پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول 

موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول 

موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول که موزه ای است تاریخی و وسایل شخص فلورانس نایتینگل را به نمایش می گذارد، این موزه در منطقه ی اسکودار استانبول قرار دارد .با استانبول سرا همراه باشید تا بیشتر راجع به موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول، بازدید از آن و نحوه ی دسترسی به این موزه اطلاعات کسب کنید.

 موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول
همان طور که گفته شد موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول در منطقه ی اسکودار و در محله ی سلیمیه که در قسمت آسیایی استانبول می باشد واقع شده است. این موزه به یاد پرستار انگلیسی یعنی همان فلورانس نایتینگل نام گذاری شده است.

  

فلورانس نایتینگل که پرستاری است که برای پرستاری از سربازان و متفقین جنگ کریمه در سال ۱۸۵۴ به استانبول آمده بود، در بیمارستان سرباز خانه ی سلیمیه و امروزه یک اتاق در برج شمال غربی به موزه به احترام همین پرستار به موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول تبدیل شده است.

در این موزه لوازم شخصی فلورانس نایتینگِل، عکس ها، مدارک، نشان های افتخار و گردنبندی که سلطان عبدالمِجید به وی هدیه کرده بود به نمایش گذاشته شده است.

هدیه ایی که سلطان عبد المجید به بانوی فانوس به دست پیش کش کرد همان صلیب سرخ معروف است؛ امروزه هلال احمر مجموعه ایی جهانی است که همگی در سراسر دنیا به تقلید از فلورانس نایتینگل در راستای بهبود سلامت دنیا بدون هیچ چشم داشتی میکوشند.

بازدید از موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول
موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول که موزه ای است تاریخی و راجع به پرستار معروف انگلیسی که از سربازان مراقبت می کرد یعنی فلورانس نایتینگل. موزه ی نایتینگل استانبول که نیز موزه ای با همین نام در لندن شعبه دارد، مکانی است برای نشان دادن:

  • ابزار پزشکی مورد استفاده فلورانس نایتینگل
  • مدال های داده شده سلطان عبدلمجید برای تمجید به فلورانس نایتینگل
  • یادداشت های مهم و ضروری فلورانس نایتینگل
  • عکس های فلورانس نایتینگل
  • کار های پزشکی فلورانس نایتینگل و کشفیات آن و پودر های مورد استفاده برای کارهای دارویی

همچنین علاوه بر موارد بالا که با بازدید از موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول می توانید کسب کنید، می توانید از جاهای تاریخی دیگر این ساختمان دیدن فرمایید و لذت کافی ببرید.
موزه ی نایتینگل فقط در روز های شنبه باز می باشد و قیمت بلیت موزه ی نایتینگل استانبول به صورت رایگان می باشد، پیشنهاد می شود که زمانی که صرف بازدید از این موزه می کنید ۱ تا ۲ ساعت باشد.

اولین کتاب با موضوع بانو فلورانس
اولین کتاب با موضوع پرستاری نوشته ی این بانوی بزرگوار است که در زمان جنگ استانبول از کشور های مصر و لندن هم از ایشون تقاضا کردند که در راستای نظارت بر نظافت بیمارستان های سربازخانه ها به آن ها هم سری بزند؛ وی در سن ۹۰ سالگی بر اثر همان بیماری که از بیمارستانهای سربازخونه ها گرفته بود دیگر نتوانست در بیمارستانها خدمت کند ؛ در زمان اوقات فراغت خود چندین کتاب مفید در راستای پرستاری نوشتند که امروزه بسیار کار آمد هستند، بانو فلورانس نایتینگل در سن ۹۰ سالگی براثر همان بیماری جان باخت.

اگر به پزشکی و یا به پیشینه ی آدم های بزرگ جامعه بشریت علاقه دارید بازدید از موزه فلورانس را در تور استانبول به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم.

نحوه دسترسی به موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول
از آن جا که موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول در منطقه ی اوسکودار قرار دارد و در قسمتی قرار دارد که ایستگاه مترویی در نزدیکی آن قرار دارد راحت ترین راه یا استفاده از تراموا می باشد، به طوری که اگر می خواهید به موزه ی نایتینگل استانبول بروید باید در ایستگاه حیدر پاشا پیاده شوید و از آن جا تا موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول نزدیک ۱۰۰ متر راه می باشد. یا همچنین علاوه بر استفاده از تراموا در اطراف موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول ایستگاه های اتوبوس زیادی قرار دارد که از طریق این ایستگاه ها نیز می توانید به این موزه دسترسی داشته باشید. در صورت علاقه نیز می توانید با تاکسی به موزه ی فلورانس استانبول رفته و از بازدید از آن لذت ببرید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفده =