مقایسه رفتار توریست‌های خارجی ترکیه

مقایسه رفتار توریست‌های خارجی ترکیه

اتحادیه لیدرهای تور ترکیه گزارشی از رفتار توریست‌های خارجی تهیه کرده‌اند. طبق این گزارش، اهالی هر کشور رفتار مشابهی دارند. برای مثال ژاپنی‌ها زیاد کنجکاوند یا آمریکایی‌ها زیاد خرج می‌‌کنند. به نظر شما گردشگران ایرانی را بیشتر با چه رفتاری می‌شناسند؟

در سال 2018 تعداد 23 میلیون و 341 هزار نفر گردشگر خارجی وارد ترکیه شدند که از این مقدار بیش از 4 میلیون نفر از آلمان، حدود دو و نیم میلیون نفر از روسیه، حدود 2 میلیون نفر از انگلستان و بقیه از کشورهایی مانند ایران، هلند و… بودند.

در تابستان سواحل ترکیه پر از توریست می‌شود، در فصول دیگر سال کاپالی چارشی(بازار بزرگ استانبول) مملو از جمعیت گردشگران است و در همین حال گردشگران درحال عکاسی کردن در کنار دودکش‌های جن هستند یا به تماشای پاموکاله می‌روند. تنوع جاذبه‌های ترکیه سبب شده گردشگران از نقاط مختلف دنیا و با سلیقه‌های گوناگون و فرهنگ‌های متفاوت به این کشور سفر کنند.

رفتار گردشگران آلمانی چطور است؟
سالانه 47 میلیون آلمانی برای سفر و گذاراندن تعطیلات به کشورهای خارجی می‌روند. این روند در حال افزایش است و آلمانی‌ها ترجیح اول‌شان اسپانیاست. آنها بیشتر جزایر قناری در اسپانیا را ترجیح می‌دهند. بعد از اسپانیا، ایتالیا اولویت دوم آنهاست و سپس اتریش را ترجیح می‌دهند. اما در کنار اسپانیا، ایتالیا و اتریش، ترکیه به دلیل نزدیک بودن به آلمان یکی دیگر از مقاصد پرطرفدار برای آنهاست. گردشگران آلمانی در مجموع در سال 2017، مبلغی بیش از 20 میلیون لیر را نصیب ترکیه کرده‌اند. بازار اصلی گردشگری در ترکیه را نیز آلمانی‌ها در اختیار دارند. زمانی که حرف از پکیج‌های مسافرتی باشد، آلمانی‌ها ترکیه را به عنوان سومین مقصد جلوتر از اتریش انتخاب می‌کنند.

آلمانی‌ها در ترکیه بیشتر طرفدار شنا کردن، دراز کشیدن روی شن‌های ساواحل زیبای ترکیه، چشیدن طعم غذاهای منطقه آک دنیز و استفاده از چشمه‌های آب گرم هستند. از طرفی به خرید کردن هم علاقه دارند. در مجموع آلمانی‌ها مناطق روستایی و خوش آب و هوا و سواحل ترکیه به خصوص آنتالیا را ترجیح می‌دهند. برای اقامت هم هتل یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی اولویت آنهاست.

اما برخی مسائل به شدت روی تصمیم‌گیری گردشگران آلمانی برای انتخاب مقصد تاثیر می‌گذارد. این موارد شامل حملات تروریستی در کشور مقصد، عدم توجه به مسائل زیست محیطی، خشونت و آزار حیوانات است. از طرفی در سال‌های اخیر فروش قالی و اجناس چرمی با قیمت‌های بالا و غیر واقعی به گردشگران المانی در بازارهای ترکیه، سبب نارضایتی آنها شده است.

رفتار گردشگران روسی چطور است؟
در سال 29 میلیون روس برای سفر و گذراندن تعطیلات خود به خارج از روسیه سفر می‌کنند و بر خلاف گردشگران آلمانی، اولویت اول روس‌ها سفر به ترکیه است. بعد از ترکیه، روس ها دوست دارند به مصر، چین، فرانسه و دبی سفر کنند.

روس‌ها به خاطر آب و هوای سرد روسیه بیشتر طرفدار مناطق گرمتر در ترکیه هستند. تابستان‌ها ترکیه پر است از روس‌هایی که برای گذراندن تعطیلات به سواحل آنتالیا، کوش آداسی، بودروم، مارماریس و… سفر کرده‌اند. روس‌ها دوست دارند از تورهایی که به صورت پکیج هستند و تمام هزینه‌ها و خدمات در آنها در نظر گرفته شده است، استفاده کنند.
روس‌ها بسیار خونسردند! برای رزرو تور عجله‌ای ندارند و به قول ما ایرانی‌ها تا دقیقه نود صبر می‌کنند. اولویت‌شان برای انتخاب هتل، هتل‌های 2 یا 3 ستاره است. به همین دلیل سرانه هزینه‌ای که یک گردشگر روس برای اقامت و سفر یک هفته‌ای به ترکیه انجام می‌دهد حدود 500 دلار است که بسیار کم است. در ضمن روس‌ها تمایل دارند سفرهایی یک تا دو هفته‌ای به ترکیه داشته‌باشند.

