چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

خدمات بیمارستان های دولتی استانبول

خدمات بیمارستان های دولتی استانبول

بیمارستان های دولتی استانبول
در استانبول بیمارستان های دولتی و خصوصی بسیاری برای ارائه خدمات به بیماران در فعالیت هستند.

تفاوت هزینه درمان در بیمارستان های دولتی با خصوصی بسیار مشهود است. تقریبا هزینه درمان در بیمارستان دولتی کمتر از نصف هزینه درمان در بیمارستان خصوصی است.

به طورمثال اگر ویزیت یک دکترعمومی در بیمارستان خصوصی 120 لیر باشد در بیمارستان دولتی 50 لیر می باشد. بیمارستانهای دولتی تمامی خدمات درمانی را انجام می دهند، معمولا این بیمارستان ها در یک محیط وسیع می باشند با چند ساختمان که هر کدام از این ساختمان های مربوط به یک رشته بیماری از جمله: ارتوپد، گوش وحلق، بینی، گوارش، آزمایشگاه و… می باشد. هموطنان عزیز در صورت گرفتن اقامت ترکیه، خرید خانه در استانبول، گرفتن شهروندی ترکیه می توانند از خدمات بیمارستان های دولتی بهره مند شوند.

در بیمارستان های دولتی فقط بیمه SGK یا همان بیمه تامین اجتماعی را قبول می کنند و در صورت داشتن این بیمه تمامی خدمات و حتی دارو رایگان می باشد.

هموطنان ایرانی در صورت اخذ شهروندی ترکیه، اخذ مجوز کار می توانند این بیمه را داشته باشند و از خدماتش استفاده کنند. بیمارستان دولتی با بیمه های خصوصی کار نمی کنند.

بیمه های خصوصی فقط در بیمارستان های خصوصی و داروخانه هایی که طرف قراردادشان هستند، قابل قبول می باشند.

برای مراجعه به بیمارستان های دولتی باید از طریق سایت hastanerandevu.gov.tr راندوو گرفته شود. در صورتی که شخصی در شرایط و حال بدی باشد باید از درب اورژانس وارد بیمارستان شود، در این صورت بدون گرفتن راندوو پذیرش شده وهزینه ای برای درمان پرداخت نمی شود.

بعضی از بیمارستان های دولتی به بیماران در منزل خدمات ارائه می دهند.

 

بازدیدکننده محترم در صورت هر گونه ابهام یا ارائه پیشنهاد در خصوص این مطلب می توانید با نوشتن دیدگاهتان، ما را مطلع سازید، کارشناسان استانبول سرا کمتر از ۴۸ ساعت به شما پاسخ خواهند داد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 3 =