راهنمای سفر به استانبول برای افراد درون‌گرا

راهنمای سفر به استانبول برای افراد درون‌گرا

استانبول شهری پرهیاهو با خیابان‌های شلوغ و انرژی فراوان است. خوشبختانه این شهر برای مسافران درون‌گرا نیز مناطق خلوت و مخفی فراوانی دارد که می‌توان حس آرامش را در آنجا پیدا کرد. استانبول سرا به سراغ برخی از بهترین تفریحات ممکن برای مسافران درون‌گرا به مقصد استانبول رفته است.

در اطراف بالات قدم بزنید

محله‌های فنر و بالات در گذشته منطقه مهمی برای اقامت خانواده‌های ثروتمند یونانی از شاخه ارتدکس بودند، اما حالا خانه‌های قدیمی با معماری زیبای آن‌ها انتظار شما برای کشف شدن در فضایی آرام و ساکت را می‌کشند. کلیسای اسقف اعظم قسطنطنیه مکانی ایده آل برای یک فرد درون‌گرا به‌منظور روشن کردن یک شمع و نشستن در تنهایی و تفکر است.

دوچرخه‌سواری در اطراف بویوک آدا

اگر یک درون‌گرای فعال هستید، احتمالا دوچرخه‌سواری در اطراف بویوک آدا یکی از تجربه‌های غیرقابل‌تصور برای شما در استانبول باشد. از شلوغی‌های میدان اصلی شهر گذر کرده و خود را به گوشه و کنار خلوت‌تر این جزیره به‌منظور تماشای مناظر حیرت‌انگیز برسانید.

برای مطالعه به سالت گالاتا بروید

اگر به دنبال مکانی ساکت برای کمی مطالعه و کار هستید، کتابخانه تحقیقاتی سالت گالاتا بهترین گزینه محسوب می‌شود. این مکان که در گذشته یک بانک متعلق به امپراتوری عثمانی بود، دارای یک کتابخانه مدرن، کتاب‌فروشی، یک گالری هنری، کافه و رستوران است. می‌توان ساعت‌های زیادی را در این مکان گذراند.

 

به دیدار یک نمایشگاه در گالری استانبول مدرن بروید

استانبول مدرن قطب اصلی هنر معاصر استانبول بوده و گوشه و اطراف آن محل مناسبی برای خیره شدن به یک هنر زیبا است. به‌علاوه در این مکان یک صندلی رو به پنجره‌ای بزرگ قرار دارد که مشرف به نمایی حیرت‌انگیز از بوسفور و محله سلطان احمد است. نشستن در این مکان، آرزوی هر فرد درون‌گرایی است.

از کافه Four Letter Word Coffee دیدن کنید

جزایر پرنسس جایی است که جمعیت فراوان توریست‌ها شما را آزار نمی‌دهد؛ جزیره کوچک بورگاز آدا پر از کلیساهای قدیمی پنهان در میان درختان کاج، قایق‌های ماهیگیری در کنار اسکله و خانه‌های زیبا با قدمت فراوان است. کافه Four Letter Word Coffee در این جزیره و به دور از هیاهوی شهری واقع شده و تنها در آخر هفته‌ها باز است. در این کافه به استراحت پرداخته و سپس کمی در اطراف آن قدم بزنید.

به دیدار موزه بی‌گناهی بروید

رمان اورهان پوماک با نام موزه بی‌گناهی استانبول داستان یک عشق دردناک را روایت می‌کند که در آن مردی به جمع‌آوری وسایل کوچکی از عشق خود به‌منظور زنده نگاه داشتن یاد او می‌پردازد. موزه‌ای در استانبول به همین نام وجود دارد که می‌توان تمامی شخصیت‌های کتاب را در آن پیدا کرد. به‌علاوه این موزه شما را به دورانی کاملا متفاوت از استانبول امروزی می‌برد.

از درون روهبان اوکولو به اطراف نگاه کنید

روهبان اوکولو (Ruhban Okulu) که در گذشته یکی از مدارس اصلی تدریس علوم دینی متعلق به کلیسای ارتدکس قسطنطنیه بود، در سال ۱۹۷۱ و به‌موجب قانونی از سوی دولت ترکیه مبنی بر تعطیلی مراکز آموزشی خصوصی، بسته شد. امروزه این مدرسه زیبا همچنان با کلاس‌های درس و کلیسای کوچک خود پابرجاست. باغچه زیبای این مدرسه نمایی حیرت‌انگیز رو به دریا دارد. به دیدار این مدرسه رفته و به‌تنهایی بر روی یکی از نیمکت‌های باغچه آن نشسته و در حین تماشای مناظر اطراف، غرق در تفکر شوید.

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

10 نکته مهم برای اولین سفر به استانبول

10 نکته برای کسانی که برای اولین بار به استانبول سفر می کنند! استانبول با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =