چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

محله کادیکوی استانبول

محله کادیکوی استانبول

محله زیبای کادیکوی در قسمت آسیایی استانبول واقع شده است که با داشتن تاریخچه مشهور، یکی از بهترین محله‌های شهر استانبول می‌باشد.

منطقه کادیکوی شامل محله گوزتپه، کیزیل توپراک، محله بستانجی، سوادیه، جاده بستان، آجی بادم، فنر باحچه، فنریولو، فکیرتپه، حسن پاشا، کالامیش، مودا، شاشکین بکال و … می باشد.
اکثریت محله های ذکر شده در کنار دریا و در معروفترین خیابان قسمت آسیایی استانبول به نام بغداد جادسی یا همان خیابان بغداد واقع شده اند.

۹ مکان جذاب برای گشت و گذار در محله کادیکوی استانبول

تاریخچه، ابعاد و ویژگی‌های محله کادیکوی
این منطقه در ساحل دریای مرمره واقع شده‌است. هیچ ساختمان تاریخی با اهمیت زیادی در این منطقه وجود ندارد. اما نکته قابل توجه در رابطه با محله کادیکوی این است که در سیر صعودی رشد شهر استانبول، محله کادیکوی نیز از ۲۰ سال پیش بسیار پیشرفت کرده است. همچنین مساحت این منطقه ۴۱ کیلومتر مربع می‌باشد.

در محله کادیکوی یک دهکده باستانی وجود دارد که نام آن حلسدون می‌باشد. همچنین بعدها صومعه‌های بسیاری در این مکان ساخته شده است و شورای اولیه کلیسای مسیحیت، در قرن پنجم چندین بار از محله کادیکوی بازدید کرده است. از تاریخ مذهبی این شهر امروزه تنها چند صومعه در باغ‌های آن باقی مانده است. همچنین از نظر تفریحی در محله کادیکوی کلوپ‌های قایق تفریحی و تفریحگاه‌های ساحلی، جاده‌های عریض در سواحل، می‌توانند برای گردشگران جاذبه ایجاد کنند. اگر بخواهید مکانی برای استراحت عصر و یا پیک نیک با خانواده خود داشته باشید قسمت فنرباهچه از شهر کادیکوی می‌تواند برای شما مناسب باشد و اگر قصد خرید و گشتن در فروشگاه‌های محله کادیکوی را داشته باشید باید به خیابان بگهاد بروید.

این مکان از نظر امکانات بسیار کامل می‌باشد. همچنین در این منطقه ایستگاه قطار حیدر پاشا قرار گرفته است. این ایستگاه در سال ۱۹۰۶ به سبک معماری پروس ساخته شده که شروع و انتهای خط قطار بگهاد می‌باشد.

همچنین در آن مقبره‌ها و یادبودهای تاریخی که از جنگ کریمه به جا مانده است. در آن سربازان انگلیسی و فرانسوی که جان خود را در آنجا از دست داده بودند دفن شده‌اند.این مقبره‌ها همچنین در دامنه‌های نزدیک به ایستگاه و کنار یک بیمارستان ارتشی بزرگ قرار گرفته است. فلورانس نایتینگل در جنگ کریمه که در قرن نوزدهم به وقوع پیوست از مجروحان آن پرستاری کرده و در این منطقه اتاق وی را به عنوان موزه‌ای کوچک تا به امروز نگه داشته‌اند.

اقامت در منطقه کادیکوی استانبول :

تنوع قیمت و کیفیت هتل در کادیکوی بسیار بالاست و شرایط اقامت در هتل 5 ستاره لوکس تا مهمان پذیرهای ارزان قیمت ، وجود دارد . هتل 5 ستاره مودا و هتل هیلتون از هتل های لوکس کادیکوی هستند . هتل سوادیه (Suadiye) و هتل دیلا هم از هتل های 4 ستاره کادیکوی هستند . هتل سیدونیا ، مای دورا و کادیکوی پارک سوئیت از بهترین هتل های 3 ستاره کادیکوی برای اقامت هستند .

محله کادیکوی استانبول
محله کادیکوی استانبول یکی از بزرگترین و البته قدیمی ترین محله های شهر است و تقریبا 41 کیلومتر مربع ، مساحت دارد . این محله با وجود قدمت طولانی در حال پیشرفت است و سالانه به ساختمان های جدید ، هتل های نو و مراکز خرید مدرن آن ، مانند مرکز خرید کوزی ، افزوده می شود . اوپرا اونور پاساژ نیز قدیمی ترین بازار در منطقه کادیکوی استانبول است که برندهای مختلف پوشاک در آنجا عرضه میشود . در این محله هر هفته سه شنبه بازار برگزار می شود که مورد استقبال گردشگران و مردم محلی استانبول است و بیشتر از سایر بازارهای هفتگی استانبول مورد توجه قرار می گیرد .

تفریح و خرید در محله کادیکوی استانبول :

برای تفریح در کادیکوی میتوانید از کلابها ، قایق های تفریحی و تفریحگاه‌های ساحلی بهره مند شوید و یا به بازدید از جاهای تاریخی کادیکوی بروید . تجربه یک روز دلنشین در فنرباغچه هم خالی از لطف نیست . برای خرید و گشتن در فروشگاه‌های محله کادیکوی باید به خیابان بغداد بروید . خیابان بغداد که طولانی ترین خیابان ترکیه است و حدود چهارده کیلومتر طول دارد ، در نزدیکی این محله قرار دارد . اگر به دنبال مراکز خرید ارزان در استانبول هستید میتوانید به خیابان بهاریه بروید .

خیابان بهاریه مخصوص پیاده روی در منطقه آسیائی استانبول و از مناطق معروف برای خرید در میان مردم استانبول است . این خیابان با یک انطباق از معماری گذشته مکانی بسیار مناسب برای خرید اهالی است . این خیابان علاوه بر فروشگاه های متعدد دارای آثار تاریخی نیز می باشد .

دسترسی به محله کادیکوی استانبول :

از آنجا که منطقه کادیکوی یکی از معروف ترین بخش‌ها در قسمت آسیایی استانبول است ، مسیرهای رفت و آمد به این منطقه برای گردشگران تور استانبول بسیار در دسترس و راحت است . حتی از راه آبی به محله کادیکوی دسترسی دارد و از کاباتاش تا سیرکه جی مسیر عبور با کشتی‌های کوچک فراهم است . همچنین برای رفتن به این محله می‌توان از اتوبوس ، ون و خط مترو بگهاد استفاده کرد . اگر میخواهید از میدان تکسیم به کادیکوی بروید ، میتوان از اسکله امین اونو یا بشیکتاش با فری بوت ( لنج/ کشتی ) به اسکله کادیکوی رفت .

برای این کار باید یا از تکسیم با مینی بوس های زرد رنگ دولموس (dolmuş) به بشیکتاش و یا با قطارهای کابلی از تکسیم به ساحل کاباتاش و یا به ساحل امین اونو بروید و با پرداخت سه تا چهار لیر از لنج ها برای رفتن به کادیکوی استفاده کنید .

 

بازدیدکننده محترم در صورت هر گونه ابهام یا ارائه پیشنهاد در خصوص این مطلب می توانید با نوشتن دیدگاهتان، ما را مطلع سازید، کارشناسان استانبول سرا کمتر از ۴۸ ساعت به شما پاسخ خواهند داد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 16 =