معرفی منطقه سلطان‌بیلی استانبول

معرفی منطقه سلطان‌بیلی استانبول

منطقه سلطان‌بیلی استانبول (Sultanbeyli istanbul) یکی از مناطق آسیایی واقع در شهر استانبول است که از جنوب غرب با منطقه کارتال از شرق با منطقه پندیک از شمال غرب با منطقه سنجاق تپه همسایه است.

از منطقه سلطان‌بیلی به عنوان مکان زندگی سلطان نام برده میشود. منطقه سلطان‌بیلی در تاریخ به دوران باستان و امپراتوری رم و بیزانس بازمیگردد؛ منطقه ای که از اسکودار تا گبز را در بر میگیرد.

منطقه سلطان‌بیلی استانبول

منطقه سلطان‌بیلی به دلیل موقعیت استراتژیک که بین اروپا و آسیا قرار داشته از مناطق مهم استانبول به حساب می امده که در زمان فتح استانبول به دست ترکها از ارزش های زیادی برخوردار است.

از مهمترین اماکن موجود در منطقه سلطان‌بیلی میتوان به قلعه آیدوس اشاره نمود که با فتح استانبول این قلعه در دوره های بعدی به قلعه ای درونی تبدیل گردید.اهمیت این قلعه در سلطان‌بیلی به دلیل تامین امنیت جاده ها و کاروان های عبوری از این منطقه بوده است. با ساخت و افتتاح پل فاتح سلطان محمد که از بسفر عبور میکند؛ این منطقه تحولات مهمی را به خود دید.

بزرگراه اصلی که استانبول را به شهر آنکارا متصل میکند از منطقه سلطان‌بیلی عبور میکند که از نقاط مهم در امور حمل ونقل در این منطقه به حساب می اید.

منطقه سلطان‌بیلی استانبول

حمل و نقل در منطقه سلطان بیلی با اتوبوس و مینی بوس به سهولت انجام میگرد. علاوه بر این خطوط ارتباطی ایستگاه مترو به مرکز منطقه سلطان‌بیلی و قلعه تاریخی آیدوس در اینده متصل خواهد شد.

شهرداری منطقه سلطان‌بیلی از سال ۱۹۹۴ تشکیل شده و به طور مستقل اداره میشود. شهرداری منطقه سلطان‌بیلی از سال ۲۰۰۹ در اختیار حزب عدالت و توسعه می باشد و شهردار این منطقه حسین کسکین از حزب عدالت و توسعه میباشد.

مراکز خرید منطقه سلطان بی لی استانبول

قلعه آیدوس استانبول

اماکن دیدنی و آثار تاریخی منطقه سلطان بی لی

نقشه و موقعیت جغرافیایی منطقه سلطان بی لی استانبول

برگرفته از پیج istanbul.gardy

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =