محله ​کوزگونجوک استانبول

محله ​کوزگونجوک استانبول

محله کوزگونجوک(Kuzguncuk Mahallesi) در بخش آسیایی بسفر و در ناحیه اسکودار استانبول واقع شده است. کوزگونجوک از محله های آرام و دلنشین قسمت آسیایی استانبول است که در آن خانه های چوبی رنگارنگ قابل مشاهده هستند.

کوزگونجوک که در زبان ترکی به معنای” کلاغ کوچک ” می باشد با چشم انداز بسیار خوبی به بسفر، خانه هایی رنگارنگ و خیابان هایی آرام، اخیرا مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است.این محله بخشی از شهر به شمار می رود و توسط طبیعتی حفاظت شده، گورستان و بخشی نظامی احاطه شده است.

کوزگونجوک استانبول  

اگر از قدم زدن در کوچه های آرام و مشاهده خانه های رنگارنگ زیبای این محله بگذریم کلیساها و پرستشگاه های تاریخی نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. خیابان ” ایجادیه İcadiye ” اصلی ترین خیابان این محله است. در ابتدای این خیابان و در سمت چپ آن پرستشگاه” بت یا آکوو Beth Ya’akov” قرار دارد که درسال 1878 میلادی ساخته شده و هم اکنون نیز به فعالیت خود ادامه می دهد. چند قدم جلوتر کلیسای زیبای Hagios Panteleimon قرار گرفته که تاریخ ساخت آن به سال 1831 میلادی برمیگردد. این کلیسا در مکانی بنا شده که قبل از کلیسایی قدیمی متعلق به قرن 6 میلادی در آن قرار داشته است. خیابان ایجادیه همچنین چندین کلیسا و پرستشگاه دیگر را نیز در خود جای داده است.

کوزگونجوک استانبول

فرهنگ و قدمت کوزگونجوک

این محله برای قرن ها محل سکونت اقوامی چون یهودی ها، یونانی ها، ارمنی ها و ترکها بوده است و وجود پرستشگاه ها و مساجد و کلیساها در کنار هم و با فاصله ای کم از یکدیگر در این منطقه گواه سکونت این اقوام در اینجا و پیشینه تاریخی این محله می باشد.

کوزگونجوک استانبول

نحوه دسترسی به محله کوزگونجوک استانبول

در اسکله اوسکودار اتوبوس های 5, 15B, 15C, 15E, 15F را سوار شوید و در ایستگاه Kuzguncuk پیاده شوید (این مسیر تقریباً 5 دقیقه زمان می برد).

نقشه و موقعیت جغرافیایی محله کوزگونجوک استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =