پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

پیشگیری و درمان سرطان در ترکیه

پیشگیری و درمان سرطان در ترکیه 

سرطان ریه پیشتاز همیشگی!
متاسفانه به دلیل مصرف فراگیر سیگار، سرطان ریه در صدر جدول انواع سرطان در ترکیه قرار گرفته است. کافی است این بار در سفر به ترکیه کمی با دقت به مردم نگاه کنید. تقریبا از هر ۵ نفر ۲ نفر سیگار می‌کشد. به همین دلیل، امروزه ۳۰ درصد کل سرطان‌های این کشور، سرطان ریه است. بعد از ریه، به ترتیب سرطان پروستات، پوست، سینه و معده بیش‌ترین میزان ابتلا را دارند. این در حالی است که در ایران سرطان‌های سینه و معده شایع‌ترین نوع سرطان هستند.

البته اگر بخواهیم ابتلا به سرطان در ترکیه را بر اساس جنسیت افراد بررسی کنیم این آمار کمی تغییر خواهد. در مردان کماکان سرطان ریه اول است و پس از آن سرطان پروستات، پوست، مثانه و معده فراگیر می‌باشد. در زنان نیز به ترتیب سرطان سینه، پوست، تیروئید، ریه و معده بیشترین مبتلایان را دارند.

درمان سرطان در ترکیه

بیش‌ترین افراد سرطانی چند سال دارند؟
متاسفانه بیش‌ترین افرادی که در ترکیه به سرطان مبتلا می‌شوند بین ۴۰ تا ۵۰ سال دارند. به طور کلی زنان مبتلا به سرطان در ترکیه جوان‌تر از مردان هستند. تا جایی که ۲۰ درصد از کل زنان سرطانی در سن زیر ۴۰ سال مبتلا به این بیماری می‌شوند. البته این که یک فرد در چه سنی مبتلا به سرطان می‌شود و در چه سنی می‌میرد موضوع دیگری است.

امروزه با توجه به رشد اقتصادی، بهداشتی و فرهنگی، مدت زمانی که یک فرد مبتلا به سرطان می‌تواند زنده بماند بیش‌تر شده است. در واقع، ترکیه توانسته است به خوبی این بیماری را شناخته، اقدامات لازم برای کاهش سرعت رشد و حتی درمان آن را انجام دهد.

پیشگیری و درمان سرطان در ترکیه
بخش سلامت و بهداشت دولت ترکیه امروزه بر روی موضوع کاهش مصرف دخانیات، به ویژه سیگار، متمرکز شده است. علاوه بر این، بخش آموزش و پرورش نیز در فراگیر کردن سبک زندگی و تغذیه سالم نقش به‌سزایی ایفا می‌کند. بر همین اساس، امروزه ترکیه مدعی است که در زمینه تشخیص سرطان به آمار صددرصدی دست یافته است.

در ۸۱ استان ترکیه طرح‌های ویژه غربالگری سرطان با جدیت دنبال می‌شود. ۱۹۹ مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در ترکیه مشغول به کار هستند که از میان آن‌ها ۳۳ مورد به صورت سیار فعالیت می‌کنند. علاوه بر این‌ها، تعداد بسیار زیادی مراکز آموزش زندگی سالم در سراسر ترکیه ایجاد شده است که در زمینه پیشگیری از این بیماری آموزش‌های لازم را به افراد می‌دهند.

ترکیه نه تنها در تشخیص و درمان سرطان شهروندان خود عملکرد ویژه دارد، بلکه بر روی گردشگری سلامت نیز به طور جدی متمرکز است. بیمارستان‌های ویژه در شهرهایی مثل آنکارا، استانبول و ازمیر به درمان سرطان خارجیان می‌پردازند. به گفته مسئولان بخش بهداشت و درمان، از هر بیمار خارجی مبتلا به سرطان در ترکیه هزاران دلار درآمد کسب می‌شود. به این ترتیب، دولت ترکیه در بخش درمان سرطان برای بیماران خارجی نیز بسیار فعال خواهد بود.

منبع:https://bit.ly/2RnByHu

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =