ساحل بورج استانبول

ساحل بورج استانبول

ساحل بورج استانبول(Burc Beach) یکی از مشهورترین سواحلی است که در طول کرانه دریای سیاه واقع شده است و متعلق به دانشگاه بغازیجی می باشد.

بورج ساحلی درخشان،با منظره ی موج هایی عظیم است . آب دریا در این محل تا 100 متر از ساحل، کم عمق، صاف و تمیز است. این ساحل در شهرک کیلیوس Kilyos واقع است و با فاصله ی 15 کیلومتر به سمت شمال از مرکز شهر استانبول واقع می باشد.

ساحل بورج استانبول

ساحل بورج توسط انجمن دانشگاه بغازیچی Boğaziçi University Alumni Association اداره می شود ؛ با این حال افراد محلی و مهمانان خارجی را هم می پذیرد.

در ساحل بورج شما می توانید در یک آخر هفته از ازدحامی دل پذیر از مردم لذت ببرید. روزانه حدود 2000 نفر به این محل وارد می شوند و افراد می توانند از کافه ها و بارهای فراوان با غذاهای لذیذ به همراه اجرای موسیقی زنده استفاده ببرند.

بورج استانبول

طول این ساحل زیبا 1 کیلومتر است. ساحل بورج اگرچه وسعت خیلی زیادی ندارد اما دارای وضعیتی فوق العاده می باشد. همواره می توان افراد محلی را مشاهده کرد که مانند توریست ها برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به این ساحل می آیند.

ساحل بورج استانبول

این محل نقطه ی بسیار مناسب برای لذت بردن ازورزش های هیجان انگیز تابستانی مانند کایت سواری، قایق رانی، والیبال ساحلی، فوتبال و موج سواری می باشد. کایت سواری ساحل بورج بسیار معروف است و انجام دادن این ورزش به افراد دارای ناراحتی قلبی توصیه نمی شود. همچنین مدیران این ساحل هر ساله تور های جهانی در خصوص کایت سواری حرفه ای برگزار می کند.

آموزشگاه کایت سواری ولکایت Volkite school کلاس هایی را برای مبتدیان و افراد پیشرفته برگزار می کند. کلاس های مهارتی، با آموزش تکنیک های حرکت کردن در مسیر وزش باد، که شما با 10 تا 15 ساعت آموزش می توانید به راحتی یک کایت را کنترل و هدایت کنید. افراد عضو انجمن دانشگاه بغازیچی می توانند در هر آخر هفته از خدمات رایگانی که از طرف دانشگاه عرضه می گردد، بهره مند شوند.

 ساحل بورج استانبول

ساحل بورج با منظره ای از دریایی بی کران، چترو سایه بان های ساحلی با رنگ های شاد، کافه ها و افرادی که سرگرم انجام ورزش های آبی هستند، این احساس را به شما می دهد که انگار کیلومتر ها از شهر و مشکلات روز مره ی خود دور شده اید. می توان به شما این اطمینان را داد که از گذراندن وقت خود در این ساحل، خسته و پشیمان نخواهید شد؛ در حین لذت بردن از دریا، بازی کردن والیبال، استراحت کردن در یک فاصله ی زمانی و نوشیدن در یکی از کافه ها، پیوستن به مهمانی های ساحلی در یک بعد از ظهر، متوجه خواهید شد که زمان چقدر با سرعت سپری می شود و این ها تنها قسمتی از مزیت های گذراندن اوقات در این مکان می باشد.

ساحل بورج استانبول

نحوه دسترسی به ساحل بورج استانبول

ایستگاه متروی حاجی عثمان پیاده شوید و اتوبوس شماره ۱۵۲ (مسیر زکریا کوی) را سوار شوید و در ایستگاه مدرسه پلیس (Polis Okulu) پیاده شوید. پس از نیم ساعت پیاده روی به ساحل خواهید رسید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی ساحل بورج استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 2 =