چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

کافه های ارزان قیمت استانبول

کافه های ارزان قیمت استانبول

کافه های استانبول
تصور کنید بعد از اینکه مدتی را در خیابان های شلوغ استانبول گشت و گذار کردید به داخل کافه ای دنج و صمیمی بروید و در محیطی زیبا مدتی را استراحت کرده و نوشیدنی ای خوشمزه میل کنید، هیچ چیز بهتر از این نمی توانید خستگی را در و شما را سرحال کند. استانبول پر از این کافه های ارزان قیمت و آرامش بخش است می خواهیم تعدادی از کافه های استانبول را معرفی کنیم، با استانبول سرا همراه باشید.

کافه تپه پیر لوتی (Pier Loti)
نام این کافه از رمان نویس معروف فرانسوی، پیر لوتی، گرفته شده، لوتی سال های زیادی را در استانبول زندگی کرد و یکی از طرفداران بزرگ این شهر بود. این تپه چشم انداز پانارومایی زیبای از خلیج شاخ طلایی دارد بطوری که برج گالاتا و پل گالاتا هم دیده می شود. گفته می شود که چشم انداز زیبای این محل الهام بخش لوتی برای نوشتن رمان شاهکار خود، آزیاده بوده است. بیشتر کسانی که به بازدید از مسجد سلطان ایوب می روند پس از آن یا از تله کابین نزدیک مسجد و یا با پای پیاده به بالای این تپه می آیند تا در یکی از معروف ترین کافه های روی این تپه مدتی را استراحت کنند. کافه تپه پیر لوتی محل قرار های زوج های جوان است و در بسیاری از فیلم های رومانتیک به نمایش در آمده است. در کنار این کافه رستوران ها و ساختمان های تاریخی زیادی وجود دارد و در آن میزو صندلی هایی به صورت ردیف بر روی تراس باغ مانندی چیده شده است. در این محل گاهی غذاهای ساده هم سرومی شود اما بیشتر افراد فقط برای نوشیدن چای ترکی یا قهوه ترکی و لذت بردن از چشم انداز به این محل می آیند.

کافه جادور چاکلتیر (Jadore Chocolatier)
این کافه جایی است که می توانید بهترین شکلات های استانبول را در آن پیدا کنید. در خیابان استقلال قرار دارد و محلی دنج برای فرار از شلوغی میدان تکسیم است. فضای داخلی این کافه کوچک، گرم و صمیمی است و واقعا تاثیر آرامش بخشی دارد. وقتی در این کافه نشسته اید نوای ملایم موسیقی فرانسوی را می شوید و برای شما غذاهای خوب فصلی و دسرهای خوشمزه از انواع شکلات ها آورده می شود. اینجا محلی عالی برای قرارهای ملاقات صمیمانه است به ویژه اگر برای خود کیک های خوشمزه و هات چاکلت سفارش دهید.

کافه ایسنی پاستانسی (Isni Pastanesi)
این کافه توسط یک مهاجر یونانی در سال ۱۹۴۴ تاسیس شد، او ادعا می کند که نان خامه ای را برای اولین بار خودش اختراع کرده است. این کافه از کافه های کلاسیک بیی اوغلو است و خیلی از افراد به اینجا می آیند تا از نان خامه ای های معروف آن بخورند. به غیر از نان خامه ای در این کافه کیک ها، شکلات، کوکی ها و سس های شیرین خوشمزه و همچنین لیمونادهای خانگی هم وجود دارد.

کافه کاپ آو جوی (Cup op joy)
پیدا کردن این کافه شاید کمی سخت باشد چون در کوچه پس کوجه های ناحیه ببک قرار دارد، اما رفتن به آنجا واقعا ارزش دارد. وقتی مغازه آن را نگاه می کنید احساسی می کنید که در ایتالیا هستید، کافه ای کوچک، دنج و صمیمی و راحت است که قهوه های آن خوشمزه، بین المللی و ویژه هستند. در فصل زمستان اگر می خواهید از بادهای تنگه بسفر در امان باشید به این کافه گرم بیایید، از میان انواع مختلف قهوه خوشمزه ترین آن را انتخاب و در جایی گرم و راحت بنشینید و لحظاتی خوش را بگذرانید.

منبع:likealocalguide.com

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

طرز تهیه دسر مگنولیا ترکیه با طعم باقلوا (آموزش تصویری)

طرز تهیه تصویری مگنولیا با طعم باقلوا دسر مگنولیا خوشمزه و مجلسی از دسرهای محبوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =