در بازار بزرگ استانبول از کجا خرید کنیم؟

در بازار بزرگ استانبول از کجا خرید کنیم؟

بازار بزرگ استانبول (Kapalı Çarşı) بزرگترین بازار سرپوشیده ی دنیا و از محبوب ترین جاذبه های استانبول به شمار می رود. سالانه هزاران مسافری که به این شهر سفر می کنند به این بازار هم سر می زنند و انواعی از سوغاتی ها و صنایع دستی ترکی را خریداری می نمایند. جالب است بدانید که بازار بزرگ استانبول در سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی از پربازدیدترین بازارها دنیا محسوب می شود. حتی اگر اهل خرید هم نیستید، فضای تاریخی بازار برای شما جالب خواهد بود. با استانبول سرا همراه شوید تا با بهترین فروشگاه‌های استانبول در بازار بزرگ آشنا شوید.

فرش

نسل چهارم یک کسب‌و‌کار خانوادگی با تخصص در انتخاب گسترده فرش از سراسر ترکیه، شیشکو عثمان (که به عثمان چاق ترجمه می‌شود) مشهورترین فروشنده فرش این بازار است. مالک این فروشگاه، عثمان شنل، در مورد محصولات خود و مجموعه گرانبهای آن، از عتیقه تا مدرن خود اطلاعات علمی بالایی دارد.

آدرس: خیابان آجی چشمه، زنجیرلی هان، شماره .15 ، بازار بزرگ، استانبول، ترکیه

تلفن: 3548 528 212 90+

یکی دیگر از فروشگاه‌های محبوب این بازار اتنیکون و فروشگاه خواهر آن داکو هستند. در‌حالی که اتنیکون فرش‌های دستبافت سنتی و منحصر‌به‌فرد آناتولی با جزئیات و رنگ خاص ارائه می‌نماید، داکو با الگوهای هندسی ظاهر معاصرتری دارد. این دو فروشگاه درست در کنار یکدیگر قرار دارند، بنابراین برای دیدن هر دو آن‌ها مجبور نیستید مسافتی طی کنید.

آدرس: خیابان تک کجیلر، شماره 58-60 ، بازار بزرگ، استانبول، ترکیه

تلفن: 6841 527 212 90+

چرم

چرم یکی از کالاهایی است که به راحتی در سراسر بازار بزرگ می‌توانید پیدا کنید

چرم یکی از کالاهایی است که به راحتی در سراسر بازار بزرگ می‌توانید پیدا کنید، چون مغازه‌های زیادی چرم می‌فروشند و هر کدام می‌خواهند نظر شما را به کالاهای خود جلب کنند. همه آن‌ها را نادیده بگیرید و به سمت مغازه «Koc Leather & Fur» بروید، کسب و کاری خانوادگی که از سال ۱۹۶۸ در بازار بزرگ استانبول مشغول به کار هستند. در این مغازه می‌توانید مجموعه متنوعی از چرم، پوست گوسفند و پالتوهای خزدار را پیدا کنید که در زیبایی با محصولات Dolce & Gabbana و Armani مقایسه می‌شود.

آدرس: کورکچولر، شماره 22-46، بازار بزرگ، استانبول

تلفن: 5553 527 212 90+

پارچه و محصولات ترکیه

برای تجربه حمام ترکی در خانه می‌توانید سری به محصولات طبیعی عبدالله بزنید، که صابون‌های معطر زیبایی طبیعی، حوله‌های حمام 100 درصد پنبه، شال‌های دست بافت و لوازم حمام سنتی به فروش می‌رساند. وقتی که لوگو مدرن فیروزه‌ای روشن آن‌ها را ببینید متوجه می‌شوید که به آدرس درست آمده‌اید.

آدرس: جاده هالیجیلار (قالیچی‌ها)، شماره 58، بازار بزرگ، استانبول

تلفن: 3684 527 212 90+

یکی دیگر از مغازه‌هایی که در بازار استانبول برای خرید محصولات سنتی ترکی به آن مراجعه کنید، Jennifer’s Hamam است.

جنیفر گاودت کافه خود را فروخت تا روی پروژه‌ای که با کمک 9 خانواده بافنده‌ای که در سفر‌های خود به حومه شهرهای ترکیه پیدا‌ کرده‌ بود سرمایه‌گذاری کند. مرکز خرید حمام جنیفر از آن زمان تاکنون یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های حوله، لنگ، روتختی، ملحفه، روب‌دوشام، رومیزی و روسری است که همگی به سبک قدیمی و تنها با مواد طبیعی بافته شده‌اند

آدرس: شماره 135، بازار آراستا، بازار بزرگ، استانبول

تلفن: 0648 518 212 90+

چینی (ظروف سفالی سنتی و کاشی با نقوش فیروزه‌ای و قرمز)

چینی نشانه اصالت ملی ترکیه است. به این ترتیب، بازدید از بازار بزرگ در تور استانبول بدون رفتن به ایزنیک آرت، که در آن موتیف‌های سنتی در همه انواع اشیاء، از کاسه گرفته تا گلدان و هرچیز دیگر دیده می‌شود، کامل نخواهد‌شد.

آدرس: خیابان اورتا کازاسلر، شماره 64 ، خیابان هالیجیلار، شماره 18، بازار بزرگ، استانبول

تلفن: 3473 512 212 90+

عتیقه‌جات

عتیقه‌جات و هنر مبل، که فقط کمی آن طرف‌تر از درب ورودی بازار بزرگ در خیابان نوروعثمانیه واقع شده‌است، احتمالا یکی از بهترین فروشگاه‌های عتیقه شهر است. از نسخ چاپی گرفته تا نقشه‌ها، از سرامیک‌ها گرفته تا مینیاتورها، از خوشنویسی گرفته تا فرش‌های عتیقه، از نقره گرفته تا هنر معاصر ترکیه، همه چیز در این فروشگاه وجود دارد و بهترین بخش آن صاحبان خوش‌روی آن، کاشف بی (آقا کاشف) و همسرش دیلک هستند که با گفتگوی شیرین خود روز شما را می‌سازند.

آدرس: جاده نوروعثمانیه، شماره 53/A ، نورو عثمانیه، استانبول

تلفن: 5051 28 520 212 90+

هنر و عتیقه‌جات اسکی (قدیمی) فاین، یک گنجینه واقعی از عتیقه‌جات است که مجموعه زیبایی از امپراتوری عثمانی، که نقاشی‌ها، مجموعه‌های تخته نرد، جواهرات، خوشنویسی، قلیان‌ها و پیپ‌های فوم دریایی، تنها چند مورد از آن‌ها هستند. قبل از این که حتی به داخل آن بروید، احتمالا مدت زمان زیادی را صرف دیدن ویترین فوق‌العاده آن و پیش‌بینی آن‌چه در انتظار شماست می‌کنید.

آدرس: کاپالی چارشی (بازار سرپوشیده)، جواهیر بدستن، شماره 152 (9-10)، بازار بزرگ، استانبول

تلفن: 5238 512 212 90+

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

brandium avm ataşehir

مرکز خرید برندیوم استانبول

مرکز خرید برندیوم استانبول مرکز خرید برندیوم استانبول (Ataşehir Brandium Avm) یکی از مراکز خرید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =