رستوران های کوم کاپی استانبول

رستوران های کوم کاپی استانبول

کوم کاپی محله ای است که به خاطر سروِ انواع نوشیدنی  و ماهی و تنقلات، در جوار موزیسین های دوره گرد، شهرت بسیار دارد.

این بخش، فرهنگ رستوران های استانبول را سالهاست که زنده نگه داشته اند.

محله ی کوم کاپی، از دوره ی حکومت بیزانس، به عنوان یک دهکده ی ماهیگیری بنا شده، و در آن زمان که به عنوان لنگرگاهی به نام Kostonkalion شناخته می شد، محلی برای وقت گذراندن دریانوردان بوده است.

دریانوردانی که روزهای بسیاری را در کشتی ها سپری کرده بودند، برای رفع دلتنگیشان نسبت به خشکی، ابتدا به این محله می آمدند و بدین ترتیب این محله رفته رفته تبدلیل به رستوران ها شده و با همین شهرت باقی ماند.

در زمان عثمانی نیز این محله، همواره محل خوردن و نوشیدن و خوش گذرانی بوده و بیشتر ساکنان آن که هم این رستوران ها را اداره می کردند و هم مشتریان دائمی آن ها بودند، ارمنی ها و یونانی ها بودند.

ترکیب بوی خوش انواع ماهی ها، تنقلات و نوشیدنی ها، که هر یک از دیگری لذیذ ترند، عطری منحصر به فرد را برای این محله به ارمغان آورده است.

خوش گذرانی در خیابان های پوشیده از سنگ فرش و ناهموارِ کوم کاپی، از ساعات اولیه ی شب آغاز می شود.

 درمنوی رستوران ها، غذاهای سنتی ترکیه نظیر topik (غذایی شبیه به پیراشکی که به جای خمیر، سیب زمینی دارد)، fasulye pilaki(خورام لوبیای خشک)، çerkez tavuğu(نوعی غذا با مرغ).

fava(خوراک لوبیای له شده)، هُمُس،haydari(ماست بورانیبا سیر)، acılı ezme(فلفل قرمز تند و گوجه ی له شده)، çiroz(نوعی ماهی دودی)، lakerda(نوعی ماهی)، صدف و دلمه به چشم میخورد.

بعد از پیش غذا، انواع ماهی های تازه ی فصل به عنوان غذای اصلی، سرو می شوند. در کنار این غذاها، انواع نوشیدنی ها، بسته به سلیقه ی مشتریان عرضه می شوند، اگرچه اکثر مشتری ها نوشیدنی سنتی ترکیه را ترجیح می دهند.

 

موزیسین های کولی که اکثرا در این محله زندگی می کنند، در کنار میزهایی که دورِ آن افراد، به زبان های مختلفی در حال صحبت اند، موسیقی می نوازند.

از این موزیسین های دوره گرد که معمولا با نواختن ویولن، طبل و یا کلارینت به میزتان نزدیک می شوند، می توانید انواع آهنگ ها و نواهای سنتی ترکیه را بشنوید و لذت ببرید و یک سفر تکرار نشدنی را در تور استانبول تجربه کنید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی رستوران های کوم کاپی

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

رستوران سلوی استانبول

رستوران سلوی استانبول در بی اوغلو چندین رستوران وجود دارد که غذاهای سنتی و کلاسیک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =