پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

نکات سفر به استانبول

استانبول زیبا

استانبول، مقصد نخست سفر بسیاری از ایرانیانی است که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند. این شهر با اماکن و ابنیه‌های تاریخی زیبا و مراکز خرید مدرن خود جذابیت‌های زیادی برای مسافران ایرانی دارد. پیشنهاد می شود سفر به استانبول را در لیست ۱۰ شهری که قبل از مرگ باید از آن بازدید کنید، قرار دهید.

تاریخ و زیبایی‌های شهر را از دست ندهید

شهر استانبول قدمت و غنای تاریخی زیادی دارد به گونه‌ای که از دوره‌های مختلف تاریخی در این شهر آثاری به جای مانده است؛ شاید به همین دلیل بود که در سال ۲۰۱۰ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا برگزیده شد.

متاسفانه بسیاری از مسافران ایرانی هیچ علاقه‌ای به سرگذشت تاریخی این شهر ندارند و بیشتر آنها تنها به منظور تفریح، تجارت و بیش از هر موردی خرید به استانبول سفر می‌کنند. به همین دلیل آثار و مکان‌های زیبایی مانند مانند مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، میدان سلطان احمد، موزه توپ‌کاپی یا کاخ دلما باهچه، کمتر مورد توجه ایرانیان قرار دارد. اگر به این شهر سفر می‌کنید زیبایی‌های آن را از دست ندهید.

از سوی دیگر استانبول به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقیسم می‌شود که سه درصد آن در بخش اروپایی قرار دارد. برخلاف تصور بسیاری از مسافران ایرانی بخش آسیایی شیک‌تر و تمیزتر است. این دو بخش از طریق تنگه بوسفر و پل سلطان فاتح احمد به یک دیگر متوسل می‌شوند. سعی کند دیدار از این پل و بخش آسیایی را در برنامه سفر خود بگذارید.

درباره‌ی استانبول سرا

همچنین ببینید

10 نکته مهم برای اولین سفر به استانبول

10 نکته برای کسانی که برای اولین بار به استانبول سفر می کنند! استانبول با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =