اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار

اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار

دریافت پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک
در سال 2017، دولت ترکیه برای آن دسته از اتباع خارجی که از طریق سرمایه گذاری قصد اخذ شهروندی (دریافت پاسپورت ترکیه)، ترکیه را دارند، چراغ سبز نشان داد؛ در نتیجه طی تغییراتی، روند این فرایند آسان تر شد. به گونه ای که اتباع خارجی بویژه ایرانی ها، می توانند با پاسپورت ایرانی به مدت 90 روز در ترکیه اقامت داشته و در صورتی که بخواهند بیشتر از این مدت اقامت داشته باشند، می توانند با ارائه درخواست جهت اجازه اقامت، از اداره مهاجرت «کارت اقامت» ترکیه را دریافت کنند.به منظور آسان ساختن شرایط زندگی و تشویق بیشتر برای سرمایه گذاری در ترکیه از سوی سایر کشورها، دولت ترکیه پیشنهاد دیگری برای اقامت اتباع خارجی ارائه داده است. این پیشنهاد اجازه اقامت دو ساله برای آن دسته از اتباع خارجی است که مدت زمان تعیین شده برای آن در سال 2013، یک سال بوده است. از سال 2017 نیز برای متقاضیان اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، قانون محدودیت خروج از ترکیه برداشته شده است.

بعدها در سال 2018، تغییرات دیگری در خصوص اخذ شهروندی (دریافت پاسپورت ترکیه)، رخ داد؛ بدین صورت که اتباع خارجی می توانند تنها با خرید ملک به ارزش 250,000 دلار ، شهروندی ترکیه را دریافت کنند. این در حالی است که تا پیش از سپتامبر 2018، مبلغ تعیین شده برای اخذ شهروندی از طریق خرید ملک، یک میلیون دلار تعیین شده بود (یعنی 75٪ بیشتر از قانون کنونی). همچنین اتباع خارجی می توانند با سرمایه گذاری نیم میلیون دلار در یکی از بانک های این کشور، شهروندی ترکیه را دریافت کنند که این میزان نیز تا پیش از سپتامبر 2018، سه میلیون دلار بود. شیوه دیگر برای دریافت پاسپورت ترکیه، ایجاد فرصت شغلی برای حداقل 50 شهروند ترک می باشد.

در مقاله حاضر، استانبول سرا به برخی سوالاتی که ممکن است برای هر فردی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارد، پیش بیاید، به همراه پاسخ های قانونی آن، برای مطالعه شما فراهم آورده است، با ما همراه باشید.

اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار

ترجمه پاسپورت در ترکیه

خرید خانه با سرمایه 250,000 دلاری و اخذ شهروندی بر اساس کدام قانون است؟
این تصمیم ابتدا توسط دولت ترکیه اتخاذ و سپس رئیس جمهور حاضر (رجب طیب اردوغان)، در تاریخ 2018/09/18 در بند 106 ماده 42 قانون تابعیت به شماره (590)، آن را تایید کرده است.

آیا در حال حاضر قانون جدید شهروندی ترکیه، معتبر و قابل اجرا است؟
بله؛ قوانین دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک به ارزش 250,000 دلار، سرمایه گذاری به مبلغ نیم میلیون دلار و ایجاد فرصت شغلی برای حداقل ۵۰ شهروند ترک، از سال 2017 به صورت قانونی به اجرا درآمده است.

قانون اخذ شهروندی (دریافت پاسپورت ترکیه)، با خرید ملک به ارزش 250,000 دلار کجا منتشر شده است؟
این قانون در سپتامبر 2018، در روزنامه رسمی ترکیه به چاپ رسیده است.

آیا قانون اخذ شهروندی (دریافت پاسپورت ترکیه)، با خرید ملک به ارزش 250,000 دلار، خانواده فرد خریدار را نیز شامل می شود؟
بله؛ شخصی که ملکی به مبلغ 250,000 دلار از ترکیه خریداری نموده می تواند به همراه خانواده اش (با فرزندان زیر 18 سال)، شهروندی کشور ترکیه را دریافت کند.

آیا آن دسته از اتباع خارجی که پیش از سپتامبر 2018 از ترکیه ملک خریداری نموده اند نیز شامل این قانون می شوند؟
خیر؛ تنها کسانی شامل این قانون می شوند که پس از سپتامبر 2018 اقدام به خرید ملک کرده باشند؛ زیرا هدف از این قانون، جذب بیشتر ارز خارجی و تشویق برای سرمایه گذاری در کشور ترکیه می باشد.

آیا می توان به صورت قسطی، اخذ شهروندی از طریق خرید خانه به ارزش 250,000 دلار، را دریافت کرد؟
خیر؛ خرید ملک با حداقل مبلغ 250,000 دلار، صرفا بصورت نقدی بوده و امکان آن به صورت قسطی امکان پذیر نمی باشد؛ لذا، ملبغ 250,000 دلار می بایست یکجا پرداخت شود.

آیا پس از خرید خانه در ترکیه، می توان اقدام به دریافت پاسپورت ترکیه کرد؟ در صورت امکان، این فرایند چقدر زمان می برد؟
بله؛ شما به محض اقدام برای خرید خانه،شهروندی شما در مدت 55 روز آماده و می توانید در ترکیه به عنوان یک شهروند ترک اقامت نموده و یک زندگی جدید و پر از آرامش را شروع کنید.

کدام املاک (مغازه، هتل یا املاک داخل شهری)، شامل این قانون می شوند؟
تمامی املاک ازجمله: زمین، هتل، مغازه، زمین کشاورزی، خانه و آپارتمان، شامل این قانون می شوند.

آیا امکان فروش ملک خریداری شده پس از دریافت پاسپورت ترکیه (از طریق خرید ملک به ارزش 250هزار دلار)، وجود دارد؟
خیر؛ تا 3 سال پس از خرید خانه، امکان فروش آن را امکان پذیر نمی باشد.

آیا شهروندان سوریه نیز می توانند از طریق خرید ملک به ارزش 250هزار دلار، اخد شهروندی کنند؟
از سال ها پیش و بنا به تصمیمات سران دو کشور سوریه و ترکیه، این امر تا پیش از این برای شهروندان کشور سوریه ممکن نبوده و نیست. از این رو، حتی تاسیس شرکت برای اتباع سوری نیز ممکن نمی باشد. ولی اخیرا به دلیل اصلاحات کلی در قانون «اخذ شهروندی» یا همان دریافت پاسپورت ترکیه، شهروندان کشور سوریه می توانند با سرمایه گذاری (500,000) دلار آمریکا، یا ایجاد فرصت شغلی برای حداقل 50 شهروند ترک، در این کشور شرکت تاسیس کنند. اما این بدان معنا نیست که شهروندان سوریه می توانند شهروندی ترکیه را نیز از این طریق بدست بیاورند.

مراحل و فرایندهای لازم برای دریافت پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک به ارزش 250هزار دلار، چگونه است؟
کشور ترکیه همانند سایر کشورها، برای اعطای حق شهروندی دارای فرایند و مراحل پیچیده ای است که بهترین راه برای طی این مراحل، اقدام از طریق یک شرکت کاردان و مجرب است. اقدام انفرادی برای این امر، دارای ریسک بزرگی است که ممکن است عواقب آن بعدها غیر قابل بازگشت باشد. بنابراین، در هنگام خرید خانه یا اخذ شهروندی (دریافت پاسپورت ترکیه)، یا حتی اخذ اقامت، سعی کنید پس از تحقیقات مناسب، انجام مراحل کار را به یک شرکت قابل اعتماد بسپارید.

ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه

رتبه پاسپورت ترکیه

کشور ترکیه بعنوان یک کشور قدرتمند در صنعت و توریسم در ردیف سی ونهمین کشور ارزش پاسپورت جهان است. دارندگان پاسپورت ترکیه می‌توانند به 115کشور جهان بدون ویزا و یا اخذ ویزا در فرودگاه مقصد سفر کنند از جمله قطر و کشورهای امریکایی جنوبی. برای 44 کشور در فرودگاه مقصد ویزا صادر میگردد. فعالیت تجاری با اخذ پاسپورت ترکیه بسیار آسان و دارای مزایای تجاری زیادی در سرتاسر جهان است. صنعت لباس، مواد غذایی، پوشاک و صنایع لوازم خانگی برای خود در جهان اقتصاد حرف‌هایی برای گفتن دارند.

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یک =