موزه اسباب بازی استانبول

موزه اسباب بازی استانبول

موزه اسباب بازی استانبول یکی از انواع جالب و منحصر به فرد موزه‌های استانبول است که بسیار مورد توجه گردشگرانی قرار می‌گیرد که به صورت خانوادگی به این شهر سفر می‌کنند. این موزه در سال ۲۰۰۵ و به همت سونای آکین نویسنده و شعر محبوب ترک زبان افتتاح و بازگشایی شده است. در این موزه تعداد زیادی اسباب بازی از سال ۱۷۰۰ میلادی تا کنون جمع آوری شده و به صورت جذابی به نمایش عمومی درآمده است. معماری و دکور و فضاسازی داخلی این موزه توسط ایهان دوقان طراح و معمار معروف ترک طراحی و اجرا شده است. ساختمان فعلی پیش از تبدیل به موزه متعلق به بازارچه عتیقه فروشی با بیش از ۴۰ مغازه بوده که طی مزایده ای خریداری و در اختیار موزه قرار گرفته است.

گالری عکس موزه اسباب بازی استانبول

از ویژگی‌های اصلی موزه اسباب بازی استانبول امکان حضور و لذت بردن تمام اعضای خانواده در کنار هم است. هدف این موزه ایجاد یک تونل زمان و نزدیک کردن سه نسل از هر خانواده است به طوری که پدر و مادر همراه بچه‌ها و پدر بزرگ و مادربزرگ بتوانند به این موزه رفته و همه با هم از تماشای اسباب بازی‌های به نمایش درآمده لذت ببرند.

نحوه دسترسی به موزه اسباب بازی استانبول

موزه اسباب بازی استانبول در محله کادیکوی استانبول واقع است که بهترین راه برای مراجعه به آن استفاده از اتوبوس در ایستگاه کادیکوی و پیاده شدن در ایستگاه گز تپه در جوار موزه است.

موزه اسباب بازی استانبول هر روزه در تمام ایام هفته به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر پذیرای بازدید کنندگان می‌باشد.

نقشه و موقعیت جغرافیایی موزه اسباب بازی استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + سه =