محله چوکورجوما استانبول

محله چوکورجوما استانبول

محله چوکورجوما استانبول(Çukurcuma) که یکى از مناطق قدیمى شهر استانبول در منطقه بی اغلو (Beyoğlu) واقع است، که یکی از مناطق محبوب علاقه مندان به اشیاء قدیمى و آنتیک در استانبول مى باشد.

در این منطقه بیش از صد مغازه و بوتیک آنتیک و گالرى هنرى قرار دارد و همچنين مسجد چوکورجوما و چشمه تاریخی یکى دیگر از جاذبه این مکان هستند.

در چوکورجوما خانه های قدیمی که بازسازی شده و در حال حاضر به عنوان مغازه های عتیقه (آنتيك) مورد استفاده قرار گرفته اند.

مى توانید انواع عتیقه های زیبا از قبیل گلدان عثمانی قرن نوزدهم، وسایل قدیمى نوستالژی از دهه ٥٠ میلادى از سراسر اروپا، نقاشی های قدیمی ، نقاشی های عتیقه و انواع وسایل آنتیک و قدیمى را در این مغازها پیدا کنید.


فروشگاهاى معروف این مکان از جمله مغازه اَ لا تورکا (A La Turca ) با انواع عتیقه هاى اصل ، اسلی گونشیرای (Asli Gunsiray) با آثارى از دوره عثمانى و مغازه مدرن تریح (Modern Tarih) با عتیقه ها و وسایل از کشورهاى چین، افریقا و مغولستان باز دیدن نمایید.

گالرى ها واقع در محله چوکورجوما :
گالرى ها زیادى از جمله گالرى سى.اى.ام (C.A.M. Galer)، گالرى آرتیست (Galeri Artist)، گالری گاما (Gama Gallery)، مارس استانبول (‏ MARS Istanbul) و بولوک آرت (BLOK art) در این منطقه قرار دارند.


موزه معصومیت یا بی‌گناهی :
از جاذبه های دیگر محله چوکورجوما در استانبول می توان به موزه معصومیت یا بی‌گناهی (Museum of Innocence) اشاره کرد که موزه جالبى است که توسط نویسنده برنده جایزه نوبل ترکی، اورهان پاموک (Orhan Pamuk) در سال ۲۰۱۲ میلادى افتتاح شد.

در این موزه اشیا روزمره متنوعى مربوط به نیمه دوم قرن بیستم در ویترین‌های زیبا به نمایش گذاشته شده‌اند، که با الهام گرفتن از رمانى به نام معصومیت از خود پاموک مى باشد، که خانه‌ی قدیمی سه طبقه‌ای است که متعلق به سال ۱۸۹۷ میلادى مى باشد.

نقشه و موقعیت جغرافیایی محله چوکورچوما استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟ مهم نیست که چه زمانی به شهر استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دوازده =