با توجه به اینکه سال 2018 حدود دو و نیم میلیون روس به ترکیه سفر کرده‌اند، ترک‌ها پیش‌بینی می‌کنند امسال تعداد بیشتری به ترکیه سفر کنند و هتل‌های بیشتری در اختیار روس‌ها قرار گیرد.

انگلیسی‌ها می‌روند مولا و فرانسوی‌ها بودروم
توریست‌های انگلیسی از نظر تعدادشان در سفر به ترکیه در مقایسه با دیگر کشورها، سوم هستند. با وجود این در خود انگلستان ترکیه انتخاب آخر گردشگران انگلیسی است. اولویت توریست‌های انگلیسی برای سفر به ترتیب اسپانیا، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، آمریکا، آلمان، یونان، هلند، پرتغال، بلژیک و در نهایت ترکیه است.

فعالیت‌های مورد علاقه توریست‌های انگلیسی: استراحت در کنار ساحل، گلف بازی کردن، استفاده از کشتی‌های تفریحی است. از طرفی علاقه‌مند به گردشگری سلامت هستند و استفاده از چشمه‌های آب‌گرم و ماساژدرمانی را دوست دارند. شهرگردی و تورهای فرهنگی و تماشای آثار تاریخی از دیگر تفریحات توریست‌های انگلیسی است. البته در شهرگردی بسیار نسبت به قیمت تور حساس‌اند و اگر قیمت‌ها برای‌شان پایین باشد جذب می‌شوند.

گردشگران انگلیسی در تعطیلات سال نو و عید پاک حدود 60% به شهر مولا می‌روند. 15% استانبول را ترجیح می‌دهند و 12% به آنتالیا می‌روند. انگلیسی‌ها معمولا برای سفرهای خود از تورهایی که کلیه خدمات در آنها لحاظ شده استفاده می‌کنند و به طور متوسط تا 10 روز در ترکیه اقامت می‌کنند.

فرانسوی‌ها هم دوستدارند تعطیلات خود را در ترکیه سپری کنند. ترکیه بعد از اسپانیا، ایتالیا، فاس، تونس و مصر، انتخاب بعدی فرانسوی‌ها برای سفر است. فرانسوی‌ها طرفدار تورهای طبیعتگردی هستند. البته استقبال آنها از تورهای شهرگردی هم کم نیست. فرانسوی‌ها در تابستان معمولا بین یک تا دوهفته سفر می‌روند و در هتل‌های 3، 4 و 5 ستاره اقامت می‌کنند. فرانسوی‌ها معمولا در یک تعطیلی یک هفته‌ای به طور متوسط بریا هر نفر 1000 یورو هزینه می‌کنند.

فرانسوی‌ها دوست دارند به بودروم، ازمیر، آنتالیا، استانبول و کاپادوکیه سفر کنند.

رفتار گردشگران ایرانی در سفر به ترکیه چطور است؟
اکثر همسایه‌های ترکیه مانند آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان و ترکمنستان بیشتر برای بازدید از نمایشگاه‌ها، استفاده از تفریحات زمستانی، اهداف تجاری و شغلی از جمله ملاقات‌های کاری به ترکیه می‌آیند. در این میان ایرانی‌ها در سال‌های اخیر بیشتر به طرف سفر به ترکیه جذب شده‌اند. از دید نشریه اقتصادی خبر هفت در ترکیه، گردشگران ایرانی بیشتر طرفدار تفریحات ساحلی و خرید کردن هستند.

به طور متوسط هر ایرانی در سفر به ترکیه حدود 2 هزار یورو هزینه می‌کند و اولویت آنها برای سفر شهرهای استانبول، آنتالیا، مولا، کنار شهر مولا کُنیا و در نهایت بورسا است.

 

مسافران ژاپنی بسیار کنجکاوند.
مسافران ژاپنی بسیار کنجکاوند.
گردشگران آمریکایی‌، برخلاف انگلیسی‌ها، دست و دلبازند و بیشتر از دیگر گردشگران خرج می‌کنند.گردشگران آمریکایی‌، برخلاف انگلیسی‌ها، دست و دلبازند و بیشتر از دیگر گردشگران خرج می‌کنند.
گردشگران آمریکایی‌، برخلاف انگلیسی‌ها، دست و دلبازند و بیشتر از دیگر گردشگران خرج می‌کنند.گردشگران آمریکایی‌، برخلاف انگلیسی‌ها، دست و دلبازند و بیشتر از دیگر گردشگران خرج می‌کنند.

خلاصه رفتار توریست‌های خارجی:

  • گردشگران آمریکایی‌، برخلاف انگلیسی‌ها، دست و دلبازند و بیشتر از دیگر گردشگران خرج می‌کنند.
  • مسافران ژاپنی بسیار کنجکاوند و از کوچک‌ترین امور سوال می‌پرسند.
  • با اینکه توریست‌های اسرائیلی بسیار پولدارند، از همه بیشتر چانه می‌زنند.
  • مردم آمریکا و ژاپن بیشتر طرفدار بناهای تاریخی کشور ترکیه هستند.
  • توریست‌های آلمانی و روسی دریای مدیترانه و انگلیسی‌ها دریای اژه را ترجیح می‌دهند.
  • مسافران یونانی و اسرائیلی به خوبی ترکیه را می‌شناسند.
  • توریست‌های ایرانی خرید کردن را بیش از هر چیزی ترجیح می‌دهند.

منبع:وب سایت اقتصادی خبر هفت

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =