پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

خریدی ارزان در استانبول را تجربه کنید

خریدی ارزان در استانبول را تجربه کنید

شهر استانبول با بازارها، خیابان های پر از مغازه های متعدد و بوتیک های معروف در مراکز خرید یکی از بهشت های خرید دنیاست. زیبایی‌ها و تنوع جاذبه‌های گردشگری در استانبول، آن قدر زیاد است که می‌تواند چندین روز زمان شما را در سفر بگیرد. اما طبیعی است که دل‌تان بخواهد خرید در استانبول را هم تجربه کنید. برخی از افراد نیز بیشترین انگیزه‌شان برای سفر به استانبول خرید است. وجود انواع لباس‌های زیبا و باکیفیت زنانه، مردانه و بچگانه از برندهای متفاوت، دلیل اصلی افراد برای انتخاب استانبول است. علاوه بر این خرید ارزان در استانبول، عامل دیگری است که هموطنان‌مان این شهر را برای خرید انتخاب می‌کنند.با استانبول سرا همراه شوید تا با بهترین زمان و مکان خرید در استانبول آشنا شوید و خریدی مقرون به صرفه را در تور استانبول تجربه کنید.

بهترین زمان خرید در استانبول

اگر به دنبال خرید ارزان در استانبول برای خرید هستید، باید بهترین زمان خرید در استانبول را نیز بدانید. برای این زمان، چند گزینه پیش روی شماست. اصلی‌ترین و بهترین زمان خرید در استانبول از این قرارند:

حراج قبل از کریسمس
حدودا یک هفته قبل از کریسمس، حراج سال نو میلادی در استانبول آغاز می‌شود. شما در این مدت می‌توانید انواع لباس‌های شیک و باکیفیت را با قیمت مناسب بیابید. حراج سال نو تا اوائل ژانویه هر سال ادامه دارد.

حراج تابستانی
حراج تابستانی نیز در فهرست بهترین زمان خرید در استانبول قرار می‌گیرد. حراج تابستانی استانبول از حدود خرداد ماه شروع می‌شود و تا مرداد ادامه خواهد داشت. گفتنی است این فصل نه تنها برای خرید بلکه برای گردش و تفریح در استانبول نیز بسیار مناسب است. در واقع بهترین زمان سفر به استانبول از حدود اردیبهشت ماه شروع می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد. بنابراین علاوه بر تفریح می‌توانید روی خرید ارزان در استانبول در این دوره حساب کنید.

حراج ایام عید


یکی دیگر از ایام مناسب برای رفتن به مراکز خرید استانبول، روزهای نزدیک به اعیاد فطر و قربان است. از آنجایی که این دو روز، از مهم‌ترین اعیاد ترکیه به شمار می‌آیند، حراج‌های مناسبی نیز دارند. شما برای خرید ارزان در استانبول، حدود ۲ تا ۴ روز قبل از این دو عید، کافی است در استانبول حضور داشته باشید. قیمت‌های لباس‌ها در این حراج‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. تا برخی از موارد قیمت اجناس تا ۹۰ درصد ارزان می‌شود.

خریدی ارزان در استانبول را تجربه کنید

ارزانترین مراکز خرید استانبول
اما برای خرید ارزان در استانبول، به غیر از بهترین زمان، می‌توانید به دنبال مراکز خرید ارزان استانبول نیز باشید. از میان تمام مراکز خرید متعدد و متنوعی که وجود دارد، می‌توان برخی را به عنوان مراکزی برای خرید ارزان در استانبول معرفی کرد.

مرکز خرید فروم استانبول (forum Istanbul)
برخی عقیده دارند که مرکز خرید فروم استانبول اجناس ارزانی دارند و بعضی دیگر معتقدند که کالاهای این مجموعه گران قیمت هستند، دلیل این موضوع حراج‌هایی است که در مرکز خرید فروم استانبول برپا می‌شود. ما معتقدیم که مرکز خرید فروم به دلیل وسعت زیاد و فروشگاه‌های متنوعش می‌تواند رضایت مشتریان را جلب کند زیرا با کمی گشت و گذار می‌توانید به اجناس مورد نظرتان برسید اما اگر قیمت کالاها برای شما حایز اهمیت است، می‌توانید اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه به مرکز خرید فروم مراجعه نمایید. مهمترین اجناسی که در مرکز خرید فروم استانبول عرضه می‌شوند پوشاک، لوازم جانبی و جواهرات، دکوراسیون منزل، ساعت و عینک، لوازم الکترونیکی و… هستند.

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید اوتلت اولویوم استانبول(Olivium Outlet Center)

مردم ترک همواره تا درباره‌ی مراکز خرید ارزان استانبول صحبت می‌شود، مرکز خرید اولویوم استانبول را پیشنهاد می‌دهند. کالاهای متنوعی در این مجتمع تجاری به فروش می‌رسند و در بسیاری از مواقع فروشگاه‌ها اجناسشان را با تخفیف عرضه می‌کنند. این مکان در سال 2000 میلادی افتتاح شد و در حال حاضر دارای 118 فروشگاه و 19 کافه و رستوران است. از امکانات مرکز خرید اوتلت اولویوم می‌توان به 9 سالن سینما، 1 سالن تئاتر، مرکز تفریح کودکان، سالن بولینگ و پارکینگی با ظرفیت 1200 اتومبیل اشاره کرد. مرکز خرید اوتلت اولویوم 4 طبقه دارد و جالب است بدانید که در ابتدا کار خود را با 25 فروشگاه آغاز کرد اما به مرور بر شمار فروشگاه‌هایش افزوده شد.

مرکز خرید اوتلت اولویوم استانبول

مرکز خرید مال آف استانبول (Mall of Istanbul)

مال آف استانبول یا استانبول مال یکی از معروفترین و بهترین و در عین حال ارزانترین مرکز خرید استانبول است. این مرکز خرید ویژگی‌های شاخصی چون پیچیده‌ترین و بزرگترین سینمای استانبول، بزرگترین شهربازی سرپوشیده‌ی ترکیه و خاص‌ترین استیج هنری شهر را دارد. مرکز خرید استانبول مال دارای 4 طبقه است و وسعتش زیاد است. این مجتمع تجاری را به افرادی توصیه می‌کنیم که زمان زیادی را در استانبول سپری می‌کنند زیرا یافتن اجناس ارزان قیمت در مرکز خرید وسیعی چون مال آف استانبول دشوار است و باید زمان زیادی برای این کار در نظر بگیرید. اگر تنها یکی دو روز برای گشت و گذار در استانبول زمان دارید، استانبول مال را انتخاب نکنید.

مرکز خرید مال آو استانبول

مرکز خرید کانیون مال (Kanyon Shopping Mall)

کانیون مال در یکی از معروفترین محله‌های استانبول یعنی شیشلی واقع شده است. اینجا را در سال 2006 میلادی افتتاح کردند، بنابراین مجتمع تجاری نوسازی نیست. کانیون مال بخشی از برجی 30 طبقه است و حدود 160 فروشگاه دارد. بد نیست بدانید که کانیون مال یکی از مکان‌های محبوب در استانبول برای دیدن تئاتر است زیرا 9 سالن تئاتر دارد که همه روزه پذیرای مراجعان هستند.

مرکز خرید کانیون مال

مرکز خرید اُپتیمیوم اوتلت (Optimum Outlet)

مرکز خرید اپتیمیوم استانبول در آتاشهیر و یکی از مناطق اعیان‌نشین استانبول واقع شده است. از آنجایی که این منطقه نسبتا گران به شمار می‌آید، مرکز خرید اپتیمیوم اوتلت به طور نسبی و در این موقعیت ارزان به نظر می‌رسد. اما به طور کلی اجناس این مرکز چندان ارزان نیست. حتی اگر نمی‌خواهید در این مرکز خرید کنید، می‌توانید برای غذا خوردن در رستوران‌های متنوع به اپرمیوم اوتلت بروید. ساعت کاری این مرکز بین ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

مرکز خرید اُپتیمیوم اوتلت

مرکز خرید بی اوغلو ایش (istanbul Beyoğlu İş )
برای خرید ارزان در استانبول، حتما به مرکز خرید بی اوغلو ایش سر بزنید.این مرکز خرید در خیابان استقلال قرار دارد. اینجا مجتمع تجاری لوکسی نیست اما در آن کالاهای ارزانی به فروش می‌رسند. مرکز خرید بی اوغلو ایش به نسبت سایر مراکز خریدی که تا اینجا معرفی کردیم، کمتر شناخته شده است و کالاهای برند گران قیمت را در آن نخواهید یافت. همچنین نوع بنای این مرکز قدیمی است بنابراین توقع مجتمع تجاری شیکی نداشته باشید.

مرکز خرید استار سیتی اوتلت (Starcity Outlet)
تنوع محصولات و قیمت مناسب از ویژگی‌های مثبت مرکز خرید استار سیتی اوتلت هستند و آن را در فهرست مراکز خرید ارزان استانبول قرار داده‌اند. البته نزدیکی استار سیتی اوتلت به فرودگاه آتاتورک نیز در محبوبیتش بی‌تاثیر نبوده است. این مرکز خرید در حال حاضر توانسته توجه گردشگران داخلی و خارجی ترکیه را به خود جلب کند. مجتمع تجاری استار سیتی اوتلت در سال 2016 افتتاح شد و حالا یکی از محبوبترین مراکز خرید استانبول می‌باشد.
انواع برندهای پوشاک و لوازم خانگی ترک در مرکز خرید استار سیتی به فروش می‌رسند.

 مرکز خرید استار سیتی اوتلت

مرکز خرید ویاپورت استانبول (Viaport)
مرکز خرید ویاپورت استانبول هم از آن مراکزی است که می‌توانید در آنجا به خرید ارزان در استانبول فکر کنید. این مرکز نسبتا بزرگ دارای ۲۵۰ فروشگاه است. فروشگاه‌هایی که با انواع کالاهای شیک می‌توانند کوله بار سفر شما را پر کنند. علاوه بر فروشگاه، تعدادی هم کافه در این مرکز خرید وجود دارد که می‌تواند محلی برای استراحتی کوتاه بین خریدهایتان باشد. از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، این مرکز خرید فعال است.

مرکز خرید ویاپورت استانبول

بازارهای استانبول
بازار بزرگ استانبول

شما برای خرید ارزان در استانبول، علاوه بر مراکز خرید مجلل می‌توانید سری به بازارهای استانبول هم بزنید. در ادامه با دو نمونه از بازارهای سنتی استانبول آشنا شوید.

بازار بزرگ استانبول(Kapalıçarşı)

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول، علاوه بر مرکز خرید، یکی از آثار تاریخی و گردشگری مهم این شهر هم است. بازار بزرگ استانبول که یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده دنیا است، با سبک و معماری خاص خود، حال و هوای متفاوتی دارد. با این اوصاف، این بازار تعداد زیادی گردشگر را هم به خود جذب می‌کند. در این بازار انواع ادویه، ظروف سفالی، فانوس و زیورآلات را می‌یابید.

بازار مصری(Mısır Çarşısı)

بازار مصری استانبول

یکی دیگر از بازارهای استانبول، بازار مصری استانبول است. در این بازار انواع ادویه‌ها با تنوع قابل توجه و به فراوانی در دسترس هستند. علاوه بر ادویه، شیرینی‌هایی نظیر انواع باقلوای ترکی را نیز می‌توانید از این بازار بخرید. زیتون، اسانس‌های مختلف و آجیل نیز در بازار مصری به فروش می‌رسد.

عمده فروشی های استانبول

عمده‌فروشی‌ها هم از مهم‌ترین مراکز خرید ارزان استانبول به شمار می‌آیند. محله مِرتِر، یکی از این محلات است. شما می‌توانید در این محله انواع تولیدی‌های لباس ترک را بیابید و خریدهای‌تان را انجام دهید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

brandium avm ataşehir

مرکز خرید برندیوم استانبول

مرکز خرید برندیوم استانبول مرکز خرید برندیوم استانبول (Ataşehir Brandium Avm) یکی از مراکز خرید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =