دسر مگنولیا خوشمزه و مجلسی از دسرهای محبوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + سه =