پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

رومینگ تلفن همراه در ترکیه

رومینگ تلفن همراه در ترکیه

رومینگ چیست؟
رومینگ به زبان ساده یعنی اینکه بتوانید با سیم کارت ایرانی خود در خارج از ایران از امکاناتی مثل دریافت تماس و پیامک و اینترنت استفاده کنید. با استفاده از سرویس رومینگ، شما نیازی به تهیه سیم کارت کشور مقصد ندارید و با همان سیم کارت خود می‌توانید از شبکه‌های تلفن همراه کشور مقصد، از خدمات اپراتور خود استفاده کنید.

هنگام ورود به ترکیه نیز به محدوده رومینگ بین المللی وارد می شوید سیم کارت شما به صورت خودکار به حالت رومینگ تبدیل می شود. (روشن کردن گوشی تلفن همراه در حالت رومینگ مبلغی از اعتبار شما کسر نخواهد کرد).

اگر گوشی شما به صورت خودکار قابلیت تبدیل به حالت رومینگ را نداشته باشد می‌توانید گوشی خود را یک بار خاموش و روشن نمایید.

اگر تنظیمات گوشی شما در حالت دستی (manual) باشد به محض ورود به ترکیه سه اپراتور به شما پیشنهاد میگردد که بر اساس تجربیات ما، اپراتور vodafone بهترین امکانات و آنتن دهی را دارا است.

در حالت رومینگ دریافت پیامک (SMS) رایگان است. بنابراین نگران دریافت پیامک های تبلیغاتی در دوران سفر نباشید. در هنگام استفاده از سرویس رومینگ به خاطر داشته باشید هزینه مکالمات بر مبنای دقیقه محاسبه میگردد یعنی برای مکالمات کمتر از ۶۰ ثانیه هزینه یک دقیقه مکالمه و برای مکالمات کمتر از ۱۲۰ ثانیه هزینه دو دقیقه مکالمه و محاسبه می شود پس همواره دقایق مکالمات خود را کامل نمایید.

بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل نمائید تا هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط رامتحمل نگردید. در صورت بر قراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور ثالث هزینه مکالمه برای تماس گیرنده و مخاطب مطابق با تعرفه های رومینگ محاسبه خواهد گردید.

نکاتی که در مورد رومینگ تلفن همراه در ترکیه باید بدانید:

1- ایرانسل و همراه اول در ترکیه با استفاده از رومینگ خط می دهند.

2- استفاده از رومینگ هزینه بالایی دارد و حتما باید دانسته از آن استفاده کنید.

3- اگر قصد دارید به مدت طولانی در ترکیه بمانید پیشنهاد می کنیم خط ترکیه را هر چه زود تر تهیه کنید که با پاسپورت به راحتی قابل خرید است.

4- روشن بودن موبایل با خط های ایران هزینه ای برای شما ندارد و حتی اس ام اس های دریافتی هم رایگان است. ولی اگر کسی با شما تماس بگیرد و جواب دهید هزینه رومینگ برای شما مصاحبه می شود.

5- معمولا تنظیمات رومینگ به صورت اتومات ست می شود در غیر این صورت می تونید از سایت اپراتور خود تنظیمات رومینگ رو دریافت کنید.

مثلا برای همراه اول ستاره ۱۰ ستاره ۲۹ مربع (#۲۹ *۱۰ *)است .

معمولا بعد از ورود به ترکیه اپراتور همراهتون پیامک هایی جهت تنظیمات رومینگ و یا خرید بسته برای شما ارسال می کند که با استفاده از آن پیامک می تونید تنظیمات رومینگ رو انجام داده و با بسته رومینگ بخرید.

 هزینه رومینگ ایرانسل به شرح زیر است:

 هزینه های استفاده از رومینگ “ایرانسل” در ترکیه
مکالمه با ایران به ازای هر دقیقه 3800 تومان
مکالمه در داخل ترکیه به ازای هر دقیقه 3800 تومان
مکالمه دریافتی به ازای هر دقیقه 3800 تومان
پیامک ارسالی 1500 تومان
پیامک دریافتی از ایران رایگان
استفاده از اینترنت به ازای هر مگابایت 1500 تومان

 

همانطور که در جدول بالا ذکر شد هزینه تماس به خط ایران یا ترکیه هر دقیقه 3800 تومان می باشد و اگر کسی با شما تماس بگیرد نیز برای شما هر دقیقه 3800 تومان حساب می شود. تعرفه ها به صورت دقیقه ای است و اگر شما حتی یک ثانیه هم صحبت کنید یک دقیقه حساب می شود.

پیامک های دریافتی رایگان و هزینه پیامک های ارسالی 1500 تومان است.

اینترنت به ازای هر مگابایت 1500 تومان است بنابراین پیشنهاد می کنیم که دیتای خود رو فقط در مواقع ضروری روشن کنید و یا بسته اینترنت رومینگ رو همون روزی که پرواز دارید تهیه کنید، برای مثال بسته 100 مگابایت 7 روزه رومینگ ایرانسل 150 هزار تومان است که بهتره فقط برای ارتباط و موارد ضروری ازش استفاده کنید و مثلا باهاش اینستا رو باز نکنید

در هنگام رومینگ از خطهای اعتباری استفاده کنید که متحمل هزینه های ناخواسته نشوید، پیشنهاد می کنیم حتما از بسته های رومینگ اینترنت استفاده کنید.

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 16 =