چطور در استانبول ارزانتر زندگي كنيم؟

هزينه زندگي در استانبول نسبت به تهران يا شهرهاي بزرگ ايران بالاتر است، البته كيفيت زندگي هم همينطور. ولي مي شود در استانبول هم هزينه ها را كنترل كرد و پايين آورد.

اجاره آپارتمان: بديهي است كه بخش زيادي از هزينه ها بابت اجاره آپارتمان است كه بر اساس موقعيت ساختمان و متراژ ، قيمتها مختلفي دارد. مي توان آپارتمانهاي كوچكتر انتخاب كرد و يا با شخص يا خانواده ديگري

هم خانه شد. به شارژ ماهيانه آپارتمان ( عايدات) توجه ويژه كنيد.

لوازم برقي ، مبلمان و… : استفاده از سايتهاي صاحبيندن و لتگو كه مخصوص خريد لوازم دست دوم هستند ، در كنترل هزينه ها به طرز قابل توجهي اثرگذار هستند.

خريد مواد مصرفي سوپري : اجناس در فروشگاه هاي كارفور و ميگروس با تنوع زياد وجود دارند اما خريد از فروشگاههاي بيم ، شوك و صدويك ، گاهي هزينه ها را تا پنجاه درصد كاهش مي دهند. .

خريد ميوه و سبزيجات: بازارهاي محلي كه هر روز هفته در يك محله بر قرار است بهترين مكان براي خريد ميوه ، سبزي و … است كه گاهي تا هفتاد درصد هم اختلاف قيمت نسبت به خريد از ميوه فروشيها را دارند.

حمل و نقل : استفاده از سيستم حمل و نقل عمومي جامعي كه در همه جاي استانبول وجود دارد براي كنترل هرينه ها امري ضروري است.كافيست استانبول كارت بخريد.

لباس ،كيف و كفش و…: اوت لت مالها بهترين مكان براي خريد اين اقلام هستند. به تاريخ حراجها هم توجه داشته باشيد .

مصرف آب ، برق و گاز: تغيير اساسي در فرهنگ استفاده از آب و برق و گاز را بايد در خانه خود نهادينه كنيد. اينجا ايران نيست و انرژي گران است.

اينترنت: استفاده از بسته هاي اينترنتي بر روي خطوط تلفن و كنترل ميزان مصرف از طريق اپليكيشنهاي اپراتورها ،گرفتن جوايز هفتگي خطوط كه معمولا گيگ اضافه است و استفاده از اينترنت كافه ها و رستورانها كه

رايگان است باعث كم كردن هزينه هاي اينترنت مي شود.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 2 =