دسر پرسی کادایف با محلبی ترکیه

دسر پرسی کادایف با محلبی

مواد لازم مقدار لازم
کادایف تر (تازه و نرم) ۴۰۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
روغن مایع نصف فنجان
پودر پسته و یا گردو و فندق ۱ فنجان
مواد شربت
شکر ۲ لیوان
آب ۲ لیوان
لیمو ۱ برش

طرز تهیه دسر پرسی کادایف با محلبی:

ابتدا شربت را آماده کنید شکر و آب و برش لیمو را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید وقتی جوشید حرارت را متوسط کرده و ۱۵-۱۶ دقیقه دیگر بجوشانید و سپس از حرارت برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود.

کادایف ها را داخل کاسه بزرگی ریخته و رویشان کره آب شده بریزید و خوب با دو تا دستتان کاداییف ها را ریز کنید و چنگ برنید تا کره به خورد کاداییف رود و رشته ها ریزتر شوند.

سپس کاداییف ها را داخل قالب چرب شده ی کیک دونات ریخته و خوب فشرده کنید و داخل فر از قبل کرم شده با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد (دمای فر از بالا و پایین تنظیم باشد منظور از حرارت بالا گریل نیست) قرا دهید تا خوب زیر و رویش طلایی شود.

از فر خارج کرده و بعد از اینکه از حرارت اولیه اش کم شد شربت سرد را روی کادایف داغ بریزید و اجازه دهید شربت به خوردش رود بعد از اینکه شربت را کشید از داخل قالب برگردانید و داخل هر کدام ۱ قاشق مرباخوری پودر پسته و ‌یا گردو و یا فندق بریزید میتوانید به همین صورت سرو کنید و یا میتوانید مثل من با محلبی سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه محلبی:

مواد لازم مقدار لازم
شیر ۲ لیوان
آرد ۱ قاشق غذاخوری سر پر
نشاسته ۱ قاشق غذاخوری سر پر
شکر ۲ قاشق غذاخوری
وانیل شکری ۱ قاشق چای خوری
کره ۱ قاشق غذاخوری (۲۵ گرم)

طرز تهیه محلبی
شیر و شکر و آرد و نشاسته را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید و‌ تا مو‌قعی که به جوش آید هم بزنید بعد از جوشیدن و قوام گرفتن از حرارت برداشته و‌شکره و وانیل اضافه کنید و خوب هم بزنید بعد از اینکه کمی خنک شد محلبی را داخل کیسه قیف بریزید و و سط کادایف ها فشار دهید و به دلخواه تزیین کنید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

طرز تهیه کباب لقمه ترکیه ای

طرز تهیه کباب لقمه ترکیه ای لذیذ و خوش طعم

طرز تهیه کباب لقمه ترکیه ای لذیذ و خوش طعم کباب لقمه ترکیه، یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هفده